mechanicke cerpadlo na TD nereaguje na plyn

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Ty atlasy by neměly mít vliv, i kdyby byly špatné, tak by to na plyn nějak reagovalo. A navíc všech 6?
To pootočení zní hrozně, ale vzpomínám, že to někdo psal. Bylo to myslím na golfu, ale to je jedno, prostě vstřikoval do střihu a motor prý vrčel. :) To by ale asi z výfuku musely letět hrozné věci...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

ThatsMe píše:Ty atlasy by neměly mít vliv, i kdyby byly špatné, tak by to na plyn nějak reagovalo. A navíc všech 6?
To pootočení zní hrozně, ale vzpomínám, že to někdo psal. Bylo to myslím na golfu, ale to je jedno, prostě vstřikoval do střihu a motor prý vrčel. :) To by ale asi z výfuku musely letět hrozné věci...
Já vím, byla to spíš už jenom taková hypotéza z nouze, poněvadž na té mechanice fakt neni co by se mohlo posrat a co by tu nafru nedávalo, nebo resp. co by zapříčinilo toto chování.

Nicméně co jsem slyšel jednu takovou příhodu, tak se jednou dokonce někomu na 524td stalo to, že to snad urvalo hlavu nebo ohlo nějaké ojnice či co. Borci takto právě otočili čerpadlo, z tohoto důvodu jim to nechtělo furt chytit, tak to roztahovali za druhým autem tak dlouho, až ne motoru povolilo něco takovéhoto vcelku zásadního :-) Už si bohužel nepamatuju co to z toho motoru vystoupilo konkrétně
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

pro jistotu jeste poradne vyzkousim tu zpatecku. kdyz jsem to mel nastartovane na tu naftu z pet lahve, tak ji to vyprazdnilo hodne rychle, takze si myslim, ze sani je dobry. a zaroven takove mnozstvi to nemohlo spalit, muselo jit neco prepadem.
a k tomu axialnimu pistku... ten myslim nejde otocit o 180° ma na sobe drazku
Obrázek
nebo myslim neco jineho? jinak samozrejme klinek cerpadla je spravne v drazce na rozvodovem kole. kdyz to chyta na drc, tak nastaveni predvstriku a rozvodu by melo byt v pohode.
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Jestli to čerpadlo dlouho někde leželo, mohl zatuhnout kroužek na pístu. (pozice č.1) Ten se pak protočí a urve kuličku která do něj zapadá. Pak už plyn nikdy nepřidáš. Běží to v takových otáčkách, kde se zrovna kroužek nachází. Je to neopravitelné!!! Jen nová rozdělovací hlava. ;)
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

conti píše:Jestli to čerpadlo dlouho někde leželo, mohl zatuhnout kroužek na pístu. (pozice č.1) Ten se pak protočí a urve kuličku která do něj zapadá. Pak už plyn nikdy nepřidáš. Běží to v takových otáčkách, kde se zrovna kroužek nachází. Je to neopravitelné!!! Jen nová rozdělovací hlava. ;)
tohle se tam urcite nestalo. cerpadlo jsem mel uz rozdelane a tohle mam odzkousene, ze chodi jak ma ;-) i ty tahla co ovladaji plyn, pridavac i sroub bohatosti, tak funguji dobre. odstredivka take v pohode.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

k5ynd1 píše:
conti píše:Jestli to čerpadlo dlouho někde leželo, mohl zatuhnout kroužek na pístu. (pozice č.1) Ten se pak protočí a urve kuličku která do něj zapadá. Pak už plyn nikdy nepřidáš. Běží to v takových otáčkách, kde se zrovna kroužek nachází. Je to neopravitelné!!! Jen nová rozdělovací hlava. ;)
tohle se tam urcite nestalo. cerpadlo jsem mel uz rozdelane a tohle mam odzkousene, ze chodi jak ma ;-) i ty tahla co ovladaji plyn, pridavac i sroub bohatosti, tak funguji dobre. odstredivka take v pohode.
To čerpadlo jsi měl celé rozdělané?
Jde to otočit o 180st jen na vačce.Když je klínek nahoře,tak i ten kolíček co do něj zapadá pístek musí být nahoře.
V boschi mi řekli,že je možný,že to chytne i když to je o 180st.
Takže motor prostě chytně a Ty hýbeš pákou od plynu a nic se neděje?
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

měl jsem to rozdělané, protože to dělalo od začátku, hned jak jsem čerpadlo koupil. tohle mě nenapadlo. samozřejmě to zkontroluji. přesně jak píšeš dawe -> chytne to, hýbu plynem ale nic se neděje. motor vůbec nemění zvuk. ještě mě teď napadla jedna možnost..... jak je ten šroub uprostřed mezi vyústěním na trubky (zvenku na té litině), tak že by ho tam někdo přede mnou dal jiný (delší), tím pádem by pístek neměl takový zdvih a nedokázal by dát takové množství. to si ale myslím, že by bylo slyšet klepání z těch míst.
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

To bys hlavně dle mého mohl celou hlavu i s pístkem v ten okamžik chytit a vyhodit. Nicméně i kdyby byl šroub delší, tak by se o něj rozsračkoval pístek jako prase a motor by neběžel vůbec, bo už by nemělo co tlačit naftu skrz trubky ke vstřikům
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Míšánek píše:To bys hlavně dle mého mohl celou hlavu i s pístkem v ten okamžik chytit a vyhodit. Nicméně i kdyby byl šroub delší, tak by se o něj rozsračkoval pístek jako prase a motor by neběžel vůbec, bo už by nemělo co tlačit naftu skrz trubky ke vstřikům
Přesně tak!
Já jednou složil čerpadlo a tu malinkou podložku jsem nepřilepil na vezelínu a když jsem montoval hlavu,tak jsem nic nepoznal a čerpadlo nedávalo vůbec naftu! a auto nechytlo.
Udělal jsem si výlet k Oldafovi a ten se taky divil,že nemám rozbitel pístek. Nerozbil se,ale auto neškytlo!
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Jenže tohle chytne, dokonce na drc. To je zvláštní... Tím pádem asi ani pístek nebude otočený. To vypadá, že prostě ta kulička přesuvníku nezapadá do dírky na tom prstenci, nic jiného mě nenapadá...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

jako, ze by ten cep (53) nesedel v tech mistech jak ma?
Obrázek
nemam teda takove vedomosti natoz zkusennosti, ale kdyby nefungoval ten ventil, ktery ridi predvstrik, nemelo by to mit vliv, ze nejsem schopen regulovat otacky? jsem totiz tenhle ventil mel schvalne odpojen na byvalem golfu a funkcnost niceho se nezmenila (odpojil jsem to tehdy, protoze to po startu melo zbytecne velke otacky, ikdyz po nejake chvili se vypinal sam. chytalo to v pohode i v zime, tak me to netrapilo).
jeste mam dalsi poznatek -> nereaguje ani mechanicky chcipak
Obrázek
pritom, kdyz hybu s 66, tak 67 se take hybe. avsak motor beze zmeny bezi dal. uz mam z toho hlavu jak kolo stesti a vysledek porad zadny :-D
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Nene, myslel jsem ten přesuvník bohatosti, poz. 43 -> 9. Jinak to přece není možné, když se to celé normálně hýbe! :)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To se dá přece snadno zkontrolovat. Stačí sundat víko čerpadla a je na to vidět. Je ještě jedna možnost a už jsem se s tím setkal: Zaseknutý odstředivý regulátor. Potom můžeš přidávat jak chceš, ale jenom natahuješ pružinu a regulační kroužek se ani nehne.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
ThatsMe
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 11 led 2009, 00:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Mikulov

Příspěvek od ThatsMe »

Právěže myslím psal, že regulátor OK...
k5ynd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 03 lis 2009, 22:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od k5ynd1 »

možná jsem přišel na závadu.... musím zjistit, jestli nemám náhodou nemám opačně ten "přesuvník bohatosti" -> to číslo 9. měřil jsem šuplerou vzdálenosti od kraje na střed díry ( z jedné strany to má takové trochu osazení) a je tam rozdíl cca 0,7mm. zároveň chod M2 je cca 1mm. tudíž pokud bych to tam měl dané naruby, je reálná možnost, že je to tímhle. nevíte, jak to má být? jestli to osazení směrem k rozdělovací hlavě nebo k vačce?
Odpovědět

Zpět na „BMW“