jaký olejový chladič

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

redleon
Přispěvovatel
Příspěvky: 137
Registrován: 09 úno 2007, 11:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

jaký olejový chladič

Příspěvek od redleon »

chci se poradit jak velký olejový chladič?

je lepší větší chladič než menší i když celkové množství vzduchu bude stále stejné? jsem limitován otvorem v nárazníku, všechen vzduch bude veden k chladiči a jde mi o to jestli stačí menší, nebo je lepší větší. dík za názory a postřehy
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

na jaký auto a jakou motorizaci kolik máš koní atd...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: jaký olejový chladič

Příspěvek od Zdeněk M »

redleon píše:chci se poradit jak velký olejový chladič?

je lepší větší chladič než menší i když celkové množství vzduchu bude stále stejné? jsem limitován otvorem v nárazníku, všechen vzduch bude veden k chladiči a jde mi o to jestli stačí menší, nebo je lepší větší. dík za názory a postřehy
Bohate postací, seriovej s ASZ, je to vymenik voda olej, pri studeným oleji se zahriva od vody, po zahratí zas obracene. Naporovej když stojis ti je prd platnej, navic tahas hadice, vic spoju v okruhu, pravdepodobnost netesnosti atd.......
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

jj výměník je moc fajn věc.
krom toho chladič aby byl k čemu by musel být s "termostatem" aby do něj šel olej jen když je třeba jej chladit... od doby co se začly používat výměníky jsou chladiče oleje na osobák asi nesmysl... (neberu v potaz závodní speciály)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

I Fábie S2000 má výměník. ;)
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

dá se koupit i chladič oleje, co se napojí na stávající výměník ;) jinak v kombinaci se sériovým, nebo nejlíp s ASZ/ARL výměníkem musí stačit i ten nejmenší náporový chladič. Pokud s tím jezdíš vrchy nebo rally, tak si myslím že v pohodě postačí. Jestli to máš na vytrvalostní závody na okruhu, tak tam by byl možná lepšínějakej větší, ale nevím, možná bude stačit i malej, chce to vyzkoušet...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

turbo kamna power píše:dá se koupit i chladič oleje, co se napojí na stávající výměník ;) jinak v kombinaci se sériovým, nebo nejlíp s ASZ/ARL výměníkem musí stačit i ten nejmenší náporový chladič. Pokud s tím jezdíš vrchy nebo rally, tak si myslím že v pohodě postačí. Jestli to máš na vytrvalostní závody na okruhu, tak tam by byl možná lepšínějakej větší, ale nevím, možná bude stačit i malej, chce to vyzkoušet...
Co jezdime vrchy s Felinou 1,6 16V 240ps :D tak tam mame vymenik 81kw a bohate stací, jelikož provozní teplota je zhruba 60, pac v tockah (6-9 tisic, max je 11000ot) s 80 stupni teploty se to už neda uchladit ;) Voda a olej ma porad stejne .
mcsolle
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 08 srp 2006, 13:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od mcsolle »

minuly tyzden /ziadne extremne teploty/som po cca 10min nahanacke mal na O1 ASZ 117 stupnov...
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

ja mam ARL jazdim s tym okruh
výmenník som odstavil
dal som 16 riadkový chladič
medzikus z termostatom 80stupnovým od mocalu

Ked sa presuvam olej ma cca 80stupnov
Ked jazdím okruh tak ani za 30min nakladačky sa olej neprehupne cez 110stupnov
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tunerko píše:ja mam ARL jazdim s tym okruh
výmenník som odstavil
dal som 16 riadkový chladič
medzikus z termostatom 80stupnovým od mocalu

Ked sa presuvam olej ma cca 80stupnov
Ked jazdím okruh tak ani za 30min nakladačky sa olej neprehupne cez 110stupnov
A kolik ti to ukazovalo když jsi tam mel seriovej vymenik. :roll:
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

predtym mal olej už v mestskej nahánačke cca 120stupnov
preto som zrealizoval toto riešenie a mám svaty pokoj
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tunerko píše:predtym mal olej už v mestskej nahánačke cca 120stupnov
preto som zrealizoval toto riešenie a mám svaty pokoj
Tak 110-130 stupnu je normal, vetsinou když mu pridas tak to hned pada, pres 130 trvale je už na resení. Druha vec je kde je cidlo, jestli ve vane nebo nekde ve filtru.
Tunerko
Přispěvovatel
Příspěvky: 756
Registrován: 01 lis 2006, 22:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tunerko »

ja mam svoj motor rad a hodnota 120 stupnov sa mi už nelubila
natož to ako by to bolo ked by som mu daval 30min na okruhu bez oil coolera a z výmenníkom, a ked k tomu prirátame háklive PD na olej (ked sa seriove PD prehrieva ja na dialnici olejovo) radej veciam predchádzam ako riešim ich následky

čidlo teploty je vo vani, na filtri môže mať o trocha viac
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tunerko píše:ja mam svoj motor rad a hodnota 120 stupnov sa mi už nelubila
natož to ako by to bolo ked by som mu daval 30min na okruhu bez oil coolera a z výmenníkom, a ked k tomu prirátame háklive PD na olej (ked sa seriove PD prehrieva ja na dialnici olejovo) radej veciam predchádzam ako riešim ich následky

čidlo teploty je vo vani, na filtri môže mať o trocha viac
pokud to mas naslapaný a davas tomu, tak je tam ten naporový chladic dat.
redleon
Přispěvovatel
Příspěvky: 137
Registrován: 09 úno 2007, 11:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od redleon »

je to na leona TDi 200koní, teplota běžně přes 120stupnu, nechce se mi dávat "jen" větší výměník, protože tomu nevěřím že to bude až takový rozdíl.
možnost netěsností je větší jako při stavbě FMIC a taky ho každej dává:)
chci k tomu dodělat náporový.

šlo mi o to jestli větší chladič bude lepší než menší jestli přes něj projde stejné množství vzduchu
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“