Jak povolit olejový filtr?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak povolit olejový filtr?
Tento týden mě doma čeká první výměna oleje mimo servis. Chcu se zeptat, čím se dá nejlíp povolit olejový filtr? Ty speciální "kleště" nemám.
Taky se chcu zeptat jakou silou zhruba utáhnout nový filtr?
Díky
Taky se chcu zeptat jakou silou zhruba utáhnout nový filtr?
Díky
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Kup si original klieste na uvolnenie olejoveho filtra. Stoji to 100 korun.
Ja utahujem novy filter rukou, ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel. Tento postup sa mi osvedcil, pouzivam ho uz roky na vsetkych autach, nikdy filter neprepustal ani kvapku oleja.
Drzim sa totiz zasady, ze olej olejom neutesnis.
Ja utahujem novy filter rukou, ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel. Tento postup sa mi osvedcil, pouzivam ho uz roky na vsetkych autach, nikdy filter neprepustal ani kvapku oleja.
Drzim sa totiz zasady, ze olej olejom neutesnis.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Diky za upozornenie.origoš píše:To si taky můžeš pěkně vydělat, pokud se kousek toho silikonu dostane do turba a ucpe mazání. Nebyl bys první ani poslední, komu se to stalo.ale dosadacie plochy odmastim a pod tesnenie filtra davam silikonovy tmel.
SILIKON NEBRAT!
Ale nezastavilo by sa to na filtri oleja?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
tak to je pjekna pi..vina s tym silikonem
na utesneni tam filtr ma tu gumu najlepsi je potrit tu gumu trochu oleja aby sa to dalo dobre dotahnut
olejovy filtr ide povolit rukama a ked nemas kleste a smykali by sa ti ruky mozes si pomoct brusnym papirem/smirgl/ tak ze si ho stocis tu drsnu stranu okolo filtra a povolis takto ti to kluzat nebude a este olej vypustaj z tepleho motoru a nezapomen si dat novu hlinikovu podlozku pod vypustny srub

olejovy filtr ide povolit rukama a ked nemas kleste a smykali by sa ti ruky mozes si pomoct brusnym papirem/smirgl/ tak ze si ho stocis tu drsnu stranu okolo filtra a povolis takto ti to kluzat nebude a este olej vypustaj z tepleho motoru a nezapomen si dat novu hlinikovu podlozku pod vypustny srub
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Ano, může se to zastavit ve filtru, ale je třeba si uvědomit, že většina filtrů a všechny dobré filtry mají bypasový ventil, který se otevírá při překročení určité hodnoty tlaku, která nastane nejen při ucpání, ale i v případě, že má na př. v mrazech olej vyšší viskozitu. A to je ten nebezpčný moment, kdy jde do okruhu nefitlrovaný olej. Prostě na tom se nic vymyslet nedá. Potřít olejem pro menší odpor a rukou utáhnout. Pokud není dosedací plocha poškozena, tak to neteče.
Diky.origoš píše:Ano, může se to zastavit ve filtru, ale je třeba si uvědomit, že většina filtrů a všechny dobré filtry mají bypasový ventil, který se otevírá při překročení určité hodnoty tlaku, která nastane nejen při ucpání, ale i v případě, že má na př. v mrazech olej vyšší viskozitu. A to je ten nebezpčný moment, kdy jde do okruhu nefitlrovaný olej. Prostě na tom se nic vymyslet nedá. Potřít olejem pro menší odpor a rukou utáhnout. Pokud není dosedací plocha poškozena, tak to neteče.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Díky všem za komentáře a rady. Našel jsem supr stránku věnovanou Fiatu Punto: http://punto.mysteria.cz/udrmot.htm kde je celý postup popsán do podrobna.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
- ReproBoy
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 88
- Registrován: 04 srp 2006, 08:03
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
jako bud jsem rambo, ale vzdycky kdyz menim volej, vemu hadr, ocistim to, obe ruce, zaberu a povoli to, nikdy jsem nemel problem. dotahuje se pouze rucne na krev da se rict, na tesneni se nic nedava! ANI OLEJ, PROSTE NIC!lukee píše:Tak výměna proběhla OK, filtr jsem probodl šroubovákem a vytočil ven, styčnou plochu jsem očistil arvou, těsnění nového filtru jsem natřel podle rad tenkou vrstvou oleje a dotáhl tak "akorát". Po cca 30km jízdy zatím vše těsní jak má.
AR146 TD
A sme na zaciatku. Jeden dava olej, druhy nic a ja silikon. Inac na poslednom filtri oleja, ktory som menil, bolo jasne napisane, ze tesnenie potriet olejom.ReproBoy píše:jako bud jsem rambo, ale vzdycky kdyz menim volej, vemu hadr, ocistim to, obe ruce, zaberu a povoli to, nikdy jsem nemel problem. dotahuje se pouze rucne na krev da se rict, na tesneni se nic nedava! ANI OLEJ, PROSTE NIC!lukee píše:Tak výměna proběhla OK, filtr jsem probodl šroubovákem a vytočil ven, styčnou plochu jsem očistil arvou, těsnění nového filtru jsem natřel podle rad tenkou vrstvou oleje a dotáhl tak "akorát". Po cca 30km jízdy zatím vše těsní jak má.
A tak to aj urobil kolega na Felicii a tieklo mu to. Tak som mu poradil ten silikon a ma pokoj. Je sice pravda, ze Felda turbo nema

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Presne. Niekde je to tak nepristupne, ze niekedy aj s klucom na filter je to umenie.doda píše:Tak to měl asi to těsnění poškozený nebo plocha na dosednutí nebyla hladká ale jinak by to mělo těsnit dobře. A to povolení asi jde i rukama ale občas je ten filtr na takovým místě že ten přístup nedovolí tam zabrat oběma rukama nebo je tam ani nedostaneš.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex