jine pisty 1z,vydrzi???
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
-
Lubosko105
- Sběrač informací
- Příspěvky: 46
- Registrován: 21 čer 2007, 09:02
- Bydliště: Nove Mesto nad Vahom
co je to "rozměrovou toleranci pístů" pri motore 1Z?Marek77 píše:Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
jednoduše řečeno to je aby písty nebyly moc "malý"... Jinak o to že si to nesedne bych se nebál.Lubosko105 píše:co je to "rozměrovou toleranci pístů" pri motore 1Z?Marek77 píše:Těsnost spalovacího prostoru dělá vůle mezi pístem a válcem a těsnost pístních kroužků. Složil jsem desítky motorů, benzinových i naftových, v mnoha případech jsem osazoval zpět původní písty nebo ze dvou i tří motorů skládal jeden - vždycky si to sedlo a jelo jak má. Důležité je dodržet rozměrovou toleranci pístů vzhledem k průměru válců.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Tolerance se udává u každého motoru. Nikdy se totiž nepovede obrobit všechny válce na naprosto stejný průměr.
Jmenovitý průměr je 79,5 mm. Dejme tomu, že tolerance "A" bude 79,500 - 79,510 mm. Tolerance "B" bude 79,511 - 79,520. Tolerance "C" bude 79,521 - 79,530. Předpokládejme, že výrobce určuje vůli mezi pístem a válcem třeba 0,08 mm. Proto musíš zvolit píst odpovídající tolerance, aby nebyl ve válci moc volně nebo naopak moc fest. Kdyby byl volněji, bude se zvyšovat potřeba oleje, naopak když bude moc fest, může se zadírat. Takže dejme tomu tolerance "A" u pístu bude 79,420 - 79,430. Tolerance "B" u pístu bude 79,431 - 79,440 a tolerance "C" u pístu bude 79,441 - 79,450.
Vzhledem k tomu, že chceš osazovat písty do jetého bloku, bude nejlepší použít písty největšího tolerovaného průměru (stěny válců jistě budou nepatrně opotřebené a nějaká ta setinka jim chybí - takže největší píst tuto toleranci co nejlépe vytěsní).
To je celé. Čísla jsem si vymyslel jen proto, abys to pochopil. Některé automobilky vyrábějí i více výrobních tolerancí, třeba LADA jich má pět.
POZOR!!! Nezaměňovat výrobní tolerance s výbrusem - to je něco úplně jiného !!!
Jmenovitý průměr je 79,5 mm. Dejme tomu, že tolerance "A" bude 79,500 - 79,510 mm. Tolerance "B" bude 79,511 - 79,520. Tolerance "C" bude 79,521 - 79,530. Předpokládejme, že výrobce určuje vůli mezi pístem a válcem třeba 0,08 mm. Proto musíš zvolit píst odpovídající tolerance, aby nebyl ve válci moc volně nebo naopak moc fest. Kdyby byl volněji, bude se zvyšovat potřeba oleje, naopak když bude moc fest, může se zadírat. Takže dejme tomu tolerance "A" u pístu bude 79,420 - 79,430. Tolerance "B" u pístu bude 79,431 - 79,440 a tolerance "C" u pístu bude 79,441 - 79,450.
Vzhledem k tomu, že chceš osazovat písty do jetého bloku, bude nejlepší použít písty největšího tolerovaného průměru (stěny válců jistě budou nepatrně opotřebené a nějaká ta setinka jim chybí - takže největší píst tuto toleranci co nejlépe vytěsní).
To je celé. Čísla jsem si vymyslel jen proto, abys to pochopil. Některé automobilky vyrábějí i více výrobních tolerancí, třeba LADA jich má pět.
POZOR!!! Nezaměňovat výrobní tolerance s výbrusem - to je něco úplně jiného !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát
j.j. to jsem snad viděl jednou , víc jsem opravoval motory PD, nebo motory s lepšíma pístama, naposled AFN na rostliný olejHuml píše:tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát


ja si to tiež myslim, ale ked sa to tu tak nafukovalo, tak mam s toho aj tak zmiešaný pocit a neviem či by som sa spokojne vozil.Huml píše:tady se pořád straší s měkejma pístama, ale zajímalo by mě, kolik se jich teda rozteklo (na těch milión morotů vyrobenejch) i jinejm než Bóďovi, kterej měl Race 520 a turbem tlačil 2bary bez cooleru, to už jsem časteji řešil prasklej píst na 85kW nebo upadenej talířek ventilu, pokud ten motor šlape a nechce s tím jezdit závody a zainvestuje do chlazení (větší chladič oleje, FMIC) tak se nemusí vůbec bát
Golf 4 TDI, Golf 2 TDI, Daihatsu Charade 1,3 16V 4WD