Recirkulace vzduch - zavřít nebo nechat otevřené?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Recirkulace vzduch - zavřít nebo nechat otevřené?
Pánové motoráři, měl bych na Vás dotaz. U mého motoru je recirkulace spalin ... jedná se o AHU 66kW (výrobní číslo nenalezeno) ... je recirkulace spalin. Jestli jsem princip pochopil správně tak část spalin se zpět recirkuluje do motoru. To nejenom že zvysuje teplotu vzduchu kterou tak pracně chladím, ale i snižuje množství čistého vzduchu v motoru, což se mi pochopitelně docela zajídá. Otázkou je jestli se tato reciskulace dá uzavřít a pokud ano jaký to bude na motor mít vliv.
- Dr.Diesel
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 110
- Registrován: 23 led 2006, 12:35
- Bydliště: Prágl
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
No me to prave kdysi kamos na ARL zaslepil na regulaci a chovalo se to tak, ze rovnou plnej slo bez problemu, ale jak sem jel na pul plynu a pak dal plnej, tak se to dlouho sbiralo. Po vraceni se to zas chovalo normalne. Nechapuvlagik píše:Někde na německém serveru jsem četl, že zase není dobré úplně AGR (EGR) uzařít (ne kvůli emisím)... Nevím jestli to je pravda.


Golf IV ARL TDI 110kW 4motion (R.I.P.)
Kolik vlastně EGR ventil propouští spalin když je plně otevřený? Ve VAGu je hodnota cca 84%, ale není z toho poznat, jaký objemový podíl do válců tvoří vzduch a jaký zpětné spaliny. Při běžné klidné jízdě kolem 2000 ot je totiž EGR otevřený skoro pořád (kromě akcelerace) a tak mě napadá, že právě zaslepením EGR radikálně měním podmínky spalování, zvyšuji teplotu uvnitř válců a asi i klesá životnost motoru. Takže zaslepovat, když mi propouští EGR nebo vyměnit EGR za dobrý ?Huml píše:ta zpětný vedení funguje jen při malé a střední zátěži, snižuje to teplotu spalování a tím redukuje podíl NOx ve výfukových plynech
tech 84%, jestli to máš z VAGa, tak to bude pravděpodobně střída toho ventilu N19 co ten EGR ventil ovládá, jinak TDI je schopný brát na volnoběh asi 450mg/H vzduchu, tovární nastavení pro nasávání výfukových plynů je asi takový, že váha vykazuje asi 280mg/H a zbytek do těch 450mg/H jsou výfukový plyny, takže víc než asi 1/3.
Taky jsem si to takhle vysvětloval, ale je dobře, že mi to potvrdil odborník.
Je namístě otázka, zda toto přeplňování pouze vzduchem při zaslepeném EGR neškodí - kromě ekologie - taky motoru ? Totiž v režimu, kdy jsou do vzduchu "přimíchávány" spaliny pracuje motor možná z 80% celkového času (stačí se podívat na střídu z VAGu). A najednou tam pustím pouze vzduch.
Už jsem sice EGR zaslepil, táhne to líp od spoda, ale pochybnosti zůstávají. Kromě toho mi začalo pískat turbo při volnoběhu. Ale to s tím souvisí.
Je namístě otázka, zda toto přeplňování pouze vzduchem při zaslepeném EGR neškodí - kromě ekologie - taky motoru ? Totiž v režimu, kdy jsou do vzduchu "přimíchávány" spaliny pracuje motor možná z 80% celkového času (stačí se podívat na střídu z VAGu). A najednou tam pustím pouze vzduch.
Už jsem sice EGR zaslepil, táhne to líp od spoda, ale pochybnosti zůstávají. Kromě toho mi začalo pískat turbo při volnoběhu. Ale to s tím souvisí.
[quote="Huml"]podle mě je to z 99,9% ekologická záležitost, nejsem chemik, takže posoudit o kolik se snižuje teplota ve spalovacím prostoru nedovedu, jelikož neznám teploty při kterých dochází k redukci NOx, tudíž těžko posoudit zda má snížení teploty ve spalováku vliv na životnost motoru, podle mého názoru ne[/quots]
souhlasim, mam tam nekolik uprav a vse vypada, ze je naprosto v poradku, muj nazor je, ze to je ciste ekologie jak rika huml, myslim, ze na motor to nema vliv co se tyce opotrebeni...
souhlasim, mam tam nekolik uprav a vse vypada, ze je naprosto v poradku, muj nazor je, ze to je ciste ekologie jak rika huml, myslim, ze na motor to nema vliv co se tyce opotrebeni...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation