Tlak oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- crossic
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 23 zář 2006, 21:08
- Bydliště: Osek, SČ
- Kontaktovat uživatele:
Tlak oleje
Kolik má být tlak oleje při plném sešlápnutí plynu a při volnoběhu??? Dal sem budík a docela mě ta hodnota překvalipa, tak mě zajímá jestli je normální nebo někde něco blbě
Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.
Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.
Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).
Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.
Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).
Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- crossic
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 23 zář 2006, 21:08
- Bydliště: Osek, SČ
- Kontaktovat uživatele:
OK super díky...já to včera zkoušel jen s olejem na 50 stupích tak to bude asi tímMarek77 píše:Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.
Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.
Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).
Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
Určitě je to tím. Olej při 50°C je velmi vazký a tudíž jeho tlak v systému je vyšší.
Je dobré dát si plynulou jízdu cca 30 km a potom to měřit. Olej se pořádně prohřeje a potom je tlak v systému takový, jak udávají tabulky.
Je dobré dát si plynulou jízdu cca 30 km a potom to měřit. Olej se pořádně prohřeje a potom je tlak v systému takový, jak udávají tabulky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Tlakoměr se připojuje tam kde je normálně čidlo pro kontrolku tlaku oleje.
Jinak kritická hodnota tlaku by byla jen kdyby to mazalo málo. Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Jinak kritická hodnota tlaku by byla jen kdyby to mazalo málo. Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)