ano presne...odoberat teplo zo spalin a davat ho chladiacej kvapaline, potrubie by bolo pripojene paralelne, aby sa dal prud spalin cez vymennik vypinat, inak by to zohrievalo stale co by v lete chladic neuchladil, motor s EGR sa nehohreje rychlejsie, lebo ten vymennik je tam na nieco ine, ja len hovorim o vyuziti ventilu EGR lebo je stavany presne na to na co potrebujempajda píše:Má to jednu nevýhodu.Výměník EGR má za úkol chladit spaliny a nevim,jestli to dopomůže k rychlejšímu ohřátí kapaliny.Můžeš ho totiž zapojit jen jako bypas,jinak vejfuk totálně udusíš.A nevšim sem si že by se motor s EGRem rychlejc ohřál.Já bych spíš něco napáchal co nejblíž ke svodům.Jek už tu znělo stokrát nějakou trubičku a je to.Tohle mi přijde zbytečně složitý
trubicka ma jednu nevyhodu, kvapalinu ohrieva STALE a to nie je ziaduce, potebujeme sa len co najrychlejsie dostat na prevadzkovu teplotu, nie zohrievat vodu stale.....v lete pri plnom zatazeni by to chladenie nezvladlo