Tlak oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Tlak oleje

Příspěvek od crossic »

Kolik má být tlak oleje při plném sešlápnutí plynu a při volnoběhu??? Dal sem budík a docela mě ta hodnota překvalipa, tak mě zajímá jestli je normální nebo někde něco blbě
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nepíšeš teda cos naměřil, ale nedávno jsem měřil Transportéra a ten mazal zahřátej na volnoběh 1,5 baru, ve 4000ot. asi 5baru, jinak norma je min. 2 bary při 2000ot.
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

No já mám na volnoběh (930otáček) 3bary a když tomu dám, tak to vyletí až nakonec k 7...to asi není normální ne???
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

crossic píše:No já mám na volnoběh (930otáček) 3bary a když tomu dám, tak to vyletí až nakonec k 7...to asi není normální ne???
Na studenym motoru je to vždycky víc. Jestli nemáš špatnej budík.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

pokud ti ukazuje dobře tlakoměr, tak to asi moc dobrý není, pokud jsi to teda měřil až měl ten olej aspoň 80°C
Uživatelský avatar
FlashA4
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Registrován: 25 dub 2006, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeňský kraj

Příspěvek od FlashA4 »

No a co s tím teda, taky mě to zajímá :? :? :?
Audi A4 TDi, 1Z, Sprint 520, EGR off, KAT off, Filtr Green, převody 81 KW.
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

Měl sem studenej olej...zítra zkusím znova
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

kam si dal to cidlo? slo by nekam nabastlit na 1z?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.

Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.

Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).

Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

Marek77 píše:Tlak oleje je potřeba měřit při teplotě oleje 80 - 100°C. Při nižší teplotě je tlak vyšší.

Hodnota tlaku oleje je dlouho diskutovaná. Závisí na teplotě, viskozitě a kvalitě (opotřebení) oleje.

Je-li olej nový či zánovní, mělo by platit, že na každých 1000 otáček je tlak oleje minimálně 1 Bar. Pokud je hodnota vyšší, nevadí. Kritická hodnota tlaku oleje bývá (podle motoru) někde kolem 5 - 7 Barů (tam začíná pracovat redukční ventil tlaku oleje, který je v čerpadle).

Dá se tedy říci, že provozní tlak oleje při provozní teplotě a provozních otáčkách má být mezi 2 - 6 Bary (podle momentálních otáček motoru).
OK super díky...já to včera zkoušel jen s olejem na 50 stupích tak to bude asi tím
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

AlesShi píše:kam si dal to cidlo? slo by nekam nabastlit na 1z?
Obě čidla jsou na nástavci, kterej sem dal mezi filtr a chladič olejeObrázek
Obrázek
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě je to tím. Olej při 50°C je velmi vazký a tudíž jeho tlak v systému je vyšší.

Je dobré dát si plynulou jízdu cca 30 km a potom to měřit. Olej se pořádně prohřeje a potom je tlak v systému takový, jak udávají tabulky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

Mě to měří pořád...je to stálý budík v autě...jdu to project
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Tlakoměr se připojuje tam kde je normálně čidlo pro kontrolku tlaku oleje.
Jinak kritická hodnota tlaku by byla jen kdyby to mazalo málo. Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“