Vadí brždění motorem nebo stání nastartovanej na volnoběh?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pepo78
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Odpovědi: 0
Registrován: 29 pro 2008, 20:59
Bydliště: žILINA----SK

Příspěvek od Pepo78 »

musiš skratit dobu sexu,alebo sem tam prešlapnut pedal a bude ok
FABIA RS
žILINA
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

pitrsss píše:no ještě jsem neviděl aby tdi stálo na volnoběch hodiny a motor byl zohriatý :)
No já jednou byl ožralý a nasedl jsem do svého tdi. Nastartoval jsem a usnul. Po 4hodinách jsem se probudil,v autě horko jak cip a na kotlu bylo myslím 80-90stupňu. Bylo to v prosinci 2007,nic moc velka zima ale kolem nuly bylo.
;)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Odpovědi: 0
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Pepo78 píše:musiš skratit dobu sexu,alebo sem tam prešlapnut pedal a bude ok
to je zvláštne, aj mňa to napadlo
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Když chci v autě dělat sex, nemusím kvůli tomu startovat motor - stačí sepnout nezávislé vytápění (rofl) (rofl) (rofl) !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
kaskader
Přispěvovatel
Příspěvky: 237
Odpovědi: 0
Registrován: 04 lis 2008, 20:24
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od kaskader »

Marek77 píše:Když chci v autě dělat sex, nemusím kvůli tomu startovat motor - stačí sepnout nezávislé vytápění (rofl) (rofl) (rofl) !!!
alebo poriadne dýchať
Prečo nie audina? Lebo Medveď!
Ex: A4 1.9TDI Quattro AVF 2003
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

(offtopic) Jo, to taky - nikdy bych nevěřil, jak dva lidi mohou za hodinu tak zafunět všechna skla na takovém autobusu........... (rofl)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

voda, co mi predhrievaju 3 zhavicky ide len cez kurenie alebo i k motoru, hm :?
Mercdes C cdi
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Je to tam hlavně kvůli motoru. Šofer je až na posledním místě. Ten si když tak může vzít kabát.
Ale vážně. Když bude ohřátý motor, bude i šofer.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic ;)
G3 Variant synchro
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Marek77 píše:Když chci v autě dělat sex, nemusím kvůli tomu startovat motor - stačí sepnout nezávislé vytápění (rofl) (rofl) (rofl) !!!
i tak to zafuníš
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Odpovědi: 0
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

bobG3 píše:Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic ;)

Rozumný názor. Připojuji se.

Ještě bych dodal, že ani turbu volnoběh vžádném případě nemůže škodit.
Turbo se točí na volnoběh na minimum otáček, takže mazání od motoru je víc než dostačující.
Naopak nechat chvilku turbo zchladit na volnoběh po delší jízdě mu velmi prospívá.
Toto si můžete všimnout hodně na parkovišti na dálnicích. Dělají to dobří šoféři kamionů. Po dojezdu na parkoviště nechávají motor nastartovaný na volnoběh pár minut aby rozpálené turbo zchladili.
Takové turbo stojí raketu a tímto mu velmi prodlužují životnost.
Platí to samozřejmě i pro naše miláčky!!!!!!
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

jojo svatá pravda..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Odpovědi: 0
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

A další otázka!!!!!

Příspěvek od Colin2001 »

Jak to je s otáčkami, někdo tu teď psal, že není dobré s velkým zatížením jezdit v malých otáčkách... mám vyzkoušeno uze když tam je pod 2000ot a sešlápnu razantněji plyn, tak je slyšet že se s tím motor pere a hrozně vibruje, je nějaký nepsaný spektrum otáček, na který by se mělo jezudit aby to bylo pro motor nejlepší a nejmín ho to ničilo, co obecně s dieslovým agregátem není dobře dělat a co naopak je dobře dělat aby se prodloužila životnost motoru a neopotřebovával se nadměrně špatným zacházením..... myslím tím styl jízdy a podobně ne udržbu typu kvalitní olej, filtry...

Díky
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

dej hledat, řesilo se to tu několikrát....
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Odpovědi: 0
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“