Zkušenosti s BMW 525 TDS sem s nimi

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no uvidíme co to ještě snese. Zatím to tak nějak startuje a jede i na ohřátej olej. Mám tam vyhřívanej filtr tak do čerpadla to jde taky tak nějak ohřátý. S tím čase a tím stresem kdy mi to dojezdí když to nejmín potřebuji to ti musím dát za pravdu. Ta práce na tom mně zatím naštěstí baví protože jsem pro to dost zapálenej hlavně pro tu vidinu co ušetřím protože toho opravdu najezdím dost. No snad to bude vše fungovat.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

jinak mám v hlavě nápad jak vyřešit vyhřívání hadic. Založím na to nový téma schválně kdo co k tomu dá za poznatky :-) 8)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

oldaf píše:Rídící jednotku jsem vyndal, žhavení jsem si udělal už dávno přes tlačítko a relátka, protože mi dýlka žhavení nestačila, při startu na olej jsem si potřeboval žažhavit i u teplýho motoru a to TDSo neumí. K čerpadlu mám jen jeden drát a to je spínané + od spínačky. Ten kužel je stejnej. Jestli se vrátím zítra za světla tak to vyfotím. TDSo s plynovým lankem to se jen tak nevidí.
Hale ještě mě napadlo,a jak si to udělal s otáčkoměrem,aby ti ukazoval když ten údaj bere z řj motoru.To si ho napojil napřímo,či jezdíš bez něj.
A kdyžtak nezapomen na ty fotky jsem docela zvědav jak to vypadá.Dík.
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Bosis píše:
oldaf píše:Rídící jednotku jsem vyndal, žhavení jsem si udělal už dávno přes tlačítko a relátka, protože mi dýlka žhavení nestačila, při startu na olej jsem si potřeboval žažhavit i u teplýho motoru a to TDSo neumí. K čerpadlu mám jen jeden drát a to je spínané + od spínačky. Ten kužel je stejnej. Jestli se vrátím zítra za světla tak to vyfotím. TDSo s plynovým lankem to se jen tak nevidí.
Hale ještě mě napadlo,a jak si to udělal s otáčkoměrem,aby ti ukazoval když ten údaj bere z řj motoru.To si ho napojil napřímo,či jezdíš bez něj.
A kdyžtak nezapomen na ty fotky jsem docela zvědav jak to vypadá.Dík.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Tak jsem odházel sníh z prašivky a vyfotil to čerpadlo. Moc toho vidět není , nedá se to pořádně vyfotit přes sání. S tím otáčkoměrem si teď nejsem jistej protože když jsem s tím ještě jezdil tak jsem tam ŘJ měl a pak jsem ji vyndal a už pak jsem s tím jen popojížděl a ani si neuvědomuju jestli otáčkoměr fungoval nebo ne ale asi fungoval jinak bych si to snad zapamatoval že nejde. Ale myslím že otáčkoměr je zapojenej přímo k čidlu co snímá ze setrvačníku. Je to podle mě stejný jako na 2,4td. O víkendu tam hodím baterku a pokusím se to natočit.
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Hale 2.4td to vůbec neznám ,já měl z BMW jen tu E30 325e 2.7i("benzínový diesel") a ted to tds-o.Ale co vím ze šaltplanů tak impuls(+) jde z toho čidla černým kabelem do řj motoru DDE na pin č.47 a budík v přístrojovce si ho bere opět černým kabelem z řj motoru z pinu č.50.
Právě proto mě zajímalo jestli ten impuls nějak doupravuje do nějakého "stravitelného" formátu pro ten budík otáčkoměru.Třeba né,nevím,třeba když to fakt napojíš z čidla na ten černý kabel z přístrojovky tak to může ukazovat.
Co vím, tak z otáčkového čidla jdou dva dráty černý(+) a žlutý(-),je to impulzní snímač bez jakéhokoli napájení ,tedy impulzy v něm vyindukované jdou do řj.
Jo a díky za ty fotky,vidíš u nás sníh žádný není jsem od Benešova u Prahy.A co máš vlastně za rok výroby,a ten tlak že není na těch dvou válcích si vysvětluješ jak?
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Zdárec tak jsem měl venku čerpadlo a jdu se podělit o zkušenosti. Koupil jsem na starší typ pač jsem nevěděl že jsou dva typy. Takže ten starší předpokládám že na 2,4 Td má menší přírubu a jinak zpátečku nafty. Když jsem zkoušel použít jen tu elektronickou hlavu čerpadla, tak moje řídící jednotka to odmítla a hned se rozsvítila kontrolka vstřiku a nerozumělo si to ani to neškytlo při startování. Jinak vnitřnosti se zdají být shodné. Do svého čerpadla nového typu jsem dal vyskotlakou část z toho staršího typu a fungovalo to. Dal jsem to ale blbě na klínek a klepalo to jako by byly všechny vstřiky špatný. Nějak se mi povedlo to nasadit přes klínek trochu šejdrem (wallbash) . Tak jsem mazal pro jiné čerpadlo a to už fungovalo dobře. Jen se muselo doladit protože bylo taky rozebíraný. Nejlépe na stolici ale pro mně moc drahé a nebyl čas autí muselo jezdit ještě ten den tak podle oka. Šteluje se to tou el. hlavou. Povolí se a lehce se posunuje blíž či dál od rozvodů. jde o setiny. Když je to moc tak to ani nechytne a když málo tak motor na volnoběh strašně škube jako by se vypínal přívod el. a zase zapínal ale hýbe to s celým autem a jde to cítit i za jízdy při vyřazení celý auto škubě. Řekl bych že to tak nechat tak jasná smrt pro dvojhmotový setrvačník (offtopic). Takže jsem to nechal slabě škubat a když jsem dotahoval šrouby tak se to doladilo a běželo to klidně. No nebylo to na poprvé ale dá se to seštelovat :-). Tady je pár fotek kdyby to někdo chtěl rozebírat aby věděl :-) jo a pokud se rozhodí čerpadlo určitě dát všude nový těsnící kroužky já je nedal a za studena to teklo (LOL) Obrázek
vlevo je starý typ a vpravo nový (1995 2,5 TD 104 Kw),ObrázekObrázekObrázek
pohled pod víčko na čerpadlo starýho typuObrázek
bez víčka a vysokotlaký částiObrázek pohled pod el. hlavu čerpadla Obrázek
pohled na sundanou vysokotlakou část je vidět pístek Obrázek
pohled na motor 2,5 TDS bez čerpadla a sání Obrázek
příruba na čerpadlo a řetězový rozvodObrázek
kdyby jste to někdo rozebíral tak mám i fotky vnitřku čerpadla dá se to totiž při sestrojování otočit o 180° oproti klínku a to se pak nedá seštělovat :-). Tak Bávku zdar :-)
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Hale a kolik byl Ø toho vysokotlakýho pístku?
To si dělal stahovákem či bez?
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

bez stahováku. ty průměry byly stejný. Ten pístek ze starýho typu šel nasadit do vysokotlaký části novýho typu ale naopak to šlo jen kousek jako by tam bylo někde nějaký osazení. nezkoušel jsem to nějak nasilím. Když se to ale mění tak by se měl dávat ten pístek a ta hlavy vysokotlaké části dohromady co jsem tedy slyšel. Nasadit se to pak musí vše opatrně aby to sedělo jak má. Už jsem takhle jednou ten pístek zlomil když jsem dával dohromady čerpadlo na Golfa. Mělo by s tím pak jít otáčet. Dělá to odpor ale točit se s tím dá třeba přes nějaký kleště. Správně to má to jakoby přeskakovat. Jinak jedno čerpadlo mám stále rozhozený. Chci ho poslat na repas aby mi ho odzkoušeli a sestavili.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Mně šlo o konkrétní hodnotu toho Ø,jakožto míru v mm toho pístku.
Ten pístek je spárovaný s tou rozdělovací hlavou,křížit jsem to nezkoušel je to totiž hrozně přesně třískově obráběný a superfinišovaný s vysokou přesností.Dík
aaares
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 21:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od aaares »

www.secespol.cz - u této firmy si můžete koupit vodní ohřívák na naftu, nebo semínkový olej, dodávají i na přestavbu kamionů.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Tak jsem snad úspěšně repasnul starter. Normálně by to prej stálo kolem 4 000 a já koupil uhlíky za 250 Kč a je to hotové. Vše tam je uloženo v jehličkových ložiskách takže jediná věc co by se muselo asi vyměnit by byl rotor, ten se zdál ještě vpořádku a tak jsem jen srazil hranu na těch měděných plátcích, napájel nové uhlíky a zase točí jak o život :-). Jinak Uhlíky jsem kupoval u Autodontha a je to na starter na nějakýho Fiata. Origoš na BMW se mi nepodařilo sehnat protože jsem tam neměl č. toho starteru. Byl tam ale ochotnej prodavač a tak jsem to našli podle rozměrů. Ani jsem je nemusel nijak upravovat sedí tam jak prdel na nočník :-) jInak jsem taky přetěsňoval naftový čerpadlo a přímo v Bosch servisu se mi snažil vnutit sadu těsnění za 500 Kč a v tom Donthu jí měli za nějakých 160 Kč :-) a taky orig. od Bosche. Teď tedy ještě aby to zase neteklo (wallbash) zatím to teprv dávám dohromady. Kdyby někdo potřeboval ty uhlíky dejte vědět někam si to chci poznamenat z čeho tam pasujou pač mám doma ještě jeden starter na opravu
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

odkazy z fora ohledně BMW

Příspěvek od dvorky1 »

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Bosis
Přispěvovatel
Příspěvky: 327
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2007, 19:15
Bydliště: Benešov u Prahy

Příspěvek od Bosis »

Hale ten Ø toho axiálního pístku asi netušíš?
delawega
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 17:03

tds

Příspěvek od delawega »

no kedze som si presiel tds od 34 aj 39 musim konstatovat ze ma to 2 strany mince, jedna je ta ze pokial sa zacne srat cerpadlo , je to na hlavu.
podavacie detto...pokial. je urobeny dobry pedohrev, tak nema sa co posrat...menil som na e39 a od vtedy mam svaty pokoj...auto slape. kedze je to komorka, motor vydrzi dost dlho.. udrzba za par korun...
takze ak by som to mal zhrnut, je to dobra kara na olej, ak je vsetko dobre urobene...
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“