Vliv INTERCOOLERU na výkon TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vliv INTERCOOLERU na výkon TDi
Hoj všem, mám jeden dotaz, má intercooler významný vliv na výkon motoru u 1.9 TDi 66kW (AHU - 1Z)?Mám v autě intercooler z jíného auta, ale ten samozřejmě nesedí jak by měl a není natočen ve směru jízdy, takže moc vzduchu který by ho chladil přes něj asi nejde.Tak jsem se jen chtěl zeptat, zda bych měl sehnat originál.Motor je po chipu a má vstřiky s vyžším průtokem.Dík
Nafta patří do TDi!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Doporucuji pouzit VAG, blok tusim 7, udelat si log, dat mu poradne za usi a v DieselPower LogView http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1053 se na to kouknout.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
[quote="Forest"]Doporucuji pouzit VAG, blok tusim 7, udelat si log, dat mu poradne za usi a v DieselPower LogView http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1053 se na to kouknout.
Nějak jsi nenapsal, co tam mám ale vidět
Nějak jsi nenapsal, co tam mám ale vidět

Nafta patří do TDi!
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
Odpovědi: 0
Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1093
- Registrován: 23 led 2006, 20:25
- Bydliště: Praha-Zapad
Odpovědi: 0
tak to teda dost zalezi na plnicim tlaku protoze prave kdyz zvedas plnici tlak tak vzduch se zahriva pri stlacovani, takze pokud mas nasavanej vzduch bez turba 25 , v turbu se stlacenim zahreje na cca 90C (taky odebere cast tepla od turba) a v ic se schladi treba na 40C, ale pokud zvysis plnici tlak tak se zahreje stlacenim treba na 160C a pak ti ho IC schladi uz jen na 90C a to ej spatne proto je potreba vetsi ICMarek77 píše:Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


- Rybízek
- Aktivista
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 24 led 2006, 09:35
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
na pokus ti stačí obyčejna pumpička na koloMarek77 píše:Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.

Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Golf II TDi