Vibrace při akceleraci Octavia I ASV, TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 22:50

Příspěvek od mistrkutil »

Zdeněk M píše:
jear ewing píše:Vyřešeno, byl to vnější pravý kloub, ten na dlouhe poloose, vibrace se ztratili.
Vnitřní klouby jsou v pořádku.
No vydis to, už si chtel menit setrvak, bejva taky volnej ten u kola, ted sem se koukal na moje, u převodovky volnej nejni u kola 5mm :D
Sou to potvory ty klouby.
5 mm :? to už je v prdeli i s ložiskem ;)
T4+B5,5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo,jo kolikrát to chce zamrdat kolem...
nepropadat panice...
matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

Jaký vliv a vibrace při akceleraci můžou mít kotouče? Taky mi přijde, že auto nemám 100% klidné - lehké vibrace, ale spíš do volantu. Na setrvák se mi to nezdá. Kola jsem nechal nově vyvážit, ale byla OK. Dnes jsem si cvičně vyměnil vnitřní kloub na pravé poloose, ale bohužel se taky nic nezměnilo. Druhý je podle mého taky dobrý - prakticky žádná vůle. Při brždění se trochu chvěje volant, už od podzimu, ale vibrace při akceleraci začaly až teď.
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3665
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

To, že kloub nemá vůli, ještě neznamená, že je dobrej. Chce to omrknout dosedací plochy kuliček v kloubech. Mě to taky vibrovalo při akceleraci. Rozdělal sem klouby, vypral je v benzínu a některý kuličky maj vydrolený lůžka. Znova sem je namazal a prohodil pravej za levej. Teď to vibruje při brždění motorem, ale to není tak často a tolik v záběru, jako akcelerace.
Oct asv 2000, DieselPower
matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

Tak určitě se to dá zkusit. Teď mám jeden kloub volnej. A jsou záměnné? Na netu když koukám na katalogy, tak jsou to jednotlivé položky - pravý a levý. Manžety samozřejmě neřeším.
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

Oživím staré téma.

Projevují se mě také vibrace od motoru. Pokud je motor v tahu tak se to projevuje nejvíc. Pokud uberu tak se to zklidní. Divné je že se to projevuje i když jedu na tempomat ve městě. Vibrace jsou sice malé, ale celé auto se jakoby trochu třepe. A3 - 1.9TDI

Kolama to není, dělá to s letníma i zimníma kolama.
Můžou to být vnitřní polosy? Načatej setrvák?
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

ja sem koupil auto na zimnich a zdalo se mi vs eOK. ted sem prezul na uzsi letni a najednou se zacal chvet za jizdy sice jen mirne,ale nidky mi to zadne auto nedelalo. zkusil sme prehodit zadni za predni trosku zmena,ale jinak naprd. jinak me to vibruje pri rozjezdu lehce. dvouhmota neni. takze jedine polosy nebo silentbloky ze?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tipuju vnitřní kloub na dlouhé poloose.
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12

Příspěvek od jmarek »

Tomas.cz píše:Tipuju vnitřní kloub na dlouhé poloose.
Díky za tip. A dá se to nějak prověřit? Když s ním hýbu nahoru dolů tak se ani nehne. Ale zkusím ho vyměnit, něčím se začít musí...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Odpovědi: 0
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tak me dneska jeden skodovak navedl,ze mam prvni vymenit tlumice,protoze nejaky hovado po bouracce vymenilo jen jeden tlumic nechapu jak to muze autorizovany servis dovolit namontovat. ted myslim teda to chveni volantu,ze by se melo vyresit. takze na geosku ani nejdu sjedu stare gumy co mam a budu to resit.
jinak ty vibrace nevim zkousel sem se rozjizdet v rejdech svizne a plynule a nic necvaka a extremne nevibruje spis to delaji silentbloky motoru nebo lamela spojky,ale jak overim,ze je KO vnitrni kloub? bez demontaze samozrejme
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Včera jsem řešil třesení při akceleraci u Fabky 1 a to jen s motorem 1.4-ohv 50kw, při jízdě pod plynem do kopce se auto chvělo, že drnčela palubka.

Výsledek špatný vnitřní kloub na delší poloose.

Možná že to bylo intenzivnější díky tomu, že má auto ok silentbloky na ramenou, dával jsem ty zesílené x-ka.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ty zesílené jsou jistě lepší, ale komfort sníží, a sklon k vibracím patrně zvýší..Nebo je to naopak..? :)
nepropadat panice...
KUBAMIKLAS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2014, 18:11

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Dobrý den,měl bych na vás dotaz,jelikož si už nejsem moc jistý. Ozývají se mi vibrace,které na 4 a 5 mávou autem v zátahu do kopce. Jedná se o otáčky 1600-1700 ot. Dočetl jsem se že se jedná na 99% o vnitřní klouby poloos,zejména pravá. Na geošce mi zjistili že 2 vnější klouby KO,tak výměna a vibrace stále. Byly kontrolovány i vnitřní klouby,ale údajně bez vůle,tak jsem pravý vnitřní vyměnil a vibrace z 60% ustaly,ale pořád to není ono. Auto je jinak tiché a klidné,výfuk je pevný a mně už bohužel nic nenapadá. Setrvačník mi mechanici vyvrátili,ale obávám se že pokud to nebude poloosou,tak mě čeká né příliš levný setrvák :( Vibrace jsou cítit jak kdyby u řidiče,u spolujezdce ticho od podlahy a palubky a na zadních sedadlech taky ticho. Snad to pomůže.

EDIT: Přikládám obrázek v rozmezí vibrací,objednal jsem ještě kloub levý tak uvidím.Nemůže se třeba ještě jednat o podfuk vstřiků ? To by ale podle všeho bylo až OD 2000ot. což u mě není. Děkuji
Obrázek
Uživatelský avatar
Romaneek
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 21:05
Bydliště: Bor u Tachova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Romaneek »

Přidám se s dotazem..
Na fabii se mi po ujetí 40-80 km, při rychlostech nad 120 km/h rozvibrují kola. Trvá to cca. 1-3km ( vibruje to i jakmile spomalím, což dělám samozřejmě hned jakmile to nastane, stejně tak při vyřazení rychlosti, i vymáčknuté spojce) a poté je zase vše v normálu a mohu jet v německu po dálnici třeba 200 km/h a nic se neděje..
Přední gumy mám nové, kola nově vyvážené, ložiska, kotouče v pořádku.
Myslíte, že by to mohlo být také kloubem poloosy?

Děkuji Roman
Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série :)
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“