předehřev paliva

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

spajk
Sběrač informací
Příspěvky: 42
Registrován: 21 říj 2009, 19:19
Odpovědi: 0

předehřev paliva

Příspěvek od spajk »

potřebuji se zeptat,jezdím na ro v poměru cca 40l oleje 15l nafty.chci si koupit jednoduchý předehřev paliva od firmy rostlinyolej.cz za cenu 2300kč bez vyměníku..pouze ohřev oleje před čerpadlem,,nemate stím někdo zkušenosti jak to funguje?
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

No to si můžeš rovnou koupit vyhřívaný paliváč,ale ne od nich za 2000,- nýbrž kdekoliv na vrakovišti za 200kčs ;)
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Přidám se trochu k dotazu s podobným dotazem.

Když jsou dvounádržové systémy, co je tam důležité pro přepnutí oleje?
Je to teplota motoru, nebo teplota oleje?

Spoustu věcí jsem se dočetl tady, třeba o tuhosti oleje při malé teplotě a taky o pronikání oleje přes kroužky do motorového oleje.

Kolik jsou tedy ty teploty při kterých to přepíná a co je důležitější?

Spajk: Ten ohřev filtru bys mohl sehnat z Fiatů, nebo jsem taky koupil na aukru filtr z Escorta i s předehřevem (jestli to je vždy v escortu to netuším). Pokud bys byl šikovný tak bys to vyrobil i třeba z odporového drátu a nějakého kusu plechu. Kdysi mě i napadlo jak jsou topné spirály z remosky, tak to pokuchat, zkrátit, změřit proudy při 12V a nastavit to, aby to nějak obstojně a bezpečně topilo. Nebo tady někdo vzpomínal indukční ohřívač.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

Tady jsem někde četl, že ten předehřev ve filtru není dělaný na provoz delší dobu a že se spálý. Ale kdyby jsem to zapojil jak je zde: http://www.rostlinnyolej.cz/images/stor ... ev_12v.pdf
a do spodního víka filtru by jsem přidělal žhavící svíčku a vedle by jsem dal teplotní čidlo.
Co si o tom myslíte, nemůže to nic udělat, chytnot ....... . Sice samotná žhavící svíčka se rozpálí do červena ale pokud bude v palivu, tak by se neměla tak rozpálit.
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od peopleman »

No nevím,žhavkou jsem jednou zapaloval olej v kamnech a chytlo to...Ale ten vypínač s diodou co tam je by se mě několikrát hodil.. ;)
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Já bych tam taky žhavící svíčku nedal už vzhledem k jejímu principu.

Pokud bych to měl řešit, šel bych na to tak, že bych z někama vykuchal obvod termostatu - možná z nějakého topení, elektrické dečky nebo vytápění akvária.

Pokud chceš být machr, tak třeba něco takového:
http://www.ebay.com/itm/12V-Digital-LCD ... 256e57e8bb
....za 300 - pošta zdarma...

Pak stačí sehnat něco co bude topit... takže nějaký odporový drát, který seženeš za pár korun a budeš tam mít přesně nastavenou teplotu.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Koval(CZ)
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 13 pro 2007, 22:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Příspěvek od Koval(CZ) »

Od žhavící svíčky v oleji jde plno bublinek, to není dobrý nápad, nestačí se přenést tolik tepla přes tak malou plochu, předehřev ve filtru je dobrá věc, může jet pořád v kuse, nespálí se, veškeré teplo odevzdá oleji, ale má malý výkon, v létě to ohřeje na +70, ale v zimě v krutých mrazech tak na +35.
Octavia 1.9TDI ALH, 2002, S764.
Petr.C
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 25 kvě 2010, 16:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc, Hradec Králové

Příspěvek od Petr.C »

To jste mě moc nepotěšili, tak hezky jsem to měl vymyšlený, jak to tedy mají udělaný tady, taky tam maj žhavící svíčku:
http://www.rostlinnyolej.cz/cs/nejproda ... -12-v.html
Ford Mondeo,1,8TD 1999,čerpadlo Lucas
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Tohle se tady uz resilo, nekde jsem tady kdysi davno daval navrh vymeniku pro dve zhavici svicky, soustruzena smenna - zebrovana plocha z AlMgSi kulatiny, na to se nasadi plast z hlinikove trubky AlMgSi, na konci po obvodu svarit TIGem a valite... U teto konstrukce zarucena teplosmenna plocha.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

http://www.ebay.de/itm/Heizelement-Warm ... 081wt_1139

http://www.ebay.de/itm/Eintanksystem-VE ... 435wt_1139

Je vicero modelu a ne tak drahejch jako maj cesti prodejci jeden mam doma a vpodstate jde o to ze do hlinikoveho blocku implantujou zhavku a ta pak ohriva neprimo volej ,ale problem je mala plocha.Deskace jsou MNOHEM vykonejsi idealni by byla kombinace deskace a takovehle krabicky.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
bozole_sk
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 21 dub 2012, 23:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od bozole_sk »

Caute ked je tu uz tema predhrev paliva, opytam sa nieco na co som tu priamo otazku ani odpoved nevidel, mozno trocha ohladne startovania v zime....

Co sa tyka predhrevu mam v tom jasno, co by ma ale zaujmalo je zima.

Povedzme ze je -20, mam dve nadrze so vsetkym ako ma byt, nejaky predhrev pred cerpadlom, popripade porieseny aj ohrev nadrze.

Ak je ozaj zima povedzme -20 a menej, olej pravdepodobne tuhne a teda myslim si ze mozem mat ohrev kde chcem, ak mi ztuhne olej v potrubi tak s tym nespravi nic ani ohrev pred cerpadlom ani ohrev nadrze.

Plnaujem jazdit ak tak na novy olej. Moja otazka alebo dedukcia s otazkou zneje: Ked su take zimy, je asi vhodnejsie mat namontovany vykonny ohrev pred cerpadlom, kaslat na ohrev nadrze a zriedit olej s naftou popripade benzinom tak aby ani pri tychto teplotach neztuhol a vedely sme ho aj ked hustejsi, ale dotlacit k ohrevu pri cerpadle, kde sa uz zohreje na potrebnu teplotu.

Ak nie opravte ma prosim s lepsim riesenim, a ak sa da hodte prosim priblizne ako je vhodne zriedit novy rastlinny olej s naftou a benzinom (alebo len s benzinom) aby aj pri -25 neztuhol ani v potrubi?

Veelka vdaka

PS: Jedna sa o stare dobre pianko 300D ktore spapa cokolvek ale davam mu len naftu a ak tak casom novy RO ;)
petrsk
Přispěvovatel
Příspěvky: 417
Registrován: 25 črc 2007, 20:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Usti nad labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrsk »

bozole_sk píše:Caute ked je tu uz tema predhrev paliva, opytam sa nieco na co som tu priamo otazku ani odpoved nevidel, mozno trocha ohladne startovania v zime....

Co sa tyka predhrevu mam v tom jasno, co by ma ale zaujmalo je zima.

Povedzme ze je -20, mam dve nadrze so vsetkym ako ma byt, nejaky predhrev pred cerpadlom, popripade porieseny aj ohrev nadrze.

Ak je ozaj zima povedzme -20 a menej, olej pravdepodobne tuhne a teda myslim si ze mozem mat ohrev kde chcem, ak mi ztuhne olej v potrubi tak s tym nespravi nic ani ohrev pred cerpadlom ani ohrev nadrze.

Plnaujem jazdit ak tak na novy olej. Moja otazka alebo dedukcia s otazkou zneje: Ked su take zimy, je asi vhodnejsie mat namontovany vykonny ohrev pred cerpadlom, kaslat na ohrev nadrze a zriedit olej s naftou popripade benzinom tak aby ani pri tychto teplotach neztuhol a vedely sme ho aj ked hustejsi, ale dotlacit k ohrevu pri cerpadle, kde sa uz zohreje na potrebnu teplotu.

Ak nie opravte ma prosim s lepsim riesenim, a ak sa da hodte prosim priblizne ako je vhodne zriedit novy rastlinny olej s naftou a benzinom (alebo len s benzinom) aby aj pri -25 neztuhol ani v potrubi?

Veelka vdaka

PS: Jedna sa o stare dobre pianko 300D ktore spapa cokolvek ale davam mu len naftu a ak tak casom novy RO ;)
kdyz budes mit vsechno jak ma byt,neni problem pred dojezdem prehodit na naftu a ranni start je bez problemu
Rover 825 TD, 89kW @ 110kW
fezout
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 14 zář 2010, 13:34
Odpovědi: 0

ll

Příspěvek od fezout »

ll
Naposledy upravil(a) fezout dne 16 pro 2012, 09:47, celkem upraveno 1 x.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Trochu vifu a bezinu nikdy neuskodi :)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
fezout
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 14 zář 2010, 13:34
Odpovědi: 0

.

Příspěvek od fezout »

To jsi asi nikdy nejezdil na sádlo tam by musel bejt vif s benálem tak pul na pul se sádlem
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“