Čistej řepkáč - čím doředit?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Fiďák
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 čer 2010, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Polabí

Čistej řepkáč - čím doředit?

Příspěvek od Fiďák »

Zdarec, je možnost čisté řepky tak čím ho v tomhle počasí naředit?
Moc hustá na ježdění a neupravená na fritování :?
Nebo kdyby ho někdo chtěl tak sz.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

benzin, nafta, E85, vyber si.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

radluk píše:benzin, nafta, E85, vyber si.
Pokud je ředění za účelem udržení čerpatelnosti řepkového oleje při nízkých teplotách a zároveň co možná nejmenšího množství této přidávané látky, tak bych naftu nepoužíval.
E85 jsem párkrát zkoušel, ale výsledky s ní nemám nijak pozitivní.
Za mě tedy určitě benzín - stačí menší množství než nafty, rychle se smíchá s olejem a nejefektivněji zvyšuje čerpatelnost při teplotách pod nulou.
Konkrétní množství si pro svůj řepkáč a svoje čerpadlo a venkovní teplotu budeš muset zjistit sám - nejjednodušší bude dát do několika PETek vzorek oleje a k nim v různém množství benzín. a všechny strčit na několik hodin do mrazáku (s teploměrem abys věděl kolik je v něm stupňů.)
Mě samotnému se minulou zimu osvědčilo cca 20% benzínu k 80% výfritu.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

:D bydlí v polabí tam mrzne 3 dny do roka... bud pojede sockou , nebo si vezme volno...

To přilévání má ale nějakou ekonomickou hranici, rědící palivo x výhřevnost + rěděné palivo x výhřevnost + jebání se velmi rychle = ceně nějaké alternativní nafty.

Jakej to má zvuk s 20% benzínu? Italovi už při 20% benálu moc ťukaj kladívka pod kapotou.. Já dávám E85ku. (a 30% nafty) - bez úprav.

Samozřejmě jak mrzne tak na to s... sockou se mi nechce... (rofl) .
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
PM
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 13 říj 2007, 17:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od PM »

Stewa píše:
radluk píše:benzin, nafta, E85, vyber si.
Pokud je ředění za účelem udržení čerpatelnosti řepkového oleje při nízkých teplotách a zároveň co možná nejmenšího množství této přidávané látky, tak bych naftu nepoužíval.
E85 jsem párkrát zkoušel, ale výsledky s ní nemám nijak pozitivní.
Za mě tedy určitě benzín - stačí menší množství než nafty, rychle se smíchá s olejem a nejefektivněji zvyšuje čerpatelnost při teplotách pod nulou.
Konkrétní množství si pro svůj řepkáč a svoje čerpadlo a venkovní teplotu budeš muset zjistit sám - nejjednodušší bude dát do několika PETek vzorek oleje a k nim v různém množství benzín. a všechny strčit na několik hodin do mrazáku (s teploměrem abys věděl kolik je v něm stupňů.)
Mě samotnému se minulou zimu osvědčilo cca 20% benzínu k 80% výfritu.
Ahoj prosím tě musím ředít řepku pokud vyjedu plnou nádrž za den,ale asi předpokládám,že ano pro lepší čerpatelnost díky Petr
Zemní práce výstaba chodníků a zpevněných polch ze zámkové dlažby,zednické,malířské a natěračské práce Vysočina,Jihomoravský kraj po dohodě celá ČR--723257580
VW passat 1,9 TDI 4motion
Ford Escort 1,8 TD
Audi 80 1,8 S
Fiďák
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 01 čer 2010, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Polabí

Příspěvek od Fiďák »

Hoši díky za odpověď ale koukám že se nato asi vyprdnu abych z toho náhodou neměl med :)
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Fiďák píše:Hoši díky za odpověď ale koukám že se nato asi vyprdnu abych z toho náhodou neměl med :)
To už je na tobě, riziko je tu vždy
Mercedes-Benz W210 300D
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ředim friťák Naturalem 95. Udělal jsem malej pokus. Do 3 malých skleniček jsem dal friťák s Naturalem - 10, 20 a 30% Naturalu. Dneska ráno bylo venku nějakých -10 stupňů a směs s 10% Naturalu byla jako sádlo, při otočení skleničky dnem vzhůru to zůstalo přilepené u dna a ani se to nehnulo(až odpo při nějakých -3 to teklo asi jako med), 20% už hezky teklo a 30% ještě víc. Takže se mi potvrdilo, že stačí dávat 20 % Naturalu. Na jaře to chci ale stejně předělat na 2 nádrže.

Mám dotaz. Myslel jsem si naivně, že 20 % Naturalu rozpustí ten blbej glycerin, nebo že aspoň neztuhne do celistvé vrstvy a aspoň trochu poteče a ono ne. Zůstane sedět na dně ve formě krupiček a když to naleju do nádrže, tak si sedne na dno a ucpe sací koš a je vymalováno :( Čím ho rozpustím, ať nemusím vycucávat 1/3 nádrže? Je ho po dně asi tak 2-3cm okolo sacího koše a je tím úplně zalepené sítko proti bordelu. Vycucávání je až poslední možnost.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od sineDko »

treba mu dat precitat noviny (noteeth)

stare vozy sa tak astartuju, zapalis pod tym ohen a zohrievas. ale tak nemaju same plasty a ani nadrz neni plastova na nich.

skus to proste nahriat niecim bezpecne zospodu a ides
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

pepe276 píše:Ředim friťák Naturalem 95. Udělal jsem malej pokus. Do 3 malých skleniček jsem dal friťák s Naturalem - 10, 20 a 30% Naturalu. Dneska ráno bylo venku nějakých -10 stupňů a směs s 10% Naturalu byla jako sádlo, při otočení skleničky dnem vzhůru to zůstalo přilepené u dna a ani se to nehnulo(až odpo při nějakých -3 to teklo asi jako med), 20% už hezky teklo a 30% ještě víc. Takže se mi potvrdilo, že stačí dávat 20 % Naturalu. Na jaře to chci ale stejně předělat na 2 nádrže.

Mám dotaz. Myslel jsem si naivně, že 20 % Naturalu rozpustí ten blbej glycerin, nebo že aspoň neztuhne do celistvé vrstvy a aspoň trochu poteče a ono ne. Zůstane sedět na dně ve formě krupiček a když to naleju do nádrže, tak si sedne na dno a ucpe sací koš a je vymalováno :( Čím ho rozpustím, ať nemusím vycucávat 1/3 nádrže? Je ho po dně asi tak 2-3cm okolo sacího koše a je tím úplně zalepené sítko proti bordelu. Vycucávání je až poslední možnost.
naše děti by se mrkli do učebnice chemie s čím se glycerin míchá... benzin to zrovna není, ten se s glycerinem přímo nesnáší... ;)

nebudu tě napínat.. wiki říká tohle: Díky přítomnosti hydroxylových skupin je molekula glycerolu polární a proto se neomezeně mísí s vodou a jednoduchými alkoholy (např. methanolem a ethanolem). V nepolárních rozpouštědlech (např. benzin) se nerozpouští.
nemám žádnou kárku na naftu...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Díky moc :-) Na tu wikipedii jsem taky koukal, ale tohle jsem pod těma strašnýma vzorečkama úplně přehlédnul...vzpomněl jsem si v tu chvíli na školní chemii a naskočila mi z nich husí kůže...brrrr :D
Bral jsem to laicky, že benzín odmašťuje a rozpouští tuky a ono to koukám neplatí vždycky...
Vody na ředění mám sice dost, ale ta by asi moc nehořela, takže ráno koupím nějaký líh a pak jen vyladit nějaký rozpouštěcí poměr :) No a pak už jen budu doufat, že se ten líh s glycerínem smísí s friťákem a benzínem, protože líh s benzínem taky není to pravé ořechové :D Příště to zkusím naředit asi rovnou lihem, nebo metanolem a bude klid!
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

trochu nechapu, pises o fritaku a pak zaroven o glycerinu? Co to je za nesmysl, kde se z fritaku vezne cisty glycerin? Vetsinou se tam usazuje maximalne sadlo.
Glycerin z MERO ano, pokud nekdo nepere vodou a nechava kratce sedimentovat. (crazy)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Co je teda taková ta krupice, co se v přefiltrovaném friťáku usadí na dně??? Myslel jsem si, že je to glycerín... Když to vezmu na prst, tak ta krupice během chviličky teplem roztaje. Jako sádlo beru tuk živočišného původu a to slunečnice a řepka není...aspoň teda dodavatelé mi tvrdí, že používají na smažení jen jen rostlinné oleje.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
k.amerika
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 17 říj 2012, 14:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Zbraslavice

Příspěvek od k.amerika »

Ale smaží se v tom oleji přece vepřové a to sádla pustí dost, stejně tak i z ryb, kuřecího a všeho se nějaké sádlo vysmaží a zůstane v oleji...
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

pepe276 píše:Co je teda taková ta krupice, co se v přefiltrovaném friťáku usadí na dně??? Myslel jsem si, že je to glycerín... Když to vezmu na prst, tak ta krupice během chviličky teplem roztaje. Jako sádlo beru tuk živočišného původu a to slunečnice a řepka není...aspoň teda dodavatelé mi tvrdí, že používají na smažení jen jen rostlinné oleje.
Ježišmarjá tohle určitě glycerin nebude (wallbash) Máš na dne jen tuk, nic víc (pokud jsi dostatečně filtroval) Doporučuji nalejt obyčejnej benzín a profouknout hadici směrem od čerpadla do nádrže - to aby se to v nádrži alespoň trochu promíchalo. Do takovéhle směsi můžeš klidně nalít i zimní naftu a ta ti to ještě trochu naředí. nebál bych se toho vůbec, pokud je to opravdu jen ztuhlý tuk. Zítra má být už tepleji tak natankuj pár litrů benzínu, dolij naftou a tradá na výlet :kun:

PS: já měl jednou problém opravdu s glycerinem usazeným v nádrži. Auto kuckalo, nejelo a kopalo, maximálka cca 110 nedalo se s ním jet. Přijel jsem na OMW, dolil do plné naftu a po zdolání prvního kopečku se auto ztišilo, přestalo kopat a jelo jak má. Další den jsem ale skoro nenastartoval. Doli jsem tentokrát benzín do plné a následující den už i starty v pořádku. Takže vyjezdit glycerín v nádrži taky jde. Auto bylo Mercedes W124 250D bez turba.
Mercedes-Benz W210 300D
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“