SDi a fritak

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

safaro
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 22 lis 2006, 12:29

SDi a fritak

Příspěvek od safaro »

Zdravim otazka je jasna, jak je na tom SDi a fritak. Sezere to taky vsecko jako klasika komurkac?
Fiat Punto JTD,bufík EBERSPACHER, KAT off, EGR off
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

myslim že Fabie SDI má jako alternativu mot. nafty psanou bio naftu... někde jsem to viděl. Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

přemejšlel jsem, že bych šel z jara do VW combo. Píšou že to má motor 1997ccm SDI nemáte někdo pls po ruce co je to za motor??
nemám žádnou kárku na naftu...
mm
Přispěvovatel
Příspěvky: 226
Odpovědi: 0
Registrován: 12 pro 2006, 13:33

Příspěvek od mm »

expert na sdi je tady slovacek.milos
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Odpovědi: 0
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

to bude asi spíš VW caddy SDI, combo je opel a to má motory Isuzu a ty nechytaj ani na naftu... :D a ty nový jsou asi CR. jinak viz "slovacek". Lešek
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

jj nějak se mi to pomotalo, koukal jsem na obojí.. nemusí nutně jezdit na olej, na to přeřadím jiné vozidlo... ale jednou to taky bude stará pixla.. ;)
nemám žádnou kárku na naftu...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33578
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

čistota paliva je jasná, pokud budeš lít sajrajt tak se ti ucpe palivák, před palivák si dej filtřík na naftu plastový ten palivák si ušetříš,

pak se může vyřadit z činnosti zpětný ventil co je v deklu na nádrži bordelem z kanystru, takže cetit do nádrže pořád! jinak se ti zhorší ranní starty

zatím jsem měl problém asi 6. ledna se mi to rozhulilo nahoře pod deklem čerpadla jsou hejblata a tam se mi udělal usazenina po mechanickém čistění a chemickém čistění palivové soustavy jede zas jak
drak prostě už jsem to hrubě ojebávl

jinak leju kde co bez úprav :-D miloš
safaro
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 22 lis 2006, 12:29

Příspěvek od safaro »

No jasny tak ze vstriky jako u komurkace a cerpadlo klasika akorat pridavani nafty neni mechanicky ale elektrika. A z elektrickej casti tam je akorat vaha vzduchu a nic jinyho?
Fiat Punto JTD,bufík EBERSPACHER, KAT off, EGR off
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33578
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

safaro píše:No jasny tak ze vstriky jako u komurkace a cerpadlo klasika akorat pridavani nafty neni mechanicky ale elektrika. A z elektrickej casti tam je akorat vaha vzduchu a nic jinyho?
asi špatně SDi sříká na píst, a váha vzduchu tam není

fachčí to tak že pedálem plynu určíš režim ,

řídící jednotka vyhodnotí a na základě údajů otáčky, teplota, počátek vstřiku, start, brzdění,

ti nastaví čerpadlo a to pak mechanicky šplíchne palivo na píst miloš
safaro
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 22 lis 2006, 12:29

Příspěvek od safaro »

zdarec jeste otazka, jak se SDI ohriva? Jako komurka?Fiat punto JTD je na tom hrozne az po 10Km bez topeni kdyz je venku 0.
Fiat Punto JTD,bufík EBERSPACHER, KAT off, EGR off
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

safaro
je zcela jedno, jestli je to TDi, SDi, JTD... jakmile ma primy vstrik, tak ma vzdy nizsi tepelne ztraty do chladiciho okruhu, ve srovnani s klasickymi komurkami ( neprime vstrikovani ). Cili SDi se bude zahrivat stejne dlouho jak TDi, JTD.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) jaj tak to teda nééé v zásadě platí, ohřívá se ti to tak dlouho jak moc na to kašleš. Jestli jezdíš 10km do práce a zpáky tak si musíš motůrek hezky zabalit šáličkama, aby mu netáhlo na zádíška a do bříška a na do pusinky!!! Pokud to uděláš důkladně tak ti půjde vlažný vzduch z topení klidně po pár set metrech! Ale nesmíš se pak splíst a chtít jet 100 Km... (rofl)
nemám žádnou kárku na naftu...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33578
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já třeba do fábky dávám karton z krabice před chladič na zimu pomůže to hodně netáhne do motoru, nedávno jak mrzlo tak po ránu jsem ujel asi 10 km a motor nebyl ještě ohřátý

karton už tam mám tak zkusím to vysledovat pokud pojedu stejnou trasu za podobných podmínek :-D miloš
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Odpovědi: 0
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) nic nesleduj je to jasné... tohle už uměli socialistický auta.. žigul měl originál koženou dečku před chladič s odkápěčkama, sání léto - zima od výfukového potrubí, to samý moskvič, ten měl dokonce žaluzie před chladičem ovládaný z kabiny. I škodovka měla překlopku na bimetal v sání, podle teploty buď sála od výfuku nebo normálně.

Jo hlavně si ten karton zapoměň vyndat, až se z ničeho nic udělá 15 st. a ty pojedeš do sousedního města... (noteeth)
nemám žádnou kárku na naftu...
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33578
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jo hlavně si ten karton zapoměň vyndat, až se z ničeho nic udělá 15 st. a ty pojedeš do sousedního města... (noteeth)[/quote]


tak se nic nestane on totiž ten ventilátor se od dob moskviče poněkud vylepšil :-D miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“