K&N vložka na tdi PD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Myslim si, ze TDIfun ma s tim jine zkusenosti ale to by musel povedet on.

@fabiátor: problem vidim v tom, ze diky Tebou spravne zminovane jine svetlosti se nejednalo o smerodatny test ... ikdyz subjektivne lze prohlasit, ze pokud jste dokazali dosahnout na filtru s mensi svetlosti stejneho vykonu, jasne to prokazuje jeho vyssi propustnost. Faktem zustava, ze je to od vyrobce neuveritelna hloupost a prukazny amaterizmus (wallbash)

Jinak uz to tu pisu asi podesate a stve me, ze jsou lidi lini hledat a zakladaji nove topicy a ptaji se na stale to same.

Benefity plynouci z vyuziti kvalitnich, opakuji kvalitnich filtru jsou predevsim v zivotnosti a vyssim objemu vzduchu, ktery je schopen protect. Je dokazano, ze nejlepsi (v kombinaci s bezpecnosti, protoze nejlepsi je zadny filtr, coz dokazuji i obrazky z dragsteru, ktere tam maji pouze mrizky pred turbem) je novy papirovy filtr, ktery ovsem toto prvenstvi ztraci po par set kilometrech a do popredi se dostavaji "sportovni" filtry.

U techto se problemy s vahou daji velice lehce eliminovat tak, ze mate dve vahy. Po prani a naslednem nezbytnem olejovani filtru je treba nasadit jeste pred nastartovanim vahu spatnou a projet to (byt v nouzaku) poradne aby se prebytecny olej z filtru odsal. Nasledne je mozne bez jakychkoli obav nasadit zpet vahu funkcni a jezdit dal do dalsiho cisteni. Tento proces doporucuji i v pripade, ze nasazujete filtr novy, protoze ho velice casto maji naolejovany vice, nezli je zdravo.

Hovorim z vlastni zkusenosti kdy jsem pouzival kit Twister od Greenu a odesla mi vaha. Nasledne jsem to delal takto a bez jakychkoli problemu.

Nyni pouzivam filtr, ktery se cisti jen teplou vodou protoze se nejedna o bavlneny ale kovovy filtr (proste huste pletivo). Pravdou je, ze vahu nevedu takze nemohu jeho vliv na jeji funkci nijak posoudit.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

pozri si totohttp://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=290373

ked budes mat benzinovu VR6 tak tam si daj hrib a uvidis ten sound, inak tdi nula bodov
Mercdes C cdi
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Forest píše: @fabiátor: problem vidim v tom, ze diky Tebou spravne zminovane jine svetlosti se nejednalo o smerodatny test ... ikdyz subjektivne lze prohlasit, ze pokud jste dokazali dosahnout na filtru s mensi svetlosti stejneho vykonu, jasne to prokazuje jeho vyssi propustnost. (wallbash)
Jde spis o zjisteni, zda ma takovy filtr vubec smysl. Navic neslo o mensi svetlost filtru, ale potrubi za nim, ktere je soucasti kitu. Jak prokazalo mereni, je i pro vykony okolo 230HP postacujici seriovy filtr.

Samozrejme ze jsme jen neprehazovali filtry a filtr boxy. Vzdy se delaly upravy v softu a mereni prutoku vzduchu na MAFu, ktery neni normalne vyuzit + upravy v regulaci, aby nebyla zavisla na tom co je tam zrovna naroubovano v sacim potrubi.

Za zcela zasadni je treba povazovat to, ze bezny uzivatel nema moznost takove mereni provest a pokud podlehne reklame a nainstaluje zmineny KN kit a zacne s tim jezdit, velmi pravdepodobne casem popravi turbo, nebot zmeny ve svetlosti potrubi KN kitu jdou ruku v ruce se zmenou hodnot kolisani podtlaku v potrubi a nasledne i zmenou hodnot regulace plniciho tlaku TD, coz v konecnem dusledku prinasi onen kratkodoby pocit lepsiho jizdniho efektu oproti seriovemu filtru. Bohuzel to trva jen do likvidace turba.

A zde je treba rici, ze jde ze strany KN opravdu o amaterizmus, nebo spis mozna snad i nekaly zamer pokud o tom vedi a zamerne to tak delaji.

Ono totiz pokud jsme se seriovym filtrem a air boxem namerili temer identicky vykon, je evidentni, ze vyssi propustnost jakekoliv KN vlozky neni sama osobe zadnym zasadnim prinosem a tak je treba si zrejme pomoci ovlivnenim regulace, viz popsane reseni KN kitu 57S-9501.

Navic musim rici, ze uplne nejvic me zklamalo to, ze ten kit neni mozne ani mechanicky zpasovat do sebe a uvest do funkcniho stavu, protoze pokud se to nahodou povede, dojde pochvili k vypadnuti tu hadice, tu kolena atp. Je to proste zfusovany od zacatku az do konce.
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

trochu OT: a co KN olejový filtr? Je opravdu tak dobrý, že stojí za to zaplatit 2x tolik než u obyč fitru?
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

dolar100 píše:pozri si totohttp://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=290373

ked budes mat benzinovu VR6 tak tam si daj hrib a uvidis ten sound, inak tdi nula bodov
Neboj, mam procteno jiz davno a presto pouzivam to, co pouzivam. A kupodivu mi to ani jedno (ze dvou) turbin neposkodilo. A pres ten filtr jde opravdu proti svetlu videt ;)

Jen stale opakuji jednu zasadni vec (pokud dovolis): mam tu kvuli "bezudrzbovosti", protoze me nehorazne stvalo menit do 1tkm papirak, protoze ujedu 90% ve meste, coz je velice prasne prostredi a nehorazne se mi papiraky spini. V tomto pripade je to zalezitost chvilky, protoze to prozatim cistim jen vysavacem ... a uspesne.

Nezbyva me, nezli si uz jen postesknout "kez by bylo i nejake takove reseni pro kabinovy filtr, ktery menim take dost casto" (wallbash)
fabiátor píše:...
Dekujeme, vazime si toho, ze to nekdo podstoupil. Rozhodne, abych rekl pravdu, tak ja drive veril Greenu (mel jsem dve vlozky a jeden "Twister" ala "hrib") a u KN jsem si nebyl jist ... zde se ukazuje i duvod proc.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

to by ma zaujimalo kolko kupis papierakov za cenu 1 k & n a nechapem preco menis paierak po 1000km to peries bavnak tiez kazdych 1000km

radsej spina na filtri ako v motore, lebo ked sa na ten olej v K&N nalepi prach tak je neucinny ten olej ma urcitu kapacitu tiež

no nepresvedcil si ma
Mercdes C cdi
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

foreste myslis ze ta sietka alebo mrižka ma tak malu svetlost ze nepusti prach? pripadne zrnka pieku a podobny bordel ktorí može spravit skodu? ja som menil papierak na mojom po asi 20 000 km :D a teda poviem ti ze som mal chut starý len oklepat a dat s5 :D vypadal v pohode :D
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

kozelpub píše:foreste myslis ze ta sietka alebo mrižka ma tak malu svetlost ze nepusti prach? pripadne zrnka pieku a podobny bordel ktorí može spravit skodu? ja som menil papierak na mojom po asi 20 000 km :D a teda poviem ti ze som mal chut starý len oklepat a dat s5 :D vypadal v pohode :D
A myslis si, ze Tebou zminovany "prach" vadi turbu? Drtiva vetsina poskozenych compressoru je v pripade netesnosti nebo poskozeni filtru. Vetsinou spatne nasazeni filtru nebo spatny filtr (jiny typ), proste dirka, ktera umozni vniku vyrazne vetsich castecek.

Jinak prumer direk te mrizky je vskutku pro me sokujici, podle me je to palene nejakym laserem ci co. Njn, asi mas stesti, ja jezdim treba po stavbach na staveniste a treba v HK je pomerne dost velka prasnost (soude dle toho, ze kdyz umeju okna, druhy den bych je mohl myt znovu :D).

Abych nezapomnel ... "oklepavani" je nejvetsi blbost. Pokud, tak opatrne vysat.

Vazeni, nemam potrebu vas presvedcovat, me bohate staci, ze jsem videl moje turba po cca 10tkm a lopatky obou turbin byly rozhodne vporadku - dukaz misto slibu 8)
dolar100 píše:...no nepresvedcil si ma
Zaprve, kdyz si pozorne prectes, tak ja jsem nikde nedoporucoval KN, ba co vic, zminil jsem prave ten, ktery se neolejuje ale meje vodou (pripadne se saponatem) ;) Navic, ja bych byl nucen menit papirak kdykoliv bych jel ze stavby. Takhle staci oplachnout a nemusim asi susit, protoze pak kapek vody nemuze uskodit.

Vazeni, abychom se dobre pochopili ... ja nemam potrebu vas presvedcovat. Sdeluji vam jen svoje zkusenosti, ktere by v pripade treba Twistera od Greenu staly novou vahu, pokud bych to neuhral na kulanci. Takze Dolare100, je mi vskutku jedno zda si tam das papirak nebo treba puncochu svoji mamy (rofl)
(pravdou je, ze Maxaci mi rikali o nejakejch expertech od vas, ktery tam tu puncochu pred turbo fakt dali a pak tu puncochu vyndavali z turba (LOL) )
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

Foreste :) ale turobo mas jednu vec a motor druhe... to by potom atmo motori mohli frcat bez filtrov a no-problem...
ja nesom na toto odbornik ale pochybujem ze motoru chuti krmivo tohoto druhu :?
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

kozelpub píše:Foreste :) ale turobo mas jednu vec a motor druhe... to by potom atmo motori mohli frcat bez filtrov a no-problem...
ja nesom na toto odbornik ale pochybujem ze motoru chuti krmivo tohoto druhu :?
Dovol mi recnicky dotaz: Existuje nejaka realna sance (pokud vezmeme v uvahu tesnost sani), ze by lopatky compressoru zustaly netknute a pritom by motor by (diky prachu a necistotam) trpel? ;)

(rec je o lopatkach ze slitiny hliniku, nikoliv keramickych)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

viděl jsem už pár motorů (pravda, byly to bagry), kde díky netěsnosti sání za filtrem bylo po motoru - totál vydřený válce. A turbo bez viditelného poškození. Jenže je to dáno prostředím, spousta prachu, během pár hodin provozu je vymalováno.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

ja zas to toho nevidim :D ale nevidím ako štasnú volbu to čo máš s ohladom na životnosť motora
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

kozelpub píše:...to by potom atmo motori mohli frcat bez filtrov a no-problem...
kamarád má starýho fiata na amatérský závody a jezdí bez fitru, no problem ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

MirekX píše:viděl jsem už pár motorů (pravda, byly to bagry), kde díky netěsnosti sání za filtrem bylo po motoru - totál vydřený válce. A turbo bez viditelného poškození. Jenže je to dáno prostředím, spousta prachu, během pár hodin provozu je vymalováno.
... a bylo to pred turbem? Ale jak zminujes, tohle je dost specificke a podle me to az tak nekoresponduje.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
kozelpub
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 17 led 2010, 13:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozelpub »

turbo kamna power píše:
kozelpub píše:...to by potom atmo motori mohli frcat bez filtrov a no-problem...
kamarád má starýho fiata na amatérský závody a jezdí bez fitru, no problem ;)
teraz si to vystihol presne :D starý, na závody :)

toho zivotnost auta asi az tak nezaujma :) to by sa aj chipi mohli robit na dobu zivotnosti... myslim ze tu ide skor o jej aspon zachovanie :D a nie o pokus kolko to v takom stave vydrzí :)
VW golf IV, 1.9 TDI, 74 kw zatial vsetko povodne :(
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“