Stráta oleja škoda octavia 2004 1,6 16v prosím o radu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zdeno.m
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 24 říj 2009, 06:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od zdeno.m »

No neviem ale mysli ze budes musiet investovat trosku viac. Malokedy pomoze len vymena gufier na ventiloch najcastejsie byva problem v stieracich kruzkoch ...byvaju pekne zodrate
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

Ahoj. No myslíš si že by po 140 000 km boli v háji krúžky? Šak to nie je škoda 120 ale šak to auto má 6 rokov aj to necelých a ako hovorím na tom plyne bolo behané 40 max 60000 km! a inak som stále behal na benzíne a hlavne dlhé trate po dialnici a nikdy som nevytáčal keď bolo studené atď. Hmm? To sa mi nezdá ale samozrejme si dám podariť od odborníkov.
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Peter007 píše:Ahoj. No myslíš si že by po 140 000 km boli v háji krúžky? Šak to nie je škoda 120 ale šak to auto má 6 rokov aj to necelých a ako hovorím na tom plyne bolo behané 40 max 60000 km! a inak som stále behal na benzíne a hlavne dlhé trate po dialnici a nikdy som nevytáčal keď bolo studené atď. Hmm? To sa mi nezdá ale samozrejme si dám podariť od odborníkov.
Jo do Octy se 1,6 16V nedaval, je to ta 1,6 Sr ta 74kw to je 8 mi ventil, ten 1,6 16V byl ve 4 Golfe, ten ma ty ojnice dole delaný lomem a nesmy povolit.
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3199
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

zase jeden chytrák... 1.6 FSI je 16-ventil...
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

No tak asi to je 8 ventil priznám sa že neviem a je mi to jedno ale my tu riešime iné témy a nie či 8 a 16 ventil
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3199
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

neumíš číst! je to 16-ventil!!
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

Ja som založil túto tému tak prečo by som ju nemal čítať keď ja hľadám odpoveď na riešenie problému.
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3199
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

ty jsi slepý? napsal jsem NEUMIS cist, nenapsal jsem NEMUSIS.. ach jo.. jak natvrdlý fakt..
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

zx6ninja píše:ty jsi slepý? napsal jsem NEUMIS cist, nenapsal jsem NEMUSIS.. ach jo.. jak natvrdlý fakt..
Nechapu na co reagujes :? Řesi se tu to že žere olej a že ma nejspij Octavii 1 ne dvojkovou, tam byli 1,6 55kw a 1,6 74kw obojí je 8 ventil. Na 99% ma zapecený stíraky, pokud není teda nikde díra v odvetravaní. Castej jev, už sem řesil dva tydle motory jeden mel 80000km a byl zapecenej, jednak tam lil špatnej olej a za druhý stim jezdil kratky trasy a za rok najel necelyh 10000km tak nic nenormalní že se zapece. 1,6FSI je 16V ale ten se tu neresí, tedy doufam.
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3199
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

a on někde napsal že má O1? nenapsal... v prvém příspěvku uvádí že má 1.6 16V!!!!! dle toho jsem usoudil že má OII 1.6 FSI!! at řekne sám co má vlastně za auto!!
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

zdeno.m píše:No neviem ale mysli ze budes musiet investovat trosku viac. Malokedy pomoze len vymena gufier na ventiloch najcastejsie byva problem v stieracich kruzkoch ...byvaju pekne zodrate
Presne tak par 1.6 Sr sme uz vpraci takto riesili a vydy sa menili vsetky kruzky na piestoch a guferka v hlave a da sa novz olej na zabeh prvych 1500 km a potom sa vymeni za novy na 10 000 interval a potom uz normalne.Tych prvych 1500 km sa motor moc neodporuca vytacat ale ani podtacat koli zabehu a tie kruzkz su este surove.To ze si 1.6 sr vypita tak 1L na 15 000km po najazdenych 150 000km.Je normalne su to take motory.Odporucam koli dekarbonizacii tam pouzivat po vymene kruykou olej Valvoline 5W-40 s normou pre PD 50501.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Peter007
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 09 bře 2009, 14:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter007 »

V prvom rade sa chcem ospravedlniť kolegovi zx6ninja že som ho nechtiac spacifikoval a to len preto že ja som si zle prečítal jeho príspevok. OSPRAVEDLŇUJEM SA.

No a za druh upresním typ motora je to klasická 1,6i a je to z Octavie 1 rok výroby 2004. V prvom príspevku ako som zakladal tému som urobil nechtiac preklep. Po prvých vašich odpovediach sa odpovede hýbali správnym smerom tak som si myslel že to netreba opravovať ale teraz nastal zlom :-) . Takže je to opravené a dúfam vysvetlené.


Teraz k vašim odpovediam:

Mne sa to zdá až neuveriteľne že by auto po 140 000 km malo vybehaný motor teda zodraté krúžky. Šak sme neni v ére škodoviek 100 120 a pod. Je to vlastne možné?

Ja s autom jazdím prevažne po diaľnici. a potom po meste. Každé ráno som nechal tak 30 sekund pobežať a až potom som išiel do práce. z rána žiadne vytáčanie. je síce pravda že som tam mal ten plyn ale nebolo to veľa iba nejakých ako so písal 40 až 60 tis km. Stále som používal olej od Castrolu a až teraz asi tak 2 mesiace dozadu som dal mobil 1. Auto bolo pravidelne servírované a neprešvihol som žiadny servisný interval. No a teraz sa dozvedám auto má vybehaný motor. No proste sa mi tomu nechce veriť ale ako čítam tak sa asi budem musieť do toho pustiť. zatiaľ Vám ďakujem za Vaše rady a príspevky. poklona.
jansx
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 18 led 2010, 19:59
Odpovědi: 0

octavia žere olej

Příspěvek od jansx »

Vlastná skusenosť do golfa 1,4 16v 140tis.km som dal mobil 1 a to iste po3 tis.km bral olej daj tam naspäť castrol vyššej hustoty a bude kľud.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“