Rozne druhy pohonov 4x4

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Odpovědi: 0
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

nedávno se tady někdo ptal kolik N.m. je schopný přenést hladex,tady bych měl odpověď...

Podstatnou předností spojky Haldex je její velice rychlá funkce. Již po natočení o pouhých 45 stupňů - to znamená na začátku první otáčky po "obdržení příkazu" uděleného pomocí elektronického signálu - je tlak dostatečný a vytvoří se tak odpovídající točivý moment pro zadní nápravu. Spojka upravuje moment plynule od nuly až po plný přenos, což odpovídá pohonu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50. V závislosti na hodnotě tření je možné přenést na zadní nápravu dokonce až 100 procent hnacího momentu. Spojka je velmi robustní a může přenášet na zadní nápravu moment až ve výši 3200 Nm. To je ve srovnání s dosavadní viskózní spojkou více než dvojnásobek.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Skoro Brno

haldex

Příspěvek od TurboZ »

Já mám taky dotaz?
Vydržela by haldex spojka zapojená porád?
Myslím např zimní období?
Jaké by byly následky popř výdrž této spojky?
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

váha píše:nedávno se tady někdo ptal kolik N.m. je schopný přenést hladex,tady bych měl odpověď...

Podstatnou předností spojky Haldex je její velice rychlá funkce. Již po natočení o pouhých 45 stupňů - to znamená na začátku první otáčky po "obdržení příkazu" uděleného pomocí elektronického signálu - je tlak dostatečný a vytvoří se tak odpovídající točivý moment pro zadní nápravu. Spojka upravuje moment plynule od nuly až po plný přenos, což odpovídá pohonu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50. V závislosti na hodnotě tření je možné přenést na zadní nápravu dokonce až 100 procent hnacího momentu. Spojka je velmi robustní a může přenášet na zadní nápravu moment až ve výši 3200 Nm. To je ve srovnání s dosavadní viskózní spojkou více než dvojnásobek.
To dava smysl, prvni oktavky v TDI a haldexu mely udajne nejaky bug ve firmware ridici jednotky haldexu a pri nejake souhre nahod a mokra hodily pod plynem v zatacce vsechen kroutak na zadek. Pro nektere ridice to melo fatalni nasledky. :D
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od honzamares »

mTDi v lodičce 19' - zatím spotřeba 8x menší než s bengem :)
nový diesel mazlík v rodině :) Nissan Navara 2.5TDi 171k
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“