padajuce budiky na OCTAVII

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

padajuce budiky na OCTAVII

Příspěvek od Peter Kocsis »

zlepsovak na chladenie cipu.pripajkoval som cca 1mm hruby medeny plech(sluzi ako chladic). slape my to uz tyzden bez problemu. a pozdravujem vsetkych ktory na tom chcu zbohatnut!!! vid fotoObrázek
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

chyba asi nebyva v chladeni, ale v studenych spojoch. Fotit si to mal na Macro.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

v tom mas pravdu

Příspěvek od Peter Kocsis »

ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

jj, ok. Kazdy si to nevie opravit, to musis uznat. A kto to nevie, musi zaplatit.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

Příspěvek od Peter Kocsis »

kto to nevie spravit nech plati to je pravda lebo inu moznost nema , ale ak jeden druhemu vie poradit preco pyta za to peniaze ,vsak aj on niekedy bude potrebovat radu.
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

ja som uz zarobil ;)
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: v tom mas pravdu

Příspěvek od holy »

Peter Kocsis píše:ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.
A jak jsi přišel na to že studeňák vzniká při "přehřátí"....? Větší kravinu jsem za 30 let praxe neslyšel (rofl)
Studeňák vznikne už při výrobě, pokud pájka špatně přilne na pájený v ývod...buď z důvodu nízké teploty pájky, nebo z důvodu malého množství pájedla, nebo z důvodu špatné technologické přípravy pájených materiálů. Většina "studěňáků" vzniká za běžných provozních podmínek. Teplota tání standardní pájky je kolem 210°C - při týhle teplotě jsou už všechny polovodiče dávno po smrti...ti nejodvážnější dokáží přežít max. 100°C....Takže tvoje teorie je naprosto mimo...
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

Příspěvek od Peter Kocsis »

odpoved. lebo som tiez elektrotechnik, a za mojich 22 rokov skusenosti som sa stretol stakymi problemami. ja take pripadi som riesil prakticky a nie teoreticky ako sa to uci na vyskach.
Atlan
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28 čer 2009, 08:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Atlan »

zaujimave 98 % vznikne z dovodu mechanickeho posobenia.....a v tomto pripade ked sa nemylim je to z dovodu tepelnej roztaznosti materialu.
Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

Příspěvek od Peter Kocsis »

tak preco ma kazdy problem zo studenakom v palubovke ? nepresvedcajte ma ze je to vada v pajkovani pri vyrobe. studenak sa uz mal prejevit hned po vyrobe a nie po 10 rokoch. a za dialsie preco do novych uz dali chladenie na ten prislusny spominany chip. dalej ja osobne som netvrdil ze sa cin roztavil na plochaci, ale posobnost vissej teploty a mechanicke vplyvy mozu negativne posobit na pajkovane spoje( vznikne studenak).
chudik
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 08 zář 2006, 12:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od chudik »

Hlavne ze si krvopotne odhalil zavadu :)
Peter Kocsis
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 29 bře 2009, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Kralovsky Chlmec

Příspěvek od Peter Kocsis »

uprimne povedane uz ma nebavy sa debatovat co je studenak. ale chcel som vam vzdielat moj napad na dorobenie prislusneho chladenia. ;)
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Peter Kocsis píše:tak preco ma kazdy problem zo studenakom v palubovke ? nepresvedcajte ma ze je to vada v pajkovani pri vyrobe. studenak sa uz mal prejevit hned po vyrobe a nie po 10 rokoch. a za dialsie preco do novych uz dali chladenie na ten prislusny spominany chip. dalej ja osobne som netvrdil ze sa cin roztavil na plochaci, ale posobnost vissej teploty a mechanicke vplyvy mozu negativne posobit na pajkovane spoje( vznikne studenak).
studenak naozaj nevznikne teplotou :) vzdy ide o nekvalitnu pajku/nedostatocne prehriatie pri pajkovani - tie palubky sa urcite pajku cez Reflow a staci aby spajk.pasta bola nanesena menej alebo je na hranici zivotnosti alebo ju to len tak ofuklo a studenak je na svete, a u aut musis ratat aj s vlhkostou, kolisanim teplot a vibraciami :) toto vsetko sa na tom podpisuje :) urcity cas to drzi a potom to proste odpadne :) a niekedy to nemusi byt ani nekvalitny spoj, ale len vplyv prostredia a vibracie :)
netrpia tym len octy, aj ine auta ale tam je MTBF radovo aj viac ako 10-15rokov :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

jj, hlavně ty kvalitní bezolovnaté pájky... v rámci ekologizace (LOL)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
Deivid
Přispěvovatel
Příspěvky: 521
Registrován: 04 úno 2006, 12:10
Odpovědi: 0

Re: v tom mas pravdu

Příspěvek od Deivid »

holy píše:
Peter Kocsis píše:ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.
A jak jsi přišel na to že studeňák vzniká při "přehřátí"....? Větší kravinu jsem za 30 let praxe neslyšel (rofl)
Studeňák vznikne už při výrobě, pokud pájka špatně přilne na pájený v ývod...buď z důvodu nízké teploty pájky, nebo z důvodu malého množství pájedla, nebo z důvodu špatné technologické přípravy pájených materiálů. Většina "studěňáků" vzniká za běžných provozních podmínek. Teplota tání standardní pájky je kolem 210°C - při týhle teplotě jsou už všechny polovodiče dávno po smrti...ti nejodvážnější dokáží přežít max. 100°C....Takže tvoje teorie je naprosto mimo...
Jakožto člověk z oboru jsem chtěl napsat něco podobného,předběhl jsi mě.Taky mě to rozesmálo.Ale snažil se sám vyřešit závadu a to se cení,že nezná teorii je věc vedlejší.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“