bmw tds po delsi jizde zlobi (nema naftu?)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

to si rozumime :-) puvodne jsem myslel, jestli jde odsroubovat pouze ta plastova kostka z te hlavy cerpadla. jenom to, kam jde elektrika.
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

potom jeste, co v te elektrice vypovi sluzbu? jde to / jak opravit?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:potom jeste, co v te elektrice vypovi sluzbu? jde to / jak opravit?
Zas tak dalece o tom nevím...tohle jsem neřešil
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

neni nad to se do toho podivat.... nanejvys to odrovnam uplne. teoreticky zavada je v cerpadle, takze pokusem o opravu nic nezkazim. alespon budu mit vic zkusennosti. uz se ale radeji poohlednu po staronovem cerpadle.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:neni nad to se do toho podivat.... nanejvys to odrovnam uplne. teoreticky zavada je v cerpadle, takze pokusem o opravu nic nezkazim. alespon budu mit vic zkusennosti. uz se ale radeji poohlednu po staronovem cerpadle.
No ono to rozdělat je jedna věc,ale opravit druhá...nic na tom neopravíš a tak než to rozděláš,tak zháněj druhé čerpadlo.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

samozrejme to nehodlam rozdelat s umyslem, ze to nedam dohromady. rozdelam to, zatim nevim, co tam presne uvidim. ale nekdo rikal, ze mu to spatne snimalo aktualni polohu skrz nejaky povlak na stycnych plochach. pokud tam od pohledu neuvidim zadny problem, nehodlam to "kuchat" do posledniho sroubku. poskladam to zpatky. mel jsem kdysi rozdelane mechanicke cerpadlo od bosche ze stare fiesty 1,8D a velice nic na tom nebylo. mozna jsem moc optimista. ale az tolik se toho nebojim. samozrejme urcity respekt mam :-) stejne cas na rozdelani bude az nekdy pristi tyden. zitra s tim hodlam jeste udelat cestu na vikend do jeseniku. tak doufam, ze me to doveze tam i zpet :-D
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Jo a kdyby došlo na výměnu čerpadla nebo jeho el. hlavice tak pozor na jednu věc - v e34 se objevují dvě vzájemně nezáměnné ,varianty

1)s přepadem, který má vyústění z vrchu hlavy
2) s přepadem, který má vyústění z boku hlavy

každý tento typ funguje na jinačím principu snímání polohy regulačního nesmyslu. Ta starší - s přepadem nahoře, má v sobě potenciometr a snímá polohu v podstatě odporově kdežto ta novější (přepad z boku) má, podle toho, co jsem pochopil v sobě snímání na el. magnetickém principu.

A samozřejmě pokud dojde k záměně, tak se s tím v lepším případě nepopere jednotka a musela by se tudíž vyměnit i ECU a motorový svazek. V tom horším případě údajně hrozí až odpálení ECU, ale na tom nevim co je pravdy a přijde mi to toršku přitažené za vlasy. Nicméně já osobně to zkoumat nehodlám :D

Přesně toto jsem řešil a zatím nevyřešil u sebe. Mám doma totiž ještě dva TDS motory a řikal jsem si, že tu hlavici už konečně vyměním, ať mně furt nesere to chcípání atd. Jenomže ejhle - na obou motorech mám právě ten starší typ kdežto ve svojem aktuálním bitevníku mám ten novější. Po zjišťování informací v diesel servisech a po lidech aspoń trochu znalých této problematiky mi to doporučeno opravdu nebylo a dozvěděl jsem se tyto novinky, které jsem napsal výše ;)
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2009, 22:15

Příspěvek od k5ynd1 »

jo jo, tyhle veci vim :-) v e36 tds je dokonce jeste treti typ, nejnovejsi.... oznaceni cerpadel je myslim 300, 575 a 515. proste je potreba sehnat takovou, jaka je tam ted.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Odpovědi: 0
Registrován: 22 lis 2007, 01:57

Příspěvek od bjukemen »

..ten typ toho cerpadla je kde uvedeny.?
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

bjukemen píše:..ten typ toho cerpadla je kde uvedeny.?
Na nálitku z boku čerpadla je vyraženo jedno z těhle čísel.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

k5ynd1 píše:jo jo, tyhle veci vim :-) v e36 tds je dokonce jeste treti typ, nejnovejsi....
Tím si nejsem teda tak moc jistý, jelikož ten novější typ, který sjem zmiňoval (vývod z boku) je použit ve faceliftových E34 a později i v E39 a E36 je evidentně starší než E39 ;)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Míšánek píše:
k5ynd1 píše:jo jo, tyhle veci vim :-) v e36 tds je dokonce jeste treti typ, nejnovejsi....
Tím si nejsem teda tak moc jistý, jelikož ten novější typ, který sjem zmiňoval (vývod z boku) je použit ve faceliftových E34 a později i v E39 a E36 je evidentně starší než E39 ;)
V e36 jsou použité všechny 3 typy čerpadel. Čerpadlo 13512245864 je v E34 a E36sedan do rv.1994. Je to čerpadlo s úzkou přírubou 55mm. Typ 300.

Od 1994 se používala čerpadla s přírubou 68mm 13512244966 a 13512245206. Jsou to typ 515 a 575. Tyhle čerpadla byly jak v E36 tak E34 , E39, E38.
Pokud někdo chce měnit jen elektronickou kostku na čerpadle tak je potřeba porovnat číslo na tý kostce né na čerpadle, protože spodky čerpadel 515 a 575 jsou mezi sebou zaměnitelné ale elektrické kostky nejsou.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2010, 11:35

Příspěvek od viktorddd »

el. hlava čerpadla sa dá vymeniť, keď máš novšie auto (e39, e36 a plastové sanie) tak potrebuješ novšiu HDK hlavu, keď starší typ tak hlavu s potenciometrom, a nové tesnenie pod hlavu a viečko lebo keď tam necháš staré tak po mesiaci bude pod tým šťať
keď druhú hlavu nasadíš tak dáš väčšiu dávku (hlavu dáš viac dozadu) aby to chytilo, a potom dávku znižuješ na správnu hodnotu, ideálne diagnostikou sledovať dávku paliva, dá sa to zvládnuť všetko aj doma, za 2hodinky jediné na čo treba dávať pozor aby si s hlavou čerpadla trafil do jamky na obímke v spodku čerpadla

a spodky ako písal olaf sú zameniteľné, hoci aj menšia príruba miesto väčšej len treba spraviť na sústruhu medzikus, ale vrch musí byť ten typ ktorý tam bol, čiže buď hdk alebo potenciometer
ja mám napr. v e34 novší motor z r.97, ale elektrika a hlava čerpadla staršia, takže na novom spodku 575 stará hlava z 300vky
Naposledy upravil(a) viktorddd dne 28 črc 2012, 12:40, celkem upraveno 1 x.
viktorddd
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2010, 11:35

Příspěvek od viktorddd »

Míšánek: to zamieňanie mám odskúšané, zo zvedavosti aj čidlá vody a všetko som poprehádzal aby bol rozdiel len v hlave a RJ, stará hlava a nová RJ a celá elektrika, nová hlava a stará RJ a celá elektrika, a v oboch prípadoch RJ nerozpozná hlavu čerpadla, zacvaká, zavrie stopventil a motor točí nasucho, iné sa nestane, rovnako sa to správa ako keď ti EWS zavrie stopventil
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

viktorddd píše:Míšánek: to zamieňanie mám odskúšané, zo zvedavosti aj čidlá vody a všetko som poprehádzal aby bol rozdiel len v hlave a RJ, stará hlava a nová RJ a celá elektrika, nová hlava a stará RJ a celá elektrika, a v oboch prípadoch RJ nerozpozná hlavu čerpadla, zacvaká, zavrie stopventil a motor točí nasucho, iné sa nestane, rovnako sa to správa ako keď ti EWS zavrie stopventil
Děkuju moc za tuto informaci Viky!! ;) Přesně toto jsem chtěl vědět od člověka, který si tím už někdy prošel, vyzkoušel si to a víc, co přesně se stane. Žádné dohady, tipovačky anebo tam ten mi řikal to a ono. Ještě jednou díky ;)

a ano, té novější hlavě s rozpoznáváním polohy na základě el.mag. jevu se říká HDK, přesně jak řikáš ;)

Náhodou nevíš o nějaké fakt zaručené funkční, co?
Odpovědět

Zpět na „BMW“