Olej Octavia 1.9 Tdi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 11 říj 2010, 15:20
...no ja len napinavo cakam na dalsie tvoje mudrosti!!!Zlatuška Eduard píše:Není nemožné jezdit na olej, který ti doporučí,třeba Helix Ultra 5w-30.
Ale ,a to cituji - Pozor:Při použití vícestupňového oleje SAE 5w-30 nesmíme motor dlouhodobě silně zatěžovat a vytáčet do vysokých otáček. Konec citace.
To jsem nepsal já,ale možná nějakej ING.nebo co.Pak že málo čtu.



- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5061
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
5W-30? To nejezdíš za tepla přes 20 stup.venku.Ten olej je do 30 stup.,což před autem máš v 20stup.Olej 15W-50,to je něco tichého v létě,bohužel je jen pro vyvolené v SRN.mpegsearch píše:kua co t je za informace ???
to mi chces rict ze napr do ASZ (PD) nemůžu lít třeba 5w-30 kterej plní 505.01 ???
Naposledy upravil(a) martinsidlo dne 15 říj 2010, 12:23, celkem upraveno 1 x.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Samozřejmě norma je důležitá a je ji třeba dodržovat..,ale rotačka vychází z motoru z 80 let, kdy se používal 15w40 /hlavně/ a mazání včetně turba na to byly konstruovány...a tyto motory znaly leccos,ale ne problémy s mazáním včetně turb...Vadnou vačku a hydro kvůli oleji jsem neviděl...Proto mne udivuje když někdo do těchto motorů /rotačky/ prvních provedení leje ty nejlepší oleje /chcanky/ dokonce i ve stavu před go..Pak se diví, že má víc oleje v sání než ve vaně a motor je hlučný....
Někdo namítne,že nové technologie to umožnují....h..no..

Někdo namítne,že nové technologie to umožnují....h..no..
nepropadat panice...
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Nechcem podpichovať,ale zaujmalo by ma,mam rotačku a od výroby tam liali Shell 10W40,tak prečo to nebolo servisovane na 15W40?jericho-3 píše:Samozřejmě norma je důležitá a je ji třeba dodržovat..,ale rotačka vychází z motoru z 80 let, kdy se používal 15w40 /hlavně/ a mazání včetně turba na to byly konstruovány...a tyto motory znaly leccos,ale ne problémy s mazáním včetně turb...Vadnou vačku a hydro kvůli oleji jsem neviděl...Proto mne udivuje když někdo do těchto motorů /rotačky/ prvních provedení leje ty nejlepší oleje /chcanky/ dokonce i ve stavu před go..Pak se diví, že má víc oleje v sání než ve vaně a motor je hlučný....![]()
Někdo namítne,že nové technologie to umožnují....h..no..
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 




A jestli jsem to odhad špatně, tak mi prosim vás napište někdo sem nebo sz, ať tam nenaleju nějakou sračku

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1632
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1589
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=120
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zaleži koľko maš našlahane.Neviem 5W30 čo som videl tak to bol na LongLive.Neviem ja byť tebou tak tam dam buď 10W40 Valvoline Diesel Durablend(ja mam sice 5W40 ale zatial spokojnosť) alebo 5W40 ako mam ja.Všetke oleje sú dobre len treba dodržať VW505.00 alebo ostatne normy čo som pisal hore.Bratranec ma dobru skusenosť z mobilom,že nie je až taky čierny ako tie ostatne,nemam skúsenosť na najbližšej výmene idem skusiť mobil,či bude motor tichši ale asi prejdem na to čo tam bolo predtym a to 10W40 ta 5W40 sami zda priliš riedka.mir77 píše:Tady se člověk tak nic nedozví
Prdim na to, švihnu tam 5W30 jako na štítku v motoru, Mobil, Valvoline nebo Shell, norma 505.00 a děj se vůle boží
A jestli jsem to odhad špatně, tak mi prosim vás napište někdo sem nebo sz, ať tam nenaleju nějakou sračkuVyhlídl jsem si tyhle:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1632
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1589
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=120
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 

Je tam naběháno necelejch 150 000 km, dovoz z Německa, tam to jezdilo na longlife dle servisky. Teď se mi blíží zima, hodně courám po městě, studený starty. 10W určitě ne... 5W30 nebo 5W40... pro 30 jsem se rozhod jen díky tomu, že to tam už je. Cena je stejně plus mínus stejná... ten Mobil tu dost lidí vychvaluje, tak to asi zkusím. Uvidíme.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
máme doma 3octavky...passata B5 a audi A4...všude lejeme CASTROL MAGNATEC Diesel jak 5W-40(do TDI PD) tak 10W-40(81-66kw)...a nikdy nebyl problém. můžu ho jen doporučit---
Naposledy upravil(a) maa.ra dne 15 říj 2010, 23:55, celkem upraveno 1 x.
Pozeral som to v mazacom pláne na long live je tam predpisany 5W30 HELIX ULTRA VX 5W-30 ako od shell lebo tie ostatne chcu nejake posledne čisla z VIN :DAj v ostatnych som pozeral tak 5W30 hadam som ti nejak pomohol.mir77 píše:Je tam naběháno necelejch 150 000 km, dovoz z Německa, tam to jezdilo na longlife dle servisky. Teď se mi blíží zima, hodně courám po městě, studený starty. 10W určitě ne... 5W30 nebo 5W40... pro 30 jsem se rozhod jen díky tomu, že to tam už je. Cena je stejně plus mínus stejná... ten Mobil tu dost lidí vychvaluje, tak to asi zkusím. Uvidíme.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH 

No, ty tři odkazy, co jsem postoval, tam neni ani jeden označenej VW normou pro Long-Life. Můj osobní názor co se longlife týče je ten, že to je stejně obyč olej
Jde o to, jak se s tim autem jezdí. Když bych každý ráno nastartoval a jel 200 km do práce, tam to vypnul. Večer zas nastartoval a jel 200 km domu a tam to vypnul, tak by ten delší servisní itnerval určitě zvládnul i obyč olej
.
Možná trošku mimo mísu, ale překvapilo mě, že mám auto vybeveno tzv. čidlem kvality oleje. Tak jsem se pídil po tom, co to vlastně je a nakonec jsem se dohledal toho, že to je akorát krabička, která hlídá počet startů a podle toho pak rozsvítí OIL nebo INSP nebo co to tam je
Takže shrnuto a podtrženo, teď na zimu, například onen Mobil Super 3000 XE 5W/30. Norma VW 505.00, která vyhovuje mojí rotačce, 5W že bude rychleji azat za studena a 30... dejme tomu


Možná trošku mimo mísu, ale překvapilo mě, že mám auto vybeveno tzv. čidlem kvality oleje. Tak jsem se pídil po tom, co to vlastně je a nakonec jsem se dohledal toho, že to je akorát krabička, která hlídá počet startů a podle toho pak rozsvítí OIL nebo INSP nebo co to tam je

Takže shrnuto a podtrženo, teď na zimu, například onen Mobil Super 3000 XE 5W/30. Norma VW 505.00, která vyhovuje mojí rotačce, 5W že bude rychleji azat za studena a 30... dejme tomu

Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
martinsidlo píše:5W-30? To nejezdíš za tepla přes 20 stup.venku.Ten olej je do 30 stup.,což před autem máš v 20stup.Olej 15W-50,to je něco tichého v létě,bohužel je jen pro vyvolené v SRN.mpegsearch píše:kua co t je za informace ???
to mi chces rict ze napr do ASZ (PD) nemůžu lít třeba 5w-30 kterej plní 505.01 ???
to je nějaký divný-lijou mi to v origo servisu 5w-30 do PD ASZ tak nevim