Výmena chladiacej kvapaliny

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Výmena chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Hacman »

Zdravím, aké množstvo chladiacej kvapaliny sa dá reálne vypustiť z O1 (auto z podpisu)?

Podľa príručky je obsah kvapaliny 6,8 l, no reálne vytiekli 4 l. Kvapaliny bola vypušťaná najprv cez vypúšťací ventil, potom boli porozpájané hadice z a do chladiča a nakoniec bola vytláčaná vzduchom cez vyrovnávaciu nádžku ale všetka kvapalina aj tak nevytiekla. Vypustených a vymenených teda bolo iba cca 60% kvapaliny.

V servisnom manuály sa uvádza vypúšťanie kvapaliny len cez ventil.

Ako sa teda dá vypustiť všetka kvapalina?

Vďaka
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 689
Odpovědi: 0
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Nijako.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně tak...v bloku, topení atd to vždycky zůstane
vypustit co se dá, dolít novou a neřešit...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

To, že nejaká kvapalina v motori zostane je mi jasné, ale aby jej zostalo viac ako 40% tak to sa mi normálne nezdá. Preto som sa pýtal aké máte reálne skúsenosti s množstvom vypustenej kvapaliny. Kvapalina sa mení po 5. rokoch z dôvodu zniženia mrazuvzdornosti a antikoróznej ochrany. Aká bude teda ochrana motora keď v ňom zostane také veľké množstvo starej kvapaliny?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

MirekX píše:Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina
píšou že když měníš pumpu tak musíš vyměnit kapalinu vždy, že nová kapalina udělá na pumpě antikorozivní povlak a ta stará ty vlastnosti nemá a přímo ji hned koroduje
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Hacman píše:Aká bude teda ochrana motora keď v ňom zostane také veľké množstvo starej kvapaliny?
to neřeš

co vím já tak kaplaina je u nového motoru na pět let a když se mění tak každé tři roky, pokud to tak budeš dělat bude po dvaceti letech uvnitř motoru jak v pohádce a nemá cenu o tom dále filozofovat ;) kupuji pakalinu na minus 74 naředím na půl s destilkou a není problém, co vyleju naleju

servisní interval chladící 3 a brzdová 2 roky a :)

pokud je motor uvnitř chycený korozí nepomlůže ani svěcená ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Od určité doby některé firmy šetří a nedávají jak výpustné šrouby do chladiče, tak do bloku. Poté odstraňují i teploměry motoru a když už jej tam nechají, tak to cenzuruje ŘJ, takže pokud chceš cokoliv na autě dělat, musíš se poradit s ŘJ. Což má za následek, že i když auto dobře jezdí, skvěle chytá a málo žere, jiné hodnoty než předepsané které vysílá ŘJ deptají majitele moderních vozů a žijí ve stresu..Tvůj stres je pochopitelný, nalít novou chladicí kapalinu, popřípadě olej, jak do motoru , tak do převodovky s pocitem, že tam část sraček zůstala člověka štve..Ale jelikož všechny předpisy, kdy co vyměnit jsou nadsazené, tak ty 2 litry funkci s doplněním zbytku novou náplní neovlivní..Ono nalít místo těch moderních sraček Paraflu, tak tam může být i 10 let.. :)
nepropadat panice...
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7567
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

MirekX píše:Nejlépe je měnit kapalinu při rozvodech, kdy je venku vodní pumpa. Nebo alespoň vyhodit termostat, pak toho vyteče většina
přesně tak, pokud toho chceš dostat u O1 ven co nejvíc tak vyndat termostat.. tam toho zbude dost a navíc pokud pod tím zrovna budeš ležet a čváchne ti to do xichtu, tak tě další nápady s vypouštěním přejdou (LOL)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Vici píše: čváchne ti to do xichtu, tak tě další nápady s vypouštěním přejdou (LOL)
nebo stojím pod autem potáhnu za termostat a cák do kase se dva dny novým mobilem (wallbash)
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

slovacek.milos píše: servisní interval chladící 3 roky
Podľa dielenskej príručky interval 3 roky pre výmenu chladiacej kvapaliny platí pre G11, pre G12/G13 to nie je 5 rokov?
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

měním 3 roky chladící dva roky brzdová dál to neřeším
Hacman
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 14:25

Příspěvek od Hacman »

Pre zaujímavosť, dnes som volal do dvoch Škoda servisov a v oboch mi tvrdili, že chladiaca kvapalina sa nemení. Potom nech sa niekto spoľahne na autorizovaný servis.
:? (wallbash)
Octavia Tour AXR 1.9 TDI PD, 74kW, r.v. 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“