trysky SPRINT 764

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Registrován: 23 led 2006, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od scream »

tdipower: stim turbem a cipem to zní sice logicky, ale tak at mi nekdo vysvetlí, proc mi to s vetsim turbem na stejnym tlaku jede líp.....
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu... :)
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

scream píše:tdipower: stim turbem a cipem to zní sice logicky, ale tak at mi nekdo vysvetlí, proc mi to s vetsim turbem na stejnym tlaku jede líp.....
...to bude asi jen pocit. Jestli máš nastavený stejný tlak, tak by ho měla ŘJ udržovat pomocí variability lopatek. Možná bude rychlejší nástup. Ale nevím zda je to poznatelné. A možná se taky pletu. Můžou k tomu něco říct povolaní - Reesha nebo Andre? Taky bych chtěl mít jasno. Dík
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu... :)
To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

TDIPOWER píše:
Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu... :)
To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.

Neni to kravina ale musíte myslieť aj na teplotu vzduchu takže to potom vypadá takto množstvo vzduchu / tlak vzduchu / teplota.......

Príklad 1. ak je v aute napr GT1749V tlak 1bar teplota von z turba 150°C
Príklad 2. ak je v aute napr GT2052V tlak 1bar teplota von z turba 110°C
...to be or not to be... - faster
Jim
Site Admin
Příspěvky: 1249
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jim »

asi, že čím větší turbo, tím se vzduch mín ohřívá o ty lopatky...protože točí menší otáčky na daný tlak, ne?
Fabia RS - 274PS, 578N.m. - DIESELPOWER - EX
BMW 335Cd - 368PS, 790Nm - DIESELPOWER - EX
Lexus GS300
Obrázek
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

No trochu logiku to má.. ta teplota udělá hodně..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

Neni to blbost. Vem si to tak, ze napr. 1 bar na GT17 a GT45 dela podstatny vykonovy rozdil na stejnem motoru, radove stovky koni. (neni to z me hlavy, jen to uvadim jako priklad)
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

turbo tlak

Příspěvek od Stingray »

No a práve preto že sa jedná o dvojventilové hlavy valcov je nutné zvyšovať výkon práve tým plniacim tlakom......no a to dokáže iba väčšia turbína ktorá naviac podstatne zlepšuje parametre motora na výfukovej strane......treba to chápať obojsmerne:

Príklad:

Verzia 1: 1.9Tdi 130Pd - Gt1749V - 1bar pri 2200ot
Verzia 2: 1.9Tdi 130Pd - Gt2052V - 1bar pri 2200ot

Zdá sa Vám to nemožné ale je to tak - po doladení chipu sa automaticky zvyšuje množstvo spalovaného paliva a následne sa zvyšuje teplota výfukových spalín čo má za následok zvýšenie výkonu privedeného na turbínu verzia 2.

Ak ale po chipe zostanete na verzii 1 má práve toto zvýšené množstvo výf. plynov za následok to že turbína je mimo svojho optimálneho pracovného rozsahu tlačí síce 1 bar ale následne na strane výfuku kedže je tam menšie turbo Gt1749V má väčšiu tlakovú a výkonovú stratu.

Turbodúchadlá boli a sú v seriových autách ladené do životnosti a čo sa týka prietoku/výkonu sú poddimenzované.
...to be or not to be... - faster
pali-LM
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 08 bře 2006, 13:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pali-LM »

no ja dakujem vsetkym za odpovede. :)
trysky uz mam doma,tekze som zvedavy co to urobi,ked ich namontujem.
este raz dik ;)
haplo
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 23 led 2006, 15:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od haplo »

pali-LM: ked to budes mat tak sem hod ako si s tym spokojny.... :-)
G IV TDI powered by DIESELPOWER
atrox
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 29 čer 2006, 00:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od atrox »

chlapi mate nekdo tyhle trysky na 1Z 66kw? Premyslim onich take
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

atrox píše:chlapi mate nekdo tyhle trysky na 1Z 66kw? Premyslim onich take
1Z není radno příliš tunit. Pokud ale chceš, tak bych spíš doporučil sprint520 (P520).

Lepší větší dobré trysky než kapající malé ;)
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
atrox
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 29 čer 2006, 00:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od atrox »

proc neni dobry tunint 1Z? Mam TDi chvilku tak sbiram info :) na jaky vykon bych si prisel s tema P520?
Mira
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

atrox píše:proc neni dobry tunint 1Z? Mam TDi chvilku tak sbiram info :) na jaky vykon bych si prisel s tema P520?
Mira
Tak sbírej :).. je toho tady napsáno dost. Jen naznačím - u 1Z praskají písty. Projdi si forum.

S P520 se dostaneš z 90hp zhruba na 115-120hp
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“