Mazání a mýty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nájdené pri potulkách so strýcom googlom.
http://www.infineum.com/Documents/API/S ... 202008.pdf“
Pozornému čitateľovi iste neujdú dôležité poznámky pod tabuľkou API Base Oil Classification.
Group III” can be legally labeled “Synthetic” -------------- skupinu III možno legálne nazvať "Syntetickou"
(... zrejmá narážka podmienená výsledkom súdneho sporu, myslím Mobil vs Castrol o použitie označenia "syntetický" )
The word “Synthetic” is not part of the API Classification-------------- slovo "Syntetický" nie je súčasťou klasifikácie API
- “Synthetic” is a marketing term, not a technical term-------------- "Syntetický" je marketingový a nie technický termín
Spoločnosť Infineum je jedna z (dvoch) najväčších výrobcov aditív a aditivačných balíkov.
http://www.infineum.com/Documents/API/S ... 202008.pdf“
Pozornému čitateľovi iste neujdú dôležité poznámky pod tabuľkou API Base Oil Classification.
Group III” can be legally labeled “Synthetic” -------------- skupinu III možno legálne nazvať "Syntetickou"
(... zrejmá narážka podmienená výsledkom súdneho sporu, myslím Mobil vs Castrol o použitie označenia "syntetický" )
The word “Synthetic” is not part of the API Classification-------------- slovo "Syntetický" nie je súčasťou klasifikácie API
- “Synthetic” is a marketing term, not a technical term-------------- "Syntetický" je marketingový a nie technický termín
Spoločnosť Infineum je jedna z (dvoch) najväčších výrobcov aditív a aditivačných balíkov.
Zkus pročíst tyhle články psané odborníkem.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus7
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ky_mytus10
Octavia II Elegance 1.9 TDI BXE
Principielně to možné je, nezadře se Ti to, ale už jsem tu psal - není doporučováno - často to odnesou hydroštely, pokud je další zařízení, kde se mazacího oleje využívá jako hydraulického média, mohou nastat problémy. Shell toto nedoporučuje . Zkus kontaktovat Shell na zákaznické podpoře, a zeptej se, jestli je třeba a popř. čím propláchnout. Ty články jsou trochu zavádějící, někdo popisuje princip, aniž by znal přesné složení olejů, jestli chceš mít záruku je lepší si to ověřit u výrobce oleje.
G3 Variant synchro
lifetime olej :-]
nevim jestli to uz tady bylo ale moc tomu neverim
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
nejde o přísady, jde o to jak vypláchnout úsady, které rozpustí plná syntetika (ale může je rozpustit teoreticky i jiná polosyntetika)Stejsky77 píše:Po přečtení dospějeme k tomu, že autor článků přísady do olejů nedoporučuje tak, jak ty říkáš. Já osobně taky radši nee.
mám známé, co to před výměnou vyzkoušeli a OK, nicméně já jsem se do toho nikdy nepustil.
Video - chtělo by to víc informací, teoreticky to možné je, ale jsou zde určitě omezující podmínky, mění se emise, v podstatě je to stav provozu velkých motorů, nikde neříkají, jak sledují opotřebení, rozbory, atd. Za určitých podmínek se takhle motor provozovat dá, ale není to zas tak jednoduché - je třeba zohlednit otázku spolehlivosti, koncové životnosti. Např. Renault u LL oleje zjistil, že sice maže, ale emise jsou už nevyhovující...
Mimo to jsem zažil Mazdu Xedos s doléváním oleje do 120k, olej nechtěl vytéct. U nové Arosy, která měla původní olej 6 let a najela na něj 20k, není možné odstranit chod na 3 válce při volnoběhu - 2x vyměněny hydroštely, zapalování, vstřiky, ŘJ, zkráceny ventily a spousta dalších kouzel a zlobí to furt. S technikem co to propaguje bych rád dal řeč, jak to dělají.
G3 Variant synchro
Pri používaní uvedeného oleja s touto dobou výmeny bude prechod na iný olej bezproblémový. Vyplachovač som raz použil, ale či mal nejaký účinok neviem povedať, rozhodne však neublížil. Použil som ho preto, lebo som netušil, aký olej bol v motore dovtedy používaný a ako často menený. (u teba to jasné je). Teda stačí klasicky vyliať-naliať.red snail píše:Jezdím na polosyntetiku Shell Helix Diesel Plus 10W-40 s intervalem výměny 10000km. Chci přejít na plnou syntetiku. Je nutné provádět výplach motoru nějakou chemií před výměnou nebo stačí klasicky vylít-nalít?
A malá poznámka na záver :
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
Strýco - populárně vědecké články - to je zdroj informací , které ke nutno brát s reservou- citace"Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje."
Co to jsou téměř stejné vlastnosti - to je jako když někdo téměř umí anglicky, pokud nenapíšu konkrétně co, tak je to o ničem. Pro zajímavost - tepelná odolnost olejů je cca 90stupňů u minerálu do 180 u nejlepší syntetiky. Schopnost pracovat s kontaminací vodou je taky rozdílná. Fyzikální vlastnosti jsou snad dané, nebo že by fyzikální zákony neplatily? Mimo jiné provozovatel Olejů je fy Ecolube.... Drobná poznámka - pokud min. olej bude mít téměř stejné vlastnosti, bude jednak stejně drahý a jednak označen v souladu s článkem jako syntetika (?!)
Další vyjádření
"Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků." jednak by to chtělo napsat jaké to byly testy, podle jaké normy, protože pokud to byly testy, kde se zkoumá pouze opotřebení po nepřetržitém provozu, proč ne, jelikož se 80% opotřebení stane v první minutě provozu...takže vlastnosti syntetiky se plně neuplatní.
Dál- všechny vyhověly - to je za 4, ale já bych rád věděl, kdo měl za 1, 2, 3 - když někdo odmaturuje za 4x1 a někdo 4x4 nedá se přece říct že mají stejné výsledky. Oba jsou sice absolventi, ale úroveň asi bude jiná.
Tahle debata není o tom, že někdo propadl, ta je o tom, který olej je dobrý, lepší, nejlepší a co nás to asi stojí - to je v podstatě na začátku
Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory.
Bodejť, jiné se prodávat ani nesmí, to by bylo soudních sporů
Na závěr - právě tuhle variantu označil technik fy Shell jako vhodnou pro použití proplachu. Mám věřit víc populárnímu článku, prodejce levných olejů, ať už je autor kdokoli, nebo zástupci výrobce? Jistí se výrobce, nebo spíš zná rizika a složení olejů?
Já bych neriskoval, už jsem to psal, hydroštelů na výměnu u Opla, VW, BMW po změně oleje jsem za poslední rok zažil dost (odejdou většinou do 1 - 3k km po výměně). Je to ale samozřejmě na vkusu každého soudruha.
Co to jsou téměř stejné vlastnosti - to je jako když někdo téměř umí anglicky, pokud nenapíšu konkrétně co, tak je to o ničem. Pro zajímavost - tepelná odolnost olejů je cca 90stupňů u minerálu do 180 u nejlepší syntetiky. Schopnost pracovat s kontaminací vodou je taky rozdílná. Fyzikální vlastnosti jsou snad dané, nebo že by fyzikální zákony neplatily? Mimo jiné provozovatel Olejů je fy Ecolube.... Drobná poznámka - pokud min. olej bude mít téměř stejné vlastnosti, bude jednak stejně drahý a jednak označen v souladu s článkem jako syntetika (?!)
Další vyjádření
"Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků." jednak by to chtělo napsat jaké to byly testy, podle jaké normy, protože pokud to byly testy, kde se zkoumá pouze opotřebení po nepřetržitém provozu, proč ne, jelikož se 80% opotřebení stane v první minutě provozu...takže vlastnosti syntetiky se plně neuplatní.
Dál- všechny vyhověly - to je za 4, ale já bych rád věděl, kdo měl za 1, 2, 3 - když někdo odmaturuje za 4x1 a někdo 4x4 nedá se přece říct že mají stejné výsledky. Oba jsou sice absolventi, ale úroveň asi bude jiná.
Tahle debata není o tom, že někdo propadl, ta je o tom, který olej je dobrý, lepší, nejlepší a co nás to asi stojí - to je v podstatě na začátku
Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory.
Bodejť, jiné se prodávat ani nesmí, to by bylo soudních sporů

Na závěr - právě tuhle variantu označil technik fy Shell jako vhodnou pro použití proplachu. Mám věřit víc populárnímu článku, prodejce levných olejů, ať už je autor kdokoli, nebo zástupci výrobce? Jistí se výrobce, nebo spíš zná rizika a složení olejů?
Já bych neriskoval, už jsem to psal, hydroštelů na výměnu u Opla, VW, BMW po změně oleje jsem za poslední rok zažil dost (odejdou většinou do 1 - 3k km po výměně). Je to ale samozřejmě na vkusu každého soudruha.
G3 Variant synchro
bobG3 : Ak sa chceme "mazať" takými, alebo onakými článkami o používaní označenia syntetika, polosyntetika, minerál - dá sa to donekonečna je to vďačná a večná téma.
Existuje však všeobecne uznávané rozdelenie základových olejov ( špecifikácia API) do šiestich skupín, kde základové oleje skupín I, II, III, sú minerálne, medzi ktoré patria aj HC oleje. Skupina IV je syntetický olej - PAO. (odkaz uvádzam hore ). Z technológie výroby týchto základových olejov plynie, že kvalita a náklady na výrobu syntetických olejov sú vyššie.
Pripadá mi potom normálne, že motorové oleje s príslušným podielom PAO, PIO, esterov ... a aditív (jednoducho "syntetiky" nevyrobenej rafináciou, alebo hydrogenizáciou ropných, teda minerálnych olejov)
sú kvalitatívne iné a oprávnene je táto kvalita premietnutá do ceny. V tomto zmysle je aj rozdelenie olejov na minerál, polosyntetiku a syntetiku, tak, ako to uvádzaš v prvom príspevku tejto témy úplne v poriadku.
Poznámka 1.
Motorové oleje viskozity 15W, 10W,5W - xx, však možno vyrobiť použitím minerálnych základových olejov skupín I, II, III + príslušných aditív. Minerálne oleje (skupina III) možno beztrestne nazvať syntetickými napriek tomu, že nie sú syntetickými ! A toto je naozaj hojne využívané (presnejšie zneužívané).
Poznámka 2.
Pred časom som sa dostal k testu uverejnenému na stránke Rakúskej tribologickej spoločnosti, ktorý laboratórne stanovil podiel PAO a esterov v niektorých značkových olejoch (ak ešte nájdem link, poskytnem ho). Boli tam oleje Mobil, Shell, Castrol, Total. Najlepšie obstál olej Mobil 5W-50, 100% PAO a najviac esterových zložiek, potom Total Quartz 9000, Castrol (s inteligentnými molekulami ) dopadol biedne a Shell Helix Ultra 5W-40 je podľa výsledkov tejto analýzy 100%-ný minerál. ( ak je "technik od Shellu" naozaj dobrý, mal by to vedieť a jeho odborné stanovisko by ma zaujímalo).
Poznámka 3.
Iste by sa dalo nájsť dostatok príkladov z praxe,testov opotrebeni ..., že motor xy s minerálom 5W-40 natočil státisíce km a stále je v dobrej kondícii a bezproblémovo funguje. ( obsah syntetických zložiek nie je nevyhnutne jediným "zaklínadlom" kvality oleja ).
Mne osobne sa na tom všetkom najviac hnusí klamlivá reklama, založená na sprostom a bezohľadnom zneužívaní dôvery bežného motoristu. Aj preto som zástancom výberu oleja najprv podľa požadovanej špecifikácie stanovenej výrobcom motora a až potom beriem do úvahy ostatné kvality ponúkaného oleja. Nie som zastáncom používania nekvalitných šmejdov, ale vyjadrenia niektorých predajcov typu "plná syntetika" , "kvalitná polosyntetika" ma akurát tak rozosmejú
.
Alebo je normálne, ak cena fľaše minerálky je vyššia než cena fľaše kvalitného vína?
Existuje však všeobecne uznávané rozdelenie základových olejov ( špecifikácia API) do šiestich skupín, kde základové oleje skupín I, II, III, sú minerálne, medzi ktoré patria aj HC oleje. Skupina IV je syntetický olej - PAO. (odkaz uvádzam hore ). Z technológie výroby týchto základových olejov plynie, že kvalita a náklady na výrobu syntetických olejov sú vyššie.
Pripadá mi potom normálne, že motorové oleje s príslušným podielom PAO, PIO, esterov ... a aditív (jednoducho "syntetiky" nevyrobenej rafináciou, alebo hydrogenizáciou ropných, teda minerálnych olejov)
sú kvalitatívne iné a oprávnene je táto kvalita premietnutá do ceny. V tomto zmysle je aj rozdelenie olejov na minerál, polosyntetiku a syntetiku, tak, ako to uvádzaš v prvom príspevku tejto témy úplne v poriadku.
Poznámka 1.
Motorové oleje viskozity 15W, 10W,5W - xx, však možno vyrobiť použitím minerálnych základových olejov skupín I, II, III + príslušných aditív. Minerálne oleje (skupina III) možno beztrestne nazvať syntetickými napriek tomu, že nie sú syntetickými ! A toto je naozaj hojne využívané (presnejšie zneužívané).
Poznámka 2.
Pred časom som sa dostal k testu uverejnenému na stránke Rakúskej tribologickej spoločnosti, ktorý laboratórne stanovil podiel PAO a esterov v niektorých značkových olejoch (ak ešte nájdem link, poskytnem ho). Boli tam oleje Mobil, Shell, Castrol, Total. Najlepšie obstál olej Mobil 5W-50, 100% PAO a najviac esterových zložiek, potom Total Quartz 9000, Castrol (s inteligentnými molekulami ) dopadol biedne a Shell Helix Ultra 5W-40 je podľa výsledkov tejto analýzy 100%-ný minerál. ( ak je "technik od Shellu" naozaj dobrý, mal by to vedieť a jeho odborné stanovisko by ma zaujímalo).
Poznámka 3.
Iste by sa dalo nájsť dostatok príkladov z praxe,testov opotrebeni ..., že motor xy s minerálom 5W-40 natočil státisíce km a stále je v dobrej kondícii a bezproblémovo funguje. ( obsah syntetických zložiek nie je nevyhnutne jediným "zaklínadlom" kvality oleja ).
Mne osobne sa na tom všetkom najviac hnusí klamlivá reklama, založená na sprostom a bezohľadnom zneužívaní dôvery bežného motoristu. Aj preto som zástancom výberu oleja najprv podľa požadovanej špecifikácie stanovenej výrobcom motora a až potom beriem do úvahy ostatné kvality ponúkaného oleja. Nie som zastáncom používania nekvalitných šmejdov, ale vyjadrenia niektorých predajcov typu "plná syntetika" , "kvalitná polosyntetika" ma akurát tak rozosmejú

Alebo je normálne, ak cena fľaše minerálky je vyššia než cena fľaše kvalitného vína?
Iste by sa dalo nájsť dostatok príkladov z praxe,testov opotrebeni ..., že motor xy s minerálom 5W-40 natočil státisíce km a stále je v dobrej kondícii a bezproblémovo funguje. ( obsah syntetických zložiek nie je nevyhnutne jediným "zaklínadlom" kvality oleja ).
Tuším že minerál 5W40 ani není, alespoň to na něm není napsáno. Problém názorů a rad, které zde probíráme je ten, že nedefinujeme podmínky ze kterých vycházíme. Důležité je i jak bude auto provozováno, s jakým zatížením (vlek, horké silnice, dálnice, město) Jedna věc je 100hodinovka na zkušebně - tam se zjistí základní vlastnosti, druhá reálný provoz - pro ten je určena služba výrobců oleje rozbory. Názory typu je jedno jestli tam naleješ minerál, polosyntetiku, nebo syntetiku u tribotechniků, se kterými jsem to diskutoval vyvolaly útrpný úsměv, stejně jako přechod z minerálu na polo případně plnou syntetiku bez proplachu (komentář byl nedoporučujeme, mohly by se uvolnit vzniklé úsady). Tito lidé používají běžně tyto termíny, pokud jsou dobré pro ně, nevidím důvod proč bych je neměl používat já, i když na stránkách fy Ecolube je to jinak - je to pouze jeden ze stovek prodejců a razí svoje názory (nejvíc zřejmě vydělává na prodeji levných olejů), jiní a značně renomovanější prodejci se mohou trochu lišit...Mimochodem firma, která prodává zázračná aditiva do olejů, bez testů a zkoušek, nebudí u mě důvěru.
Souhlasím s tím, že v případě jízd stakilometrových tras, dodržuješ předpisy, pokud auto startuješ cca pár x denně, vzorně měníš olej a používáš kvalitní filtry není rozdíl v opotřebení mezi minerálem za 100 a plnou syntetikou za 350 propastný - cca 30 %(?).
I s minerálem se za určitých podmínek dá najet hodně, proč ne. Riziko poruchy u horšího mazání ale vzrůstá s počtem najetých km, že to někomu vyjde je pravda, důležité je ale kolika to nevyšlo.
V momentě, kdy ale provozuješ motor jinak a jsou potřebné vyšší parametry - např teplotní odolnost, střihové vlastnosti, které má minerál horší, zvýší se opotřebení. Nevím jak jsi to myslel ze 100%ním obsahem PAO, ale PAO oleje mají špatnou rozpustnost karbonu i jiných úsad, takže se míchají buď s jinými syntetickými zákl. oleji, nebo se dává přídavek minerálu, nebo jiná aditiva - je jich až kolem 40%.
Castrol - asi jsi zde taky zaznamenal velmi různé názory - používá jako syntetické oleje produkty, vyrobené jinou technologií, ale může je tak označovat - vyhrál soud. Z mého pohledu jsou to zřejmě provozní podmínky a stavy motoru, se kterými se olej neumí vypořádat. Nebo je to ošizená verze z Polska, nevím, z těch lidí co znám a jezdí na něj si nikdo nestěžuje, PDčka makají bez problémů, ale jsou to lidé, které nejdou po nižší ceně a kupují u zavedených prodejců, možná je to tím
Shell helix ultra 5W40 by měl používat směs PAO a esterových olelů - ty mají dobrou rozpustnost úsad. Kde ti soudruzi vzali údaj nevím, dej mi odkaz a zeptám se, napřed ale musím mít ten článek, bez toho je to jen JPP.
Poslední trend je snížení výměnných intervalů na 20 - 30k km, - pro dlouhé intervaly je v oleji hodně aditiv a s hodně aditivovanými oleji zatím neumí plnit motory nová EURA.
Píšeš ( obsah syntetických zložiek nie je nevyhnutne jediným "zaklínadlom" kvality oleja ). - viz výše - jak chceš řešit napékající se karbon u minerálu na vysoce zatíženém motoru s velkým zatížením kroužkú a ložisek - právě pro tyto motory byly tyto oleje přece vyvinuty. Samozřejmě u Favorita, který byl konstruhován na M6AD to moc nepoznáš, ale u TDI, popř chiplého motoru s 200k nebo i víc, je to jiná malta. Konstruktéři nových motorů už využívají vyšší odolnost plně a vlastností synt. olejů takže motory jsou lehčí výkonější, ale na minerál dlouho nepojedou..
Pořád se nemůžu ubránit dojmu, že se pořád snažíš lehce naznačit, že věc za 100 má stejné vlastnosti jak za 400, já už vím že ne, ale je to opravdu na vkusu každého, koneckonců se dá vždycky říct mělo to moc najeto, ušetřil jsem aspoň nějakou stovku na oleji a je to.
Lidi člověk oblbne vcelku lehce, fyzika ale funguje velmi spolehlivě
Pošli ten odkaz.
Tuším že minerál 5W40 ani není, alespoň to na něm není napsáno. Problém názorů a rad, které zde probíráme je ten, že nedefinujeme podmínky ze kterých vycházíme. Důležité je i jak bude auto provozováno, s jakým zatížením (vlek, horké silnice, dálnice, město) Jedna věc je 100hodinovka na zkušebně - tam se zjistí základní vlastnosti, druhá reálný provoz - pro ten je určena služba výrobců oleje rozbory. Názory typu je jedno jestli tam naleješ minerál, polosyntetiku, nebo syntetiku u tribotechniků, se kterými jsem to diskutoval vyvolaly útrpný úsměv, stejně jako přechod z minerálu na polo případně plnou syntetiku bez proplachu (komentář byl nedoporučujeme, mohly by se uvolnit vzniklé úsady). Tito lidé používají běžně tyto termíny, pokud jsou dobré pro ně, nevidím důvod proč bych je neměl používat já, i když na stránkách fy Ecolube je to jinak - je to pouze jeden ze stovek prodejců a razí svoje názory (nejvíc zřejmě vydělává na prodeji levných olejů), jiní a značně renomovanější prodejci se mohou trochu lišit...Mimochodem firma, která prodává zázračná aditiva do olejů, bez testů a zkoušek, nebudí u mě důvěru.
Souhlasím s tím, že v případě jízd stakilometrových tras, dodržuješ předpisy, pokud auto startuješ cca pár x denně, vzorně měníš olej a používáš kvalitní filtry není rozdíl v opotřebení mezi minerálem za 100 a plnou syntetikou za 350 propastný - cca 30 %(?).
I s minerálem se za určitých podmínek dá najet hodně, proč ne. Riziko poruchy u horšího mazání ale vzrůstá s počtem najetých km, že to někomu vyjde je pravda, důležité je ale kolika to nevyšlo.
V momentě, kdy ale provozuješ motor jinak a jsou potřebné vyšší parametry - např teplotní odolnost, střihové vlastnosti, které má minerál horší, zvýší se opotřebení. Nevím jak jsi to myslel ze 100%ním obsahem PAO, ale PAO oleje mají špatnou rozpustnost karbonu i jiných úsad, takže se míchají buď s jinými syntetickými zákl. oleji, nebo se dává přídavek minerálu, nebo jiná aditiva - je jich až kolem 40%.
Castrol - asi jsi zde taky zaznamenal velmi různé názory - používá jako syntetické oleje produkty, vyrobené jinou technologií, ale může je tak označovat - vyhrál soud. Z mého pohledu jsou to zřejmě provozní podmínky a stavy motoru, se kterými se olej neumí vypořádat. Nebo je to ošizená verze z Polska, nevím, z těch lidí co znám a jezdí na něj si nikdo nestěžuje, PDčka makají bez problémů, ale jsou to lidé, které nejdou po nižší ceně a kupují u zavedených prodejců, možná je to tím

Shell helix ultra 5W40 by měl používat směs PAO a esterových olelů - ty mají dobrou rozpustnost úsad. Kde ti soudruzi vzali údaj nevím, dej mi odkaz a zeptám se, napřed ale musím mít ten článek, bez toho je to jen JPP.
Poslední trend je snížení výměnných intervalů na 20 - 30k km, - pro dlouhé intervaly je v oleji hodně aditiv a s hodně aditivovanými oleji zatím neumí plnit motory nová EURA.
Píšeš ( obsah syntetických zložiek nie je nevyhnutne jediným "zaklínadlom" kvality oleja ). - viz výše - jak chceš řešit napékající se karbon u minerálu na vysoce zatíženém motoru s velkým zatížením kroužkú a ložisek - právě pro tyto motory byly tyto oleje přece vyvinuty. Samozřejmě u Favorita, který byl konstruhován na M6AD to moc nepoznáš, ale u TDI, popř chiplého motoru s 200k nebo i víc, je to jiná malta. Konstruktéři nových motorů už využívají vyšší odolnost plně a vlastností synt. olejů takže motory jsou lehčí výkonější, ale na minerál dlouho nepojedou..
Pořád se nemůžu ubránit dojmu, že se pořád snažíš lehce naznačit, že věc za 100 má stejné vlastnosti jak za 400, já už vím že ne, ale je to opravdu na vkusu každého, koneckonců se dá vždycky říct mělo to moc najeto, ušetřil jsem aspoň nějakou stovku na oleji a je to.
Lidi člověk oblbne vcelku lehce, fyzika ale funguje velmi spolehlivě

Pošli ten odkaz.
G3 Variant synchro
- JimBoo
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25 dub 2006, 11:10
- Bydliště: Štatl
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
jak si to myslel s tím Polskem u Castrolu? dle vyjádření castrol čr, se údajně liší složení pro trhy čr,sr,au,hu a pak pl, tuším litva, est, lotyš,+ua
vím když jsem sháněl dodavatele olejů, kolik práce mi dalo sehnat "nepolské" verze.
nějak mi totiž není jasný jakože polák z polskýho Těšína by do svýho PD lil něco jinýho než čech z českýho Těšína(resp proč by měl)
vím když jsem sháněl dodavatele olejů, kolik práce mi dalo sehnat "nepolské" verze.
nějak mi totiž není jasný jakože polák z polskýho Těšína by do svýho PD lil něco jinýho než čech z českýho Těšína(resp proč by měl)
SEAT Toledo 01' AGR+sprint 764, EGR off, sw updated, ATD spojka
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel
Nechci se nikoho dotknout - vycházím ze svých zkušeností - kdysi jsem používal oleje poměrně renomované firmy, po přeložení výroby do Polska, jsem ojel vačku - možná to bylo olejem, možná ne, v zastoupení mi sdělili, že je to nereklamovatelné, nicméně že nejsem sám . Samozřejmě oficiálně je jedno, kde se olej vyrobí. , ale tohle byla dodávka od obchodníka, a údajně se k tomu náš Castrol neznal, ale cena byla opravdu skvěláJimBoo píše:jak si to myslel s tím Polskem u Castrolu? dle vyjádření castrol čr, se údajně liší složení pro trhy čr,sr,au,hu a pak pl, tuším litva, est, lotyš,+ua
vím když jsem sháněl dodavatele olejů, kolik práce mi dalo sehnat "nepolské" verze.
nějak mi totiž není jasný jakože polák z polskýho Těšína by do svýho PD lil něco jinýho než čech z českýho Těšína(resp proč by měl)

G3 Variant synchro
- JimBoo
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 286
- Registrován: 25 dub 2006, 11:10
- Bydliště: Štatl
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
čili jinými slovy není to o vyrobeno pro: ale zda je či není vyroben opravdu castrolem?
a dá se to třeba nějak poznat?
a dá se to třeba nějak poznat?
SEAT Toledo 01' AGR+sprint 764, EGR off, sw updated, ATD spojka
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel
ŠKODA Rapid 130 85' updated
Pojištění nejen vozidel