Recirkulace vzduch - zavřít nebo nechat otevřené?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Recirkulace vzduch - zavřít nebo nechat otevřené?

Příspěvek od tantal »

Pánové motoráři, měl bych na Vás dotaz. U mého motoru je recirkulace spalin ... jedná se o AHU 66kW (výrobní číslo nenalezeno) ... je recirkulace spalin. Jestli jsem princip pochopil správně tak část spalin se zpět recirkuluje do motoru. To nejenom že zvysuje teplotu vzduchu kterou tak pracně chladím, ale i snižuje množství čistého vzduchu v motoru, což se mi pochopitelně docela zajídá. Otázkou je jestli se tato reciskulace dá uzavřít a pokud ano jaký to bude na motor mít vliv.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

ta zpětný vedení funguje jen při malé a střední zátěži, snižuje to teplotu spalování a tím redukuje podíl NOx ve výfukových plynech
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Někdo to zaslepí.
Já to mám jen snížené VAG. Snížení je o cca 25% při studeném motoru.

Někde na německém serveru jsem četl, že zase není dobré úplně AGR (EGR) uzařít (ne kvůli emisím)... Nevím jestli to je pravda.
Uživatelský avatar
Dr.Diesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 23 led 2006, 12:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Prágl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr.Diesel »

vlagik píše:Někde na německém serveru jsem četl, že zase není dobré úplně AGR (EGR) uzařít (ne kvůli emisím)... Nevím jestli to je pravda.
No me to prave kdysi kamos na ARL zaslepil na regulaci a chovalo se to tak, ze rovnou plnej slo bez problemu, ale jak sem jel na pul plynu a pak dal plnej, tak se to dlouho sbiralo. Po vraceni se to zas chovalo normalne. Nechapu (hm) (noteeth)
Golf IV ARL TDI 110kW 4motion (R.I.P.)
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

já nemám egr vůbec a chová se to v poho..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Sifon
Přispěvovatel
Příspěvky: 648
Registrován: 01 úno 2007, 10:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Sifon »

Zdravim ako sa to da zaslepit? pred ktoru cast treba dat ten plech? pripadne staci tam dat len ten plech a nic viac? Huml v jednom prispevku spominal ze ked sa to zaslepi tak to smrdi ak si dobre pamatam ak ne tak sorry. Co tam smrdi?
Kolotoč TUNING
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Sifon píše:Zdravim ako sa to da zaslepit? pred ktoru cast treba dat ten plech? pripadne staci tam dat len ten plech a nic viac? Huml v jednom prispevku spominal ze ked sa to zaslepi tak to smrdi ak si dobre pamatam ak ne tak sorry. Co tam smrdi?
Kd ohledá najde... pouij fci Hledej a fakt najdeš... :D
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

Huml píše:ta zpětný vedení funguje jen při malé a střední zátěži, snižuje to teplotu spalování a tím redukuje podíl NOx ve výfukových plynech
Kolik vlastně EGR ventil propouští spalin když je plně otevřený? Ve VAGu je hodnota cca 84%, ale není z toho poznat, jaký objemový podíl do válců tvoří vzduch a jaký zpětné spaliny. Při běžné klidné jízdě kolem 2000 ot je totiž EGR otevřený skoro pořád (kromě akcelerace) a tak mě napadá, že právě zaslepením EGR radikálně měním podmínky spalování, zvyšuji teplotu uvnitř válců a asi i klesá životnost motoru. Takže zaslepovat, když mi propouští EGR nebo vyměnit EGR za dobrý ?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tech 84%, jestli to máš z VAGa, tak to bude pravděpodobně střída toho ventilu N19 co ten EGR ventil ovládá, jinak TDI je schopný brát na volnoběh asi 450mg/H vzduchu, tovární nastavení pro nasávání výfukových plynů je asi takový, že váha vykazuje asi 280mg/H a zbytek do těch 450mg/H jsou výfukový plyny, takže víc než asi 1/3.
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

Taky jsem si to takhle vysvětloval, ale je dobře, že mi to potvrdil odborník.
Je namístě otázka, zda toto přeplňování pouze vzduchem při zaslepeném EGR neškodí - kromě ekologie - taky motoru ? Totiž v režimu, kdy jsou do vzduchu "přimíchávány" spaliny pracuje motor možná z 80% celkového času (stačí se podívat na střídu z VAGu). A najednou tam pustím pouze vzduch.
Už jsem sice EGR zaslepil, táhne to líp od spoda, ale pochybnosti zůstávají. Kromě toho mi začalo pískat turbo při volnoběhu. Ale to s tím souvisí.
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

go.vojta píše:já nemám egr vůbec a chová se to v poho..
jj, vsechno venku a zadny problemy ...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

podle mě je to z 99,9% ekologická záležitost, nejsem chemik, takže posoudit o kolik se snižuje teplota ve spalovacím prostoru nedovedu, jelikož neznám teploty při kterých dochází k redukci NOx, tudíž těžko posoudit zda má snížení teploty ve spalováku vliv na životnost motoru, podle mého názoru ne
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

No asi s tím chvíli pojezdím, ale kdyby to pořád pískalo (což předtím nedělalo) tak to vrátím zpět a zkusím spíše opravit EGR (resp. vyměnit).
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

[quote="Huml"]podle mě je to z 99,9% ekologická záležitost, nejsem chemik, takže posoudit o kolik se snižuje teplota ve spalovacím prostoru nedovedu, jelikož neznám teploty při kterých dochází k redukci NOx, tudíž těžko posoudit zda má snížení teploty ve spalováku vliv na životnost motoru, podle mého názoru ne[/quots]

souhlasim, mam tam nekolik uprav a vse vypada, ze je naprosto v poradku, muj nazor je, ze to je ciste ekologie jak rika huml, myslim, ze na motor to nema vliv co se tyce opotrebeni...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

No a to turbo ? To přece musí tlačit více, aby vyrovnalo "handicap" spalin.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“