Vadí brždění motorem nebo stání nastartovanej na volnoběh?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
No já jednou byl ožralý a nasedl jsem do svého tdi. Nastartoval jsem a usnul. Po 4hodinách jsem se probudil,v autě horko jak cip a na kotlu bylo myslím 80-90stupňu. Bylo to v prosinci 2007,nic moc velka zima ale kolem nuly bylo.pitrsss píše:no ještě jsem neviděl aby tdi stálo na volnoběch hodiny a motor byl zohriatý

VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic

G3 Variant synchro
i tak to zafuníšMarek77 píše:Když chci v autě dělat sex, nemusím kvůli tomu startovat motor - stačí sepnout nezávislé vytápění![]()
![]()
!!!
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
bobG3 píše:Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic
Rozumný názor. Připojuji se.
Ještě bych dodal, že ani turbu volnoběh vžádném případě nemůže škodit.
Turbo se točí na volnoběh na minimum otáček, takže mazání od motoru je víc než dostačující.
Naopak nechat chvilku turbo zchladit na volnoběh po delší jízdě mu velmi prospívá.
Toto si můžete všimnout hodně na parkovišti na dálnicích. Dělají to dobří šoféři kamionů. Po dojezdu na parkoviště nechávají motor nastartovaný na volnoběh pár minut aby rozpálené turbo zchladili.
Takové turbo stojí raketu a tímto mu velmi prodlužují životnost.
Platí to samozřejmě i pro naše miláčky!!!!!!
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 33
- Registrován: 21 lis 2008, 11:23
- Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
A další otázka!!!!!
Jak to je s otáčkami, někdo tu teď psal, že není dobré s velkým zatížením jezdit v malých otáčkách... mám vyzkoušeno uze když tam je pod 2000ot a sešlápnu razantněji plyn, tak je slyšet že se s tím motor pere a hrozně vibruje, je nějaký nepsaný spektrum otáček, na který by se mělo jezudit aby to bylo pro motor nejlepší a nejmín ho to ničilo, co obecně s dieslovým agregátem není dobře dělat a co naopak je dobře dělat aby se prodloužila životnost motoru a neopotřebovával se nadměrně špatným zacházením..... myslím tím styl jízdy a podobně ne udržbu typu kvalitní olej, filtry...
Díky
Díky
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
třeba http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... jak+jezdit
nebo http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/motorTDI.htm
nebo http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/motorTDI.htm
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.