Jaký používáte předehřev paliva.
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
- Bydliště: Olomouc, Hradec Králové
Jaký používáte předehřev paliva.
V tyhle zimě u MK2 mi zatuhuje filtr a můsím tak 12min čekat než se motor zahřeje - do ty doby auto nemá výkon. Potrubý je v pohodě a zas tak hustý to není a filtr je nový jen jsem tam dal trošku delší. Řeším elektrický předehřev.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33508
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 13 pro 2007, 22:51
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
Našel jsem zajimavou německou stránku o předehřevech
http://www.diesel-therm.de/shop/
http://www.diesel-therm.de/shop/
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
sice to je mimo téma, ale ....Petr.C píše:Používáte někdo automatický odvzdušňovák paliva, jak vám funguje?
používal jsem cca 2 roky a pak mi umřel, do té doby bezproblémový chod
nahradil jsem jej zpětným zapojením zpátečky, která vede do lejové nádrže, tu chvíli než se motor zahřeje na naftu to přežiju že těch pár kapek nafty jde do oleje,
vzpomínam jak jsem se natrápil než jsem přišel na to proč mi to nejede,
jinak k předehřevu používám ohřev motoru na 220v a ono se to ohřeje všechno pod kapotou a starty a provoz ok
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 24
- Registrován: 14 kvě 2012, 20:01
Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaká je optimální teplota nafty? min? max? Momentálně jezdím s Felicii s filtrem BEZ termoventilu (udržující cca 30st.C), takže teplota nafty do čerpadla je stále nízká. Chtěl jsem teď na zimu udělat předehřev a přemýšlím, jaká teplota je vlastně vhodná. Zde se dočítám, že díky velké hustotě studeného paliva (rostlinný olej) se zničilo čerpadlo LUCAS, ale co nafta o teplotě -10 st. C? Momentálně jezdím jen na naftu (v létě na směs vyfritu:nafta 2:1 bez problému).
Co když ohřeji naftu na cca 70 st.C nezničím taky čerpadlo? O čerpadlo se v podstatě nebojím, mám dva náhradní.
Ještě jedna myšlenka, díky teplotní roztažnosti nafty bude čerpadlo dávat v podstatě méně paliva, klesne mi spotřeba?
Co když ohřeji naftu na cca 70 st.C nezničím taky čerpadlo? O čerpadlo se v podstatě nebojím, mám dva náhradní.
Ještě jedna myšlenka, díky teplotní roztažnosti nafty bude čerpadlo dávat v podstatě méně paliva, klesne mi spotřeba?
Spotreba vroste, protoze klesne vykon a musis vic "slapat", na teplou naftu si cucne vic. Riskujes, ze Lukáše zadres opet, tak jako na husty olej, ho odbouchnes naftou o teplote 70 °C, ktera bude ridka jak lih a nebude patricne mazat.pavoucisit píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat, jaká je optimální teplota nafty? min? max? Momentálně jezdím s Felicii s filtrem BEZ termoventilu (udržující cca 30st.C), takže teplota nafty do čerpadla je stále nízká. Chtěl jsem teď na zimu udělat předehřev a přemýšlím, jaká teplota je vlastně vhodná. Zde se dočítám, že díky velké hustotě studeného paliva (rostlinný olej) se zničilo čerpadlo LUCAS, ale co nafta o teplotě -10 st. C? Momentálně jezdím jen na naftu (v létě na směs vyfritu:nafta 2:1 bez problému).
Co když ohřeji naftu na cca 70 st.C nezničím taky čerpadlo? O čerpadlo se v podstatě nebojím, mám dva náhradní.
Ještě jedna myšlenka, díky teplotní roztažnosti nafty bude čerpadlo dávat v podstatě méně paliva, klesne mi spotřeba?
Predehrevy jsou tam jen k vuli zakaleni nafty od parafinu, aby se rozpustil pred filtrem a neucpaval ho. Viskozita nafty se nejak dramaticky nemeni ani pri - 10 °C. Sezen si hlavu filtru z nejakeho Fiata, ty meli elektricky predehrev Bosch.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33508
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice