@fabiátor: problem vidim v tom, ze diky Tebou spravne zminovane jine svetlosti se nejednalo o smerodatny test ... ikdyz subjektivne lze prohlasit, ze pokud jste dokazali dosahnout na filtru s mensi svetlosti stejneho vykonu, jasne to prokazuje jeho vyssi propustnost. Faktem zustava, ze je to od vyrobce neuveritelna hloupost a prukazny amaterizmus

Jinak uz to tu pisu asi podesate a stve me, ze jsou lidi lini hledat a zakladaji nove topicy a ptaji se na stale to same.
Benefity plynouci z vyuziti kvalitnich, opakuji kvalitnich filtru jsou predevsim v zivotnosti a vyssim objemu vzduchu, ktery je schopen protect. Je dokazano, ze nejlepsi (v kombinaci s bezpecnosti, protoze nejlepsi je zadny filtr, coz dokazuji i obrazky z dragsteru, ktere tam maji pouze mrizky pred turbem) je novy papirovy filtr, ktery ovsem toto prvenstvi ztraci po par set kilometrech a do popredi se dostavaji "sportovni" filtry.
U techto se problemy s vahou daji velice lehce eliminovat tak, ze mate dve vahy. Po prani a naslednem nezbytnem olejovani filtru je treba nasadit jeste pred nastartovanim vahu spatnou a projet to (byt v nouzaku) poradne aby se prebytecny olej z filtru odsal. Nasledne je mozne bez jakychkoli obav nasadit zpet vahu funkcni a jezdit dal do dalsiho cisteni. Tento proces doporucuji i v pripade, ze nasazujete filtr novy, protoze ho velice casto maji naolejovany vice, nezli je zdravo.
Hovorim z vlastni zkusenosti kdy jsem pouzival kit Twister od Greenu a odesla mi vaha. Nasledne jsem to delal takto a bez jakychkoli problemu.
Nyni pouzivam filtr, ktery se cisti jen teplou vodou protoze se nejedna o bavlneny ale kovovy filtr (proste huste pletivo). Pravdou je, ze vahu nevedu takze nemohu jeho vliv na jeji funkci nijak posoudit.