Romster 08,problém s ovládáním okna spolujezdce od řidiče
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Romster 08,problém s ovládáním okna spolujezdce od řidiče
Zdravím, neupřesnil by někdo znalý jak to vlastně je?
Roomster 08, okna v elektrice. Mám problém s otvírání okna spolujezdce s místa řidiče a to celkem zajímavý.
Nejde mi to do hlavy podle schématu a informací které mám. Proto bych p otřeboval posunout dál.
A teď k problému a k souvislostem:
Komunikace by měla být LIN, a k sepnutí +/- (silové elektriky pro motorek)by mělo dojít v řj dveří spolujezdce.
je to tak nebo ne?
Při požadavku otevřít spolujezdcové okno od řidiče se toto neotevře,pokud podržím trochu déle začne ve dveřích spolujezdce něco cvakat, jako by motor neměl sílu okno odervat od těsnění. Jenže pokud ovládám okno ovladačem u spolujezdce tak vše a vždy 100% funguje jak má. Jakmile ho parkrát rozhýbu tak začne fungovat i od dveří řidiče. Tak bych snad vyloučil nějakou mechanickou příčinu.
Mám prověřenou a proměřenou odporovou dekádu (spínač okna u řidiče) ten je ok. Jelikož by požadavky na směr a způsob pohybu (krok,nebo dojet nakonec) měl být přenesen "datově" po sběrnici mezi jednotkami a výkonově by mělo nějaké relé nebo něco sepnout motor až přímo v řj ve dveřích tak si toto chování nedokáži vysvětlit.
Navíc ještě taková zajimávost. Pootevřu okno u spolujezdce od spolujezdce a chci ho úplně otevřít od řidiče. Místo aby sjelo dolů, tak se rozjede nahoru jako by se
chtělo přizpúsobit a ztratilo naučené pozice. (Přičemž ovladač je OK).
Moh by mi prosím někdo říct jak jsou ty vztahy mezi jednotkami a jak a jestli vůbec se na otevírání oken podílí komfortní jednotka J519, nebo si to řeší pouze
dveřní jednotky. (Auto je 2008 a neumí zavřít okna DO, pouze klíčem.)
Jinak zamykání, ledka, kabeláž je podle mne OK.
Auto je moje není to žádná fuška, nebo kšeft.
Roomster 08, okna v elektrice. Mám problém s otvírání okna spolujezdce s místa řidiče a to celkem zajímavý.
Nejde mi to do hlavy podle schématu a informací které mám. Proto bych p otřeboval posunout dál.
A teď k problému a k souvislostem:
Komunikace by měla být LIN, a k sepnutí +/- (silové elektriky pro motorek)by mělo dojít v řj dveří spolujezdce.
je to tak nebo ne?
Při požadavku otevřít spolujezdcové okno od řidiče se toto neotevře,pokud podržím trochu déle začne ve dveřích spolujezdce něco cvakat, jako by motor neměl sílu okno odervat od těsnění. Jenže pokud ovládám okno ovladačem u spolujezdce tak vše a vždy 100% funguje jak má. Jakmile ho parkrát rozhýbu tak začne fungovat i od dveří řidiče. Tak bych snad vyloučil nějakou mechanickou příčinu.
Mám prověřenou a proměřenou odporovou dekádu (spínač okna u řidiče) ten je ok. Jelikož by požadavky na směr a způsob pohybu (krok,nebo dojet nakonec) měl být přenesen "datově" po sběrnici mezi jednotkami a výkonově by mělo nějaké relé nebo něco sepnout motor až přímo v řj ve dveřích tak si toto chování nedokáži vysvětlit.
Navíc ještě taková zajimávost. Pootevřu okno u spolujezdce od spolujezdce a chci ho úplně otevřít od řidiče. Místo aby sjelo dolů, tak se rozjede nahoru jako by se
chtělo přizpúsobit a ztratilo naučené pozice. (Přičemž ovladač je OK).
Moh by mi prosím někdo říct jak jsou ty vztahy mezi jednotkami a jak a jestli vůbec se na otevírání oken podílí komfortní jednotka J519, nebo si to řeší pouze
dveřní jednotky. (Auto je 2008 a neumí zavřít okna DO, pouze klíčem.)
Jinak zamykání, ledka, kabeláž je podle mne OK.
Auto je moje není to žádná fuška, nebo kšeft.
není-viz výše. Nicméně jsem se teď vtom trochu vrtal, měl jsem sundaný celý bok, rozebraný konektory, vystříkany drahými elektrickými spreji.
Výsledek -zlámané ty plastové čumprdliky a co horší tak se mi podařilo ulomit aretaci té gumové pruchodky na A sloupek
Ve dveřích vše však jako nové, nic viditelně, vadné. kabeláž v průchodce OK, ale na funkci jsem stejně nepřišel.
Výsledek -zlámané ty plastové čumprdliky a co horší tak se mi podařilo ulomit aretaci té gumové pruchodky na A sloupek

Ve dveřích vše však jako nové, nic viditelně, vadné. kabeláž v průchodce OK, ale na funkci jsem stejně nepřišel.
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 1
No mne by zajímaly ty vztahy, protože "mozek oken" by měl být u řidiče, jelikož to neumí dálkově ovládat, tak by to nemělo mít nic s komfort řj.. Výsledek je, že "blbá" jednotka co je u spolujezdce oknem mrská ve všech modéch tak jak má, ale řidičova se chová nějako divně.
Nevíte ve které skupině a v které jednotce se dá vagem zobrazit stav dveřních spinačů?
Napadá mě totiž jedna věc, tak jakjsem psal, že ovladání od řidiče s motorem něco dělá ,ale nemá sílu (jde slyšet cvakání ze dveří) a situace ,že pokud od spolujezdce okno pootevřu a chci jej otevřít úplně od řidiče,ale místo toho okno jede zpět nahoru, že ta řidičova řj je nějaká poblázněná. Jako by ji s ovladače chodily přes tu odporovou dekádu různé hodnoty. Ovladač je však podle mne OK.
Nevíte ve které skupině a v které jednotce se dá vagem zobrazit stav dveřních spinačů?
Napadá mě totiž jedna věc, tak jakjsem psal, že ovladání od řidiče s motorem něco dělá ,ale nemá sílu (jde slyšet cvakání ze dveří) a situace ,že pokud od spolujezdce okno pootevřu a chci jej otevřít úplně od řidiče,ale místo toho okno jede zpět nahoru, že ta řidičova řj je nějaká poblázněná. Jako by ji s ovladače chodily přes tu odporovou dekádu různé hodnoty. Ovladač je však podle mne OK.
no tak po té rozborce to začalo fungovat, ale kde je problém to nevím, na nic konkrétního jsem nenarazil. Podle mne to je asi někde kabeláž, konektory ,nebo jednotka jak už zde bylo zmíněno. Rozpojil jsem co se dalo, vystříkal a poskládal. No který inženýr navrhl odporové vyhodnocení stavů do auta a zrovna ještě do dveří a ještě přes několik konektorů....
Pro opravdu korektní diagnozu bych potřeboval kde Vagem najdu stavy tohoto spínače. Byl bych za tuto info mooc vděčný.
Pro opravdu korektní diagnozu bych potřeboval kde Vagem najdu stavy tohoto spínače. Byl bych za tuto info mooc vděčný.
Vypíše to jen toto, nic o dalších podjednotkách jsem si nikdy nevšiml. Já jen, že máme i FI a tam jsem to kdysi viděl, že to tam někde je. Ale asi máš pravdu.
Nedalo mi to a šel jsem do té kosy a napichl to. Skoro nic tam není nebo se 304 na to nedostanu. Jen ve sk.10 tam vidím otevřené/zavřené dveře.
Jinak dík za ochotu, jsem čekal od diagnostiky víc. Podle mne mohl být problém v napojení jednotky dveří s ovladači. Je tam nějaká 90° redukce. Tam patrně byl přechoďák, a buď to při nestandartní hodnotě odporu neudělalo vůbec nic, nebo to místo dolu šlo nahoru (jelikož nemělo kam když bylo okno zavřeno) tak jsem to špatně vyhodnotil že motor nemá sílu to odlepit.
Ještě jedna poznámka. FI/FII-ROOM , mají sice elektricky stejné zapojení (přepínají se odpory) ale mechanicky je uvnitř konstrukce zcela odlišná.
Adresa 46 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 5J0 959 433 A
Komponent: 03 Komfortgerát 0001
Kódování: 00019
Opravna #: WSC 73430
0 Nalezeny chyby:
Nedalo mi to a šel jsem do té kosy a napichl to. Skoro nic tam není nebo se 304 na to nedostanu. Jen ve sk.10 tam vidím otevřené/zavřené dveře.
Jinak dík za ochotu, jsem čekal od diagnostiky víc. Podle mne mohl být problém v napojení jednotky dveří s ovladači. Je tam nějaká 90° redukce. Tam patrně byl přechoďák, a buď to při nestandartní hodnotě odporu neudělalo vůbec nic, nebo to místo dolu šlo nahoru (jelikož nemělo kam když bylo okno zavřeno) tak jsem to špatně vyhodnotil že motor nemá sílu to odlepit.
Ještě jedna poznámka. FI/FII-ROOM , mají sice elektricky stejné zapojení (přepínají se odpory) ale mechanicky je uvnitř konstrukce zcela odlišná.
Adresa 46 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 5J0 959 433 A
Komponent: 03 Komfortgerát 0001
Kódování: 00019
Opravna #: WSC 73430
0 Nalezeny chyby:
Nevím, z čeho to je, honem jsem to vyguglil. Já tam určitě ale nic nemám.Na fabii to myslím je taky všude prázdné, ale tuším že jsem to tam kdysi jak jsem to měl nové koumel a našel jsem to tam někde.(ty stavy spínačů v měřených hodnotách)
Leda že, by klasický KKL na toto už u Rooma nestačil. Ale to nemám jak ověřit. Protože se mi nezdá, že by takové důležité diagnostické info zrušili.
Leda že, by klasický KKL na toto už u Rooma nestačil. Ale to nemám jak ověřit. Protože se mi nezdá, že by takové důležité diagnostické info zrušili.