Europecon zkušenosti s kombinovaným předehřevem
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Odpovědi: 0
Europecon zkušenosti s kombinovaným předehřevem
Dobrý den,
zajímaly by mě zkušenosti s jejich kombinovaným předehřevem http://www.rostlinnyolej.cz/cs/ohrev-pa ... iva-3.html
Případně zkušenosti s podobnou konstrukcí jiného výrobce, nebo domácí výrobou.
Předpokládám:
lepší spalování předehřáté směsi - nižší spotřeba nebo větší výkon
menší opotřebení čerpadla
lepší stary v zimě
Zástavba do mercedesu 123 300D:
řadové pístové čerpadlo mazané olejem z motoru, jednodáržový systém
provoz na bionaftu, směs RO a nafty
Máte to někdo v autě?
Funkce?
Spolehlivost?
Když to instaluju mezi hrubý a jemný filtr, nezachráním tím zamrzání hrubého (ale tam to tolik nepředpokládám) ale jemným poteče už přiohřátá nafta... za jak tak čerpadlem a trubkama ke vstřikům proteče těch 200ml co mám v jemným filtru? To bude doba kdy čerpadlo bude pracovat se studeným palivem..
Dík za nápady a případnou inspiraci.
Míra
zajímaly by mě zkušenosti s jejich kombinovaným předehřevem http://www.rostlinnyolej.cz/cs/ohrev-pa ... iva-3.html
Případně zkušenosti s podobnou konstrukcí jiného výrobce, nebo domácí výrobou.
Předpokládám:
lepší spalování předehřáté směsi - nižší spotřeba nebo větší výkon
menší opotřebení čerpadla
lepší stary v zimě
Zástavba do mercedesu 123 300D:
řadové pístové čerpadlo mazané olejem z motoru, jednodáržový systém
provoz na bionaftu, směs RO a nafty
Máte to někdo v autě?
Funkce?
Spolehlivost?
Když to instaluju mezi hrubý a jemný filtr, nezachráním tím zamrzání hrubého (ale tam to tolik nepředpokládám) ale jemným poteče už přiohřátá nafta... za jak tak čerpadlem a trubkama ke vstřikům proteče těch 200ml co mám v jemným filtru? To bude doba kdy čerpadlo bude pracovat se studeným palivem..
Dík za nápady a případnou inspiraci.
Míra
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Odpovědi: 0
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Odpovědi: 0
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Odpovědi: 0
To jo, tyhle pochybnosti mám taky a proto se ptám:-). Deskový výměník ano. akorát jak vyřešit u jednonádržového systému, což vlastně ani moc systém neni tu chvíli než se ohřeje chladičovka.... Nechce se mi to trápit zbytečně, kdyby to šlo nějak vyřešit.
radluk píše:Taky bych sel do deskoveho, ten kombi od Europeanu je akorat tahani penez, vzdyt tam neni poradna teplosmenna plocha, vodou to nemuze ohrat poradne a zhavicka zachvilu shori, kdyz bude porad v zaberu.
- radluk
- Aktivista
- Příspěvky: 1672
- Registrován: 06 čer 2006, 22:38
- Bydliště: Uherske Hradiste
Odpovědi: 0
Zase u deskoveho je problem, ze pokud se nebude jezdit na rostlinak pouze, tak treba ohrivat MERO, ci dokonce smesi MERO/Nafta je dost rizikove, ono tlacit do cerpadla palivo o teplote 65-70 °C kterou lze na vystupu deskoveho dosahnout (coz u toho smejdu z europeanu pochybuji) neni nic dobreho, hlavne klesne vykon na predehrate MERO/Naftu. Deskac jedine pri jizdach na RO.
Nekde je tady na foru vlakno, kde jsem daval vykresy na velice efektivni typ ohrivace a vyroba by nebyla ani slozita, kdo ma moznost soustruzeni, na dve zhavicky (24V), paradni teplosmenna plocha, termostatem ridit teplotu na vystupu na 40-45°C a neni co resit.
Nekde je tady na foru vlakno, kde jsem daval vykresy na velice efektivni typ ohrivace a vyroba by nebyla ani slozita, kdo ma moznost soustruzeni, na dve zhavicky (24V), paradni teplosmenna plocha, termostatem ridit teplotu na vystupu na 40-45°C a neni co resit.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 05 pro 2012, 20:38
Odpovědi: 0
OK, to by se nějak vyfabrikovalo... mohl bys mi prosím ten výkres poslat? Kdyby byl zájem tak můžeme udělat i víc kusů.
To mi taky vrtá hlavou co říká čerpadlo když dostane naftu ohřátou na 70°C...
A dát na ten deskáč nějaký ventily (jak velká je to blbost?) a ty manuelně seřídit podle paliva na který se zrovna jezdí??
To mi taky vrtá hlavou co říká čerpadlo když dostane naftu ohřátou na 70°C...
A dát na ten deskáč nějaký ventily (jak velká je to blbost?) a ty manuelně seřídit podle paliva na který se zrovna jezdí??
radluk píše:Zase u deskoveho je problem, ze pokud se nebude jezdit na rostlinak pouze, tak treba ohrivat MERO, ci dokonce smesi MERO/Nafta je dost rizikove, ono tlacit do cerpadla palivo o teplote 65-70 °C kterou lze na vystupu deskoveho dosahnout (coz u toho smejdu z europeanu pochybuji) neni nic dobreho, hlavne klesne vykon na predehrate MERO/Naftu. Deskac jedine pri jizdach na RO.
Nekde je tady na foru vlakno, kde jsem daval vykresy na velice efektivni typ ohrivace a vyroba by nebyla ani slozita, kdo ma moznost soustruzeni, na dve zhavicky (24V), paradni teplosmenna plocha, termostatem ridit teplotu na vystupu na 40-45°C a neni co resit.
Používám ten kombi už 4 roky. Svíčky jsem ještě neměnil a prohřeje se to bez problémů a díky svíčkám velmi rychle. Okolo nuly mám ohřáto po cca 6-8 minutách na 70 stupňů. Teplosměnná plocha je dost velká (je tam labyrint) a při tak malém průtoku není problém s prohřátím. Mám dvounádrž 1.9TDI bez pomocného čerpadla a jezdím RO do -10 bez problémů. Pak přidávám benzín.radluk píše:Taky bych sel do deskoveho, ten kombi od Europeanu je akorat tahani penez, vzdyt tam neni poradna teplosmenna plocha, vodou to nemuze ohrat poradne a zhavicka zachvilu shori, kdyz bude porad v zaberu.
Je fakt že je to dažší, zase je to malinké a dá se to umístit hned před vstřikovací čerpadlo.