Seřízení synchronizace vačky TDI PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Seřízení synchronizace vačky TDI PD

Příspěvek od Pleskot »

Zdravím, po rozvodech se mi zvedla spotřeba na 1,9 TDI PD 74 kW. Na vagu mi to ukazuje -0,6 na volnoběh, po přidání tam skočí -1,1.Při volnoběhu ukazuje palubák 0,9-1 l/h což je moc a celkově to o cca 0,9 litru žere více. Turbo i MAF jsou ok, vyrovnávání volnoběhu 0,1 0,3 0,2 0,1 a čido teploty taky ok. Jak jsem vyčetl, jde to seřídit pootočením vačky za středovou matici (povolit ty 3 šrouby). Musí se při tom měnit ty šrouby? Popřípadě jakým momentem je utahovat? Když to budu seřizovat, tak to vždy o kousínek pootočit za ten středový šroub a utáhnout předepsaným momentem a na VAGu zkontrolovat a tak pořád dokola? To ty šrouby vydrží tolik povolení? Sorry za otázky, chci mít jasno před prací. Popřípadě kdyby to byl někdo ochoten dostat k 0 někde v Plzni a okolí?

Díky moc za rady
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jestli jseš z Plzně tak bych doporučil chiptuninga zde z fóra / jestli bude mít čas / a nebo 12skvarka.
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0 :-) Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

díky moc za rady, takhle to zní dost jednoduše. A ty šrouby pak měnit nebo ne? Všude píšou že měnit. Jo a nevíte někdo ten moment, ať to je správně...
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

tak jsem to našel, je to 25 Nm, nic moc utažený to není:-)
DAN
Přispěvovatel
Příspěvky: 147
Registrován: 23 led 2006, 18:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DAN »

nech to jak to máš, jak se bude rozvoďák opotřebením natahovat, tak se ti to stejně rozladí. Podle Vagu je to v normě +3 až -3, takže -0,6 bych neřešil.
Golf II mTDI
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2432
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

-0.6 bych neřešil.Je to hodně ciltivý a dostat to přesně na nulu někdy vyžaduje hodně trpělivosti.
Pleskot
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 16 dub 2009, 10:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pleskot »

Copak o to já jsem trpělivý 8) , ale proč to teda tak žere? tohle je asi jediná možnost. Teda taky bych mohl odvázat tu cihlu z plynu, že jo ? :D
bh2
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 28 pro 2008, 15:32
Odpovědi: 0
Bydliště: bratislava

Příspěvek od bh2 »

ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

bh2 píše:ja mam to iste axr 74kw hodnoty skacu na volnobehu -0,6 -1,1. kto by mi to nastavil v bratislave a okoli?
Bratislava - Petržalka
Areal Hydronika NOVA
Gogolova ulica
pri kúpalisku Matador
tel. 0911 222 732
http://www.diesel-technology.sk
Isto ti rad pomôže.Je pod nickom DTech ale na VW-clube.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Je aj na tomto fore ako "jipi" ;)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

live69 píše:Plzen chiptuning a jinak si motor postav do základní polohy, vačku si klidně zaaretuj 6mm kulatinou- vrták, a lehce povolit 3x M8 a pootočit lehce středním šroubem jen ti neporadím či do prava, či do leva, utáhnout 3xM8 vyndat 6mm kulatinu, nastartovat a kouknout na vag a když tak znova, Já to dělal asi 5X než sem trefil 0,0 :-) Jinak když jsem to udelal přesně na přípravky tak jsem to měl tak jako ty, ale co jsem mluvil s klukama ze škodovky tak to dělaj jen na přípravky
jen tak offtopic, to bolo ako myslene ze zaaretovat vacku a potom s nou hybat ? ako s nou chces hybat ked ju zaaretujes proti pohybu ? :) a taktiez stavat motor do 0 je absolutne k nicomu ked sa ,,doladuje,, synchro :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

no dobrá no tak 6mm kulatinou se aretuje řemenice a pootáčíš za středovej šroub přímo vačkou a vlastně to nemusíš ani aretovat
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

zase zle brasko, zaaretuje sa vacka a da sa mierne pootacat remenicou, ako su vyfrezovane ty 3 drazky na sroby M8.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
skacpi
Přispěvovatel
Příspěvky: 194
Registrován: 27 bře 2007, 06:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudim

Příspěvek od skacpi »

Obrázek
Pašík B5
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“