Vliv INTERCOOLERU na výkon TDi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Vliv INTERCOOLERU na výkon TDi

Příspěvek od Toledak »

Hoj všem, mám jeden dotaz, má intercooler významný vliv na výkon motoru u 1.9 TDi 66kW (AHU - 1Z)?Mám v autě intercooler z jíného auta, ale ten samozřejmě nesedí jak by měl a není natočen ve směru jízdy, takže moc vzduchu který by ho chladil přes něj asi nejde.Tak jsem se jen chtěl zeptat, zda bych měl sehnat originál.Motor je po chipu a má vstřiky s vyžším průtokem.Dík
Nafta patří do TDi!
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

No chladič má docela vliv na výkon motoru. ochlazuje vzduch a tím pádem se ho do válcu dostane víc..
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Doporucuji pouzit VAG, blok tusim 7, udelat si log, dat mu poradne za usi a v DieselPower LogView http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1053 se na to kouknout.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Záleží, kolik tlačíš. Čím více, tím větší vliv, ale to co píšeš, tak do 1 bar ani nepoznáš, pokud tlačíš víc, tak bych to řešil, taky proto, že se ti míň bude hřát motor.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Samozřejmě to bude znát i při jednom baru. GII GTD ani 1 bar netlačil a díky intercooleru přidali 14% výkonu. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Odpovídal jsem na situlaci s tím neorigo. chladičem, né že ho nemá vůbec.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Ale jestli zkrz něj neproudí vzduch, tak je tam na dvě věci.
Takže: Neoriginál nevadí, jen ho dát na vzduch. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Moc dík pánové, myslel jsem si, že tam asi jen k něčemu bude.Např MB Vito 112CDI má pro Intercooler samostatný el. větrák.Tak jdu shánět originál, tlak mám podle budíku 0,9 baru.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

[quote="Forest"]Doporucuji pouzit VAG, blok tusim 7, udelat si log, dat mu poradne za usi a v DieselPower LogView http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=1053 se na to kouknout.

Nějak jsi nenapsal, co tam mám ale vidět :(
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Odpovědi: 0
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

dal by se IC chladit vetrakama? Soupnout ho nad prevodovku a hodit na nej par vetraku?
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

proč tak složitě,vždy je nejlepší možnost ta nejjednodušší a vždy se něco do předku vleze
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Odpovědi: 0
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

tomáš karbus píše:proč tak složitě,vždy je nejlepší možnost ta nejjednodušší a vždy se něco do předku vleze

lenost :(
pripada mi to jednodussi, hodit ho do prostoru na nakej obyc drzak, nikde bych se nemusel honit s trubkama

az to bude venku, zkouknu to
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

Marek77 píše:Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.
tak to teda dost zalezi na plnicim tlaku protoze prave kdyz zvedas plnici tlak tak vzduch se zahriva pri stlacovani, takze pokud mas nasavanej vzduch bez turba 25 , v turbu se stlacenim zahreje na cca 90C (taky odebere cast tepla od turba) a v ic se schladi treba na 40C, ale pokud zvysis plnici tlak tak se zahreje stlacenim treba na 160C a pak ti ho IC schladi uz jen na 90C a to ej spatne proto je potreba vetsi IC
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

Marek77 píše:Jednoduchý zákon fyziky - čím více stlačený vzduch ochladíš, tím více mu zvýšíš hustotu a tudíž jej do prostoru o pevně stanoveném objemu jsi schopen při daném plnicím tlaku dostat víc (větší hmotnost). Vůbec nezáleží na plnicím tlaku, jak tu někdo uvádí - prostě pokud stlačený vzduch víc ochladíš, můžeš víc plnit spalovací prostory, tím do většího množství vzduchu můžeš dodat více paliva a motor jede lépe (při stejném plnicím tlaku). Pokud k tomu ještě zvedneš plnicí tlak, je samozřejmě nárůst výkonu ještě větší.
na pokus ti stačí obyčejna pumpička na kolo :roll:
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“