dlouhý 5ti kvalt do Octávie

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
optimista
Přispěvovatel
Příspěvky: 530
Registrován: 25 lis 2012, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: michalovce

Příspěvek od optimista »

s 120gls T603 favorit opel astra g
octavia 1 tdi 81kw AHF rv 2000 470 xxx tis predana MB B trieda 180D automat ma moja lepsia polovicka
golf 4 1.6 benzin mercedes w 211 220 cdi 2008 origo diag mercedes bmw univerzalna diag launch x 431
sahara
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 19 led 2012, 19:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od sahara »

sahara píše:Ahoj. Mám GIV tdi 66kw ALH. Jezdim převážně dálnice. Motor nijak upravený nemám. Když bych vyměnil 5-té soukolí za soukolí s převodem 0,625 tak se mi zmenší tažná síla asi o 20%,což nechci. Ideální pro moje ježdění by bylo soukolí s převodem 0,658(T4) nebo 0,681(T5) a vyměnit ho za 0,756.Tažná síla se také zmenší, ale je to nějak pod 10%, což by mi nevadilo. Ale já nevím jaký soukolí bude pasovat na můj typ převodovky(a taky nevím jak se zjistí typ převodovky). A někde jsem jenom zahlídl, že po výměně nefunguje tempomat, tak se chci zeptat jak to tedy je. Díky za všechny rady a poznámky...
tak konečně jsem zjistil číslo převodovky....je to EBJ a chtěl bych vědět jestli by mi tam sedělo soukolí z převodovek ABZ,APL,CUT,CVM,DBK,DBW,DDZ,DHF,DHV,DJE,DJY.....nebo z kterejch by to soukolí šlo přehodit s tim že chci mít stále převod soukolí mezi 0,658-0,681
díky
VW GIV 1.9 Tdi 66kW, EGR OFF
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9183
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Tak jsem to tady početl a nemužu se dobrat k tomu zda mám odlehčit setrvák či ne. Když jsem dříve odlehčoval na našich sportovních kravinkách (benzínovejch) bylo to abych rychleji roztáčel a fungovalo to ale tady Huml napsal že odlehčil a pak je psáno že ten efekt nebyl dobrej tak má to na TDI smysl??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Myslím si, že Milan má zkušenosti i ze závodního režimu, tudíž když píše, že to nemá smysl, tak bych mu věřil...
GIV Variant TDi ???kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

... dovolim si neco k tematu:

Na základě čerstvě nabyté zkušenosti s:
Octavii 1 1,9TDI PD AXR 74kW kombi
původní převodovka JDH, náhrada GGU
chip na míru (laděno na cestě, graf není k dispozici) od Dieselpoweru

Pro delší cesty ideální, nicméně 4. stupeň považuji za nevyužitelný (odpovídá přibližně 5. stupni z JDH), snad jen pro pohyb v úsecích s omezenou rychlostí na 70km/h, neboť i při vyjíždění z obce se mi oplatilo vytočit trojku na stovku a následně dát pětku a tempomat.

Pro převážně městský provoz bych 100% volil pouze delší pětku (o výměně zde psal tuším Fantik), neboť auto je ve městě takové poněkud "tupější".

Pokud by se někdo rozhodoval pro výměnu bez další modifikací, dovoluji si vyjádřit názor, že se jedná o čiré bláznovství a bude z toho akorát nešťastný - chip považuji za absolutní základ.

Jinak pokles spotřeby více, nežli znatelný - 200km úsek jsem ujel se spotřebou 5,1 při průměrné rychlosti 86km/h (bez dálnice), což i mě mile překvapilo.

Dle sdělení majitele absolvoval včerejší cestu do Německa s průměry 7,2l/100km a 127km/h přičemž Čechy opouštěl se 6,8l/100km a 106km/h. Jízda po německé dálnici s tempomatem 180km/h.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

Tak jsem taky do svého ROOMA dal EWT a jsem spokojený hlavne na dálnici je to znat ze to na 5ku pri 140km/h neřve :D :D
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
toby66kw
Aktivista
Příspěvky: 2344
Registrován: 16 bře 2008, 10:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od toby66kw »

kecka píše:Tak jsem taky do svého ROOMA dal EWT a jsem spokojený hlavne na dálnici je to znat ze to na 5ku pri 140km/h neřve :D :D

Tam ale je obdoba EWT :D origo

nebo se pletu :roll:
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp

G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

Není já mám převodovku JEP ta jela na 5ku při 3000ot 140km/h a EWT 3000 ot 162 km/h tacho , gumy 205/45/16
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
Lukáš Básner
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 08 říj 2007, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Mšeno

Příspěvek od Lukáš Básner »

Zdárek chlapi, mám FI 1.4 tdi chip na cca 100 koní a 245Nm a chtěl bych dát převodovku s delším kvaltem, uvažuju o převodovce z 1.9tdi fabie, zajímalo by mne zdali mají všechny převodovky stejné převodové poměry nebo každý kod převodovky jiný?? Jedná se o GGU, EWT JDA atd.. díky za rady :)
driverdj
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 19 pro 2012, 03:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od driverdj »

na 1.4 dlhsiu prevodovku ked na 1.9tdi s 81kw ked das dlhu prevodovku treba aspom soft aby to neako islo ako by asi islo 1.4tdi podla mna blbost
mmozga
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 28 čer 2009, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od mmozga »

jako u 1.4 na to zapomeň :D
nech co máš a buď rád.mám 1.9TDi 81kw ( cca 160koní viz popis)
btw jsem neskutečně spokojenej s tím dlouhým 5q.na dálnici bomba.motor vůbec nejde slyšet..

jo a mimochodem nejsem si jistej jestli to vůbec půjde na tvojí fábce řešit.při montáži z fábie do např ochcávky je ten rozdíl způsobenej pouze větěším obvodem kol u octavie..
Seat Toledo 1.9TDi 81kw ERG off PP764 GT1749VA chip - POWERED BY TDI + extreme music
Lukáš Básner
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 08 říj 2007, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Mšeno

Příspěvek od Lukáš Básner »

No ztý 1.9TDI fabie tak je převodovka stejná rozměrově ne, i poloosy jsou stejné, jen to má delší kvalt.
driverdj
Přispěvovatel
Příspěvky: 91
Registrován: 19 pro 2012, 03:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od driverdj »

rozmerovo neviem ale neutiahne ti to motor
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

já už mám odedneška prodlouženo :)
Jen pětku o 10km/h a příjemné. Stále se dá na ní dobře akcelerovat a teď točim při 150 3000 ot.
Tímto děkuji p.Humlovi za pomoc při laboraci s kolečekama :) :)
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Lukáš Básner
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 08 říj 2007, 18:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Mšeno

Příspěvek od Lukáš Básner »

Mám tam chip, tak by to měl utáhnout.
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“