trysky SPRINT 764
Moderátoři: šulda, Moderátoři
...to bude asi jen pocit. Jestli máš nastavený stejný tlak, tak by ho měla ŘJ udržovat pomocí variability lopatek. Možná bude rychlejší nástup. Ale nevím zda je to poznatelné. A možná se taky pletu. Můžou k tomu něco říct povolaní - Reesha nebo Andre? Taky bych chtěl mít jasno. Díkscream píše:tdipower: stim turbem a cipem to zní sice logicky, ale tak at mi nekdo vysvetlí, proc mi to s vetsim turbem na stejnym tlaku jede líp.....
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu...
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
TDIPOWER píše:To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu...
Neni to kravina ale musíte myslieť aj na teplotu vzduchu takže to potom vypadá takto množstvo vzduchu / tlak vzduchu / teplota.......
Príklad 1. ak je v aute napr GT1749V tlak 1bar teplota von z turba 150°C
Príklad 2. ak je v aute napr GT2052V tlak 1bar teplota von z turba 110°C
...to be or not to be... - faster
- Stingray
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 492
- Registrován: 21 dub 2006, 13:35
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
turbo tlak
No a práve preto že sa jedná o dvojventilové hlavy valcov je nutné zvyšovať výkon práve tým plniacim tlakom......no a to dokáže iba väčšia turbína ktorá naviac podstatne zlepšuje parametre motora na výfukovej strane......treba to chápať obojsmerne:
Príklad:
Verzia 1: 1.9Tdi 130Pd - Gt1749V - 1bar pri 2200ot
Verzia 2: 1.9Tdi 130Pd - Gt2052V - 1bar pri 2200ot
Zdá sa Vám to nemožné ale je to tak - po doladení chipu sa automaticky zvyšuje množstvo spalovaného paliva a následne sa zvyšuje teplota výfukových spalín čo má za následok zvýšenie výkonu privedeného na turbínu verzia 2.
Ak ale po chipe zostanete na verzii 1 má práve toto zvýšené množstvo výf. plynov za následok to že turbína je mimo svojho optimálneho pracovného rozsahu tlačí síce 1 bar ale následne na strane výfuku kedže je tam menšie turbo Gt1749V má väčšiu tlakovú a výkonovú stratu.
Turbodúchadlá boli a sú v seriových autách ladené do životnosti a čo sa týka prietoku/výkonu sú poddimenzované.
Príklad:
Verzia 1: 1.9Tdi 130Pd - Gt1749V - 1bar pri 2200ot
Verzia 2: 1.9Tdi 130Pd - Gt2052V - 1bar pri 2200ot
Zdá sa Vám to nemožné ale je to tak - po doladení chipu sa automaticky zvyšuje množstvo spalovaného paliva a následne sa zvyšuje teplota výfukových spalín čo má za následok zvýšenie výkonu privedeného na turbínu verzia 2.
Ak ale po chipe zostanete na verzii 1 má práve toto zvýšené množstvo výf. plynov za následok to že turbína je mimo svojho optimálneho pracovného rozsahu tlačí síce 1 bar ale následne na strane výfuku kedže je tam menšie turbo Gt1749V má väčšiu tlakovú a výkonovú stratu.
Turbodúchadlá boli a sú v seriových autách ladené do životnosti a čo sa týka prietoku/výkonu sú poddimenzované.
...to be or not to be... - faster