Silnější žárovky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ja som dnes s kamosom nahodil HID xenon H7 sadu do leona a svetlo je neporovnatalne...
celkom o inom,a že by to oslnovalo?tak to sa mi vobec nezda.možno to oslnuje tam kde nie je čira optika,ale u mna pochybujem.do dialkačov som dal osram cool blue,a to je oproti 6000 Kelvinom v tlmenych(oni by mali mat 4000 K)strašne ubohe...(jak sviečka)v pondelok ich menim za nejake total modre akože xenon blue H1 za 3 stovky...myslel som že dam značkove(za 6 stoviek) a su naprd... 
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
.. u*i není čterectomik píše:jen trocha z historie ....
sviceni na 12V je problem ..
i v davnych dobach, se super svetla docililo :
a: privod od baterky primo ke svetlu
b: bez pojistky
c: rele primo na pomocny liste u paraboly, co svetlo to rele ..
je neuveritelny co to dokaze![]()
sam to dneska uz nedelam, na dalnici to nepotrebuju atd,
ale pro spoustu lidi by to mohla bejt inspirace.
vykon je u * i = ctverec
tomik.
.. nicméně ty ostatní věci opravdu fungují
... mějte na paměti, že 100W žárovka při 12V odebírá proud 100/12= 8,3A, dvě již 16,6A a to na starých kabelech nevelkého průřezu je již dost...
GIV Variant TDi ???kW
jak neni ctverec ...
pokud povysim obe hodnoty stejne, jako ze to jinak nejde ....
prece nechces, abych vracel vysvedceni
u*i*=p ...
.. u*i není čterec
... čtverec je druhá mocnina (u*u apod.)
.. nicméně ty ostatní věci opravdu fungují
, úvaha je jednoduchá - minimalizace ztrát na vedení (odpor) ke spotřebiči... a úbytek napětí na vedení (odporu) s rostoucím proudem roste (dU=dI*R).. a o to méně voltů se dostane na žárovku... jsou to v podstatě dva odpory v sérii (vedení a žárovka)... a odpor vedení také souvisí s průřezem vodičů 
... mějte na paměti, že 100W žárovka při 12V odebírá proud 100/12= 8,3A, dvě již 16,6A a to na starých kabelech nevelkého průřezu je již dost...[/quote]
pokud povysim obe hodnoty stejne, jako ze to jinak nejde ....
prece nechces, abych vracel vysvedceni
.. u*i není čterec
.. nicméně ty ostatní věci opravdu fungují
... mějte na paměti, že 100W žárovka při 12V odebírá proud 100/12= 8,3A, dvě již 16,6A a to na starých kabelech nevelkého průřezu je již dost...[/quote]
... no nemícháme hrušky (U-napětí) s jablkama (I-proud)
... ano výkon je P=U*I, ale např silnější žárovky jsou přece také na 12V, akorát berou větší proud (55W/12V=4,58A a 100W/12V=8,33A)... ve finále se to odvíjí od odporu vlákna) neboť úbytek napětí na odporu (vláknu) je dán jako dU=dI*R (Ohmův zákon v diferenciálním tvaru)...
... v matematice přece bereš vždy "čtverec" jako druhou mocninu (i plocha čtverce o straně "a" je S=a*a nebo-li "a" na druhou (druhá mocnina)
... např kinetická (pohybová) energie (např. auta) je dána jako polovina součinu hmotnosti a čtverce rychlosti ("v" na druhou)... proto ty bouračky ve vyšších rychlostech jsou o tolik horší... neboť střetové energie nerostou lineárně, ale rostou právě s druhou mocninou (čtvercem) rychlosti

... ano výkon je P=U*I, ale např silnější žárovky jsou přece také na 12V, akorát berou větší proud (55W/12V=4,58A a 100W/12V=8,33A)... ve finále se to odvíjí od odporu vlákna) neboť úbytek napětí na odporu (vláknu) je dán jako dU=dI*R (Ohmův zákon v diferenciálním tvaru)...
... v matematice přece bereš vždy "čtverec" jako druhou mocninu (i plocha čtverce o straně "a" je S=a*a nebo-li "a" na druhou (druhá mocnina)
... např kinetická (pohybová) energie (např. auta) je dána jako polovina součinu hmotnosti a čtverce rychlosti ("v" na druhou)... proto ty bouračky ve vyšších rychlostech jsou o tolik horší... neboť střetové energie nerostou lineárně, ale rostou právě s druhou mocninou (čtvercem) rychlosti

GIV Variant TDi ???kW
... jasně, ale aby někdo nepřemýšlel jakých cca 14, když má 12V žárovky1pavel píše:No nevím jak vaše auta v mojem za jízdy je 14V takže mě 100W žerou přibližně 19,44A
a jen tak mimochodem, jak jsi přišel na těch 19,44A
GIV Variant TDi ???kW
jde prave o ty ubytky, ktere tu nikdo neresi. odpor vlakna je stejnejmartinv12 píše:Nevím co měl Tomik na vysvědčeníAle jednou píše, že U x I = čtverec a podruhé, že ten samý součin je P ( výkon) .Pokud by to tak bylo, tak čtverec = výkon !? Ale nějak mi přesto uniká smysl této dedukce, leda že by se jednalo čtvercové žárovky??
![]()
tedy napr u 100W zarovky(100w/13,8V=cca 7,2A a r= 13,8V/7,2A tedy cca 1,9Ohmu. tedy v idealnim pripade plati, ze
pri 13,8V "vyzari/vytopi" tech 100W.
ale kdy ponizime napeti na zarovce o 1/10 tedy na 90%, o ubytky na kabelech, konektorech, pojistkach, relatkach atd. tak vykon na zarovce neklesne o 1/10 nebo 10% ale o 13,8 * 0,9 = 12,42/1,9Ohm = 6,53A * 12,42V = cca 80W = 20% a to je ten muj "ctverec" nebo klidne "obdelnik", jak chces.
tedy pri zmene napeti(nicim jinym hejbat nejde) o 10% se vykon na zarovce meni o 20%. pak k tomu pripocitame nejaky schnily paraboly atd. a zjistime ze reseni "WATAMA" by melo byt az na poslednim miste ...
tomik.
p.s. proto asi jsou vsichni "posrany" z xenonu, protoze ten ma na sobe menic a udela si stejnej vykon jestli mu "nabidnete 14 nebo 12V ...
100W zarovky(100w/13,8V=cca 7,2A a r= 13,8V/7,2A tedy cca 1,9Ohmu) jak jsem psal todle je pěknej nesmysl ,nemůžeš mít při vyším napětí menší proud . Takže znova 100W/12V=8.3333A R=12V/8.3333A=1.44Ohmu při 13.8 berou 9.58A a maj 132.2W a kdybych měl stráty 10% 13.22W tak mě v autě nesvítěj jenom žárovky a když je v prdely parabola tak tě výbojka nezachraní . Je to heský si to spočítat ale ať si každej svítí čím chce hlavně ať nejsou nasraný ty co jedou proti 
Slavkov píše:... jasně, ale aby někdo nepřemýšlel jakých cca 14, když má 12V žárovky1pavel píše:No nevím jak vaše auta v mojem za jízdy je 14V takže mě 100W žerou přibližně 19,44A![]()
a jen tak mimochodem, jak jsi přišel na těch 19,44A? (200W/14V=14,29A)... nebo jsi to reálně naměřil? (včetně zadních, obrysovek, podsvitu,...)
... hlavně, že v předchozích příspěvcích jsem ty odpory v sérii (vedení, vlákno) rozebíral... sorryGIV Variant TDi ???kW
Tak aj ja pridam svoju skusenost...
Prave som si vymenil ziarovky za OSRAM Night Breaker (tlmene, H1). Doteraz som tam mal nieco nepomenovatelne z Kauflandu - uz nikdy viac
Konecne vidim aj v noci - Night Breaker mozem odporucat. Zivotnost asi nebude nic moc, ale osvetlenie je super.
OOOO A6 2.5TDI, 110 kW, 1998
Zkoušeli jste někdo tyhle žárovky? Někde jsem četl, že jsou nejlépe hodnocené.
http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4462
http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4462
Octavia II combi RS TSI (CCZA), r.v. 11/2008, Powered by APR Stage 2+, VW Racing intake, DSG by APR, Powerflex + SuperPro, OZ Racing Superleggera HLT alu,
Octavia combi TDI 81kw (ASV), Laurin&Klement, r.v. 2001, Powered by Sportmotor (145HP, EGR off)
Octavia combi TDI 81kw (ASV), Laurin&Klement, r.v. 2001, Powered by Sportmotor (145HP, EGR off)
Alchemix píše:Zkoušeli jste někdo tyhle žárovky? Někde jsem četl, že jsou nejlépe hodnocené.
http://www.autozarovky-philips.cz/index ... ecord=4462
Jo,ale ta cena je někde jinde že........
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu