jine pisty 1z,vydrzi???

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Lubosko105
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 21 čer 2007, 09:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Příspěvek od Lubosko105 »

Marek77 píše:Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
co je to "rozměrovou toleranci pístů" pri motore 1Z?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Lubosko105 píše:
Marek77 píše:Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
co je to "rozměrovou toleranci pístů" pri motore 1Z?
jednoduše řečeno to je aby písty nebyly moc "malý"... Jinak o to že si to nesedne bych se nebál.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tolerance se udává u každého motoru. Nikdy se totiž nepovede obrobit všechny válce na naprosto stejný průměr.

Jmenovitý průměr je 79,5 mm. Dejme tomu, že tolerance "A" bude 79,500 - 79,510 mm. Tolerance "B" bude 79,511 - 79,520. Tolerance "C" bude 79,521 - 79,530. Předpokládejme, že výrobce určuje vůli mezi pístem a válcem třeba 0,08 mm. Proto musíš zvolit píst odpovídající tolerance, aby nebyl ve válci moc volně nebo naopak moc fest. Kdyby byl volněji, bude se zvyšovat potřeba oleje, naopak když bude moc fest, může se zadírat. Takže dejme tomu tolerance "A" u pístu bude 79,420 - 79,430. Tolerance "B" u pístu bude 79,431 - 79,440 a tolerance "C" u pístu bude 79,441 - 79,450.

Vzhledem k tomu, že chceš osazovat písty do jetého bloku, bude nejlepší použít písty největšího tolerovaného průměru (stěny válců jistě budou nepatrně opotřebené a nějaká ta setinka jim chybí - takže největší píst tuto toleranci co nejlépe vytěsní).

To je celé. Čísla jsem si vymyslel jen proto, abys to pochopil. Některé automobilky vyrábějí i více výrobních tolerancí, třeba LADA jich má pět.

POZOR!!! Nezaměňovat výrobní tolerance s výbrusem - to je něco úplně jiného !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
tomasx
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 07 lis 2006, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Prešov

Příspěvek od tomasx »

mam v motore 1Z, povodne piesty a pred cca pol rokom som menil trysky za sprint 520 nabehane cca cez 7000km jazdím svizne, a zatial vsetko okej no ale ten vykon cca +20PS tam nevidim. ide to pekne ale 20 subjektivne menej (vsetko mam okej Vaha turbo snimace )
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

No trysky z 81 zas o tolik větší než trysky z 66 nejsou, takže ten rozdíl bude tak 10 max 15koní.
Uživatelský avatar
DDRagoo
Aktivista
Příspěvky: 1371
Registrován: 26 črc 2007, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od DDRagoo »

každý pořád mluví jenom o koních, nezapomínejte také na Nm. To je to čím se liší nafta od benzínu, to je to oč tu u TDI běží. Ono 160PS a 400Nm TDi v poho natře 180PS benzín
G3- AHF, 180 PS a 400Nm, (prodáno)
A3- ALH, 225 PS, 475NM (GTB1756VK)
A6 4F avant quattro ASB 261PS, 541Nm
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Huml píše:tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát
j.j. to jsem snad viděl jednou , víc jsem opravoval motory PD, nebo motory s lepšíma pístama, naposled AFN na rostliný olej

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, já myslím, jestli se to moc nenafukuje ;)
kubiCzek
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 07 zář 2006, 22:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín city

Příspěvek od kubiCzek »

turbo kamna power píše:.... a místo katu dej rovnou trubku, pojede to o dost líp ;)
Čoveče já dneska KAT vykuchal a příde mi, že to jede prakticky stejně jako předtim. Akorát to má takovej moc hezkej lehce pištivej zvuk když zabere turbo :) Motor 1Z - EGR off.
:)
Tomas1
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 17 úno 2008, 13:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravany,Slovensko

Příspěvek od Tomas1 »

tak na tuto temu som aj ja velmi zvedavy kedze aj ja riesim tento motor a pripada mi velmi slaby...tych 90PS tam vbec nevidim... :(
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

V mojich zaciatkoch som chipoval 1Z so 115 ps turbinou s audi a4 je to asi 6 rokou do zadu, nalozene malo dost a nebolo tam ani chladenie oleja vacsie a ani vacsi cooler. auto chodi do teraz. Neviem ale aj ja som viac pocul o ruzsypanom PD ako 1Z, A ked riesim 1Z zak ma odpadnuty ventil.
Uživatelský avatar
monty
Přispěvovatel
Příspěvky: 378
Registrován: 02 bře 2006, 23:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Sever

Příspěvek od monty »

:? Ulomenej talířek ventilu je další specifická vada týkající se pouze motoru 1Z nebo i AFN,potažmo všech vylítanějších TDI :?: :?:
B3 mTDI , A3 TDI
Tomasvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 584
Registrován: 16 zář 2007, 11:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Piešťany(skoro)

Příspěvek od Tomasvw »

Huml píše:tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát
ja si to tiež myslim, ale ked sa to tu tak nafukovalo, tak mam s toho aj tak zmiešaný pocit a neviem či by som sa spokojne vozil.
Golf 4 TDI, Golf 2 TDI, Daihatsu Charade 1,3 16V 4WD
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“