

Moderátoři: šulda, Moderátoři
To máš pravdu!mirslav píše:to neviem jak to mal starsi model ked som kupil moju tak to mala us vykutene je to rok 1998. ces cernu ide nasat ale nesmie ist vratit spet a u modrej nenasajes. jak som pisal vymenil som saci kos a je pokoj. pokial nemas problem zo startom tak sa na to vykasli cim menej sa v tom hrabes tak lepsie ver mi mne sa stale neco jebe na tej kurve![]()
Velkej dík za upřesnění!prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
jeno jestli sem to dobře pochopil, když je málo paliva (bublinky) tak předvstřík je větší než 5° ? °(zmátlo mě to menší než požadovaný více než 5)prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
Ano, bude-li rozdíl moc veliký, může se do ŘJ uložit závada regulace poč. vstřiku. Stává se to při vyčerpání palivové nádrže, ucpání přívodního vedení paliva /filtru/ nebo když je přisáváno velké množství vzduchu. Také se v tomto případu ukládá závada na snímači zdvihu jehly- nesmyslný signál. ŘJ pak posílá motor do nouzového režimu.OťasTDi píše:kdyby tam byl tak velký rozdíl,nehodilo by to chybu do výpisu závad? něco jako předvstřik mimo toleranci...