Citroen AX 1,4 D (K9Y)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mato86
Přispěvovatel
Příspěvky: 835
Odpovědi: 0
Registrován: 03 čer 2007, 21:02
Bydliště: Zvolen

Citroen AX 1,4 D (K9Y)

Příspěvek od Mato86 »

auto ma 450 000 km.Auto bolo ,,uvarene´´:tesnenie pod hlavou KO.Po demontáži hlavy som kontroloval vložky,všetko bolo ok.Tak som dal zrovnat hlavu,nove tesnenie.Problem nastal ze majitelovi sa zdalo dat vela 25e za sadu novych skrutiek.stare boli samozrejme vytahane.Po jeho naliehani som zacal s montazou starych(samozrejme bez zaruky z mojej strany).Na tesneni bol postup 1, 30 Nm 2, 60 Nm 3, +20 Nm/- 20 Nm 4, 160° 5, 160°
Na starych skrutkach sa mi dal ledva dokoncit 4. krok.samozrejme ze ked som to nastartoval tak po chvili som videl mini bublinky pozdĺž tesnenia.Tak na druhy den som este skusil dotiahnut hned prvu som samozrejme zlomil,tak cela procedura od znova.Teraz som uz prstom citil ze sa vlozky trosku hybu.Akurat som uz poriesil nove sroby.Tesnenie som nechal to z prveho pokusu nakolko nebolo dotiahnute tak ako treba a motor sa ani nezohrial.po zmontovani (podla navodou na tesneni)som nechal auto vrcat a asi po 20 minutach zacalo varit...POdla vas sa to este oplati robit(s tym ze by sa dalo nove tesnenie),alebo uz len odtiahnut na vrakac??? Dik za kazdy nazor
Passat 3C variant 2,0tdi BMP
VAG CAN PRO,K+CAN Commander,Delphi uni diag. VAGPROG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

1,4D má hliníkový blok a při uvaření se může zkroutit..Jestli je voda v oleji, spekly se gumičky..Měl jsi to dobře odvzdušněné..?Tahle děvka s tím má problém..Nalej vodu, nastartuj, odvzdušni a neustále sleduj ,jak se ohřívají hadice ,jestli je dost vodya jestli to topí...Jinak vyhodit.....Mě přijet někdo s tímhle, že je to uvařené a naléhat-uteču. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Tak sa mi to nechce teraz pozerať. Ale žeby som u nejakeho auta priťahoval 2 krát na 160 stupnou tak to asi nie. (LOL) (LOL)
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Při těch km a tomhle motoru bude asi blok křivej, musel by se zaškrabat,pak zapusti ventily v hlavě atd.
Starý šrouby po tom co to má za sebou je samozřejmě pičovina :) , bych s tím majitele vyprovodil, ať mu to udělá teda někdo jinej
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jasně, protože je dneska každej chytrej a slyší v hospodě od franty,že to není třeba, že on je tam nedal a jezdí mu to..Tak si koupí rádio za 5000kč, ale šrouby za 500 kč jsou moc drahé... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20288
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo (rofl)
to je přesný - šroub je šroub ne, však co by mu bylo když není strhanej závit (wallbash)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky se natažené šrouby opravily tím, že se zkrátily... (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
automacher
Aktivista
Příspěvky: 1470
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 20:22
Bydliště: Nová Dubnica

Příspěvek od automacher »

Inak ten postup dotahovania je :
1,60 Nm
2,-180stupnov-takže odtiahnut
3,20Nm
4,160 stupnov
5,160 stupnov
Nikdy nebolo tak zle aby nemohlo byť ešte horšie!!!
Seat Toledo 2,0 16V , Fiat Regata 1,7 Tdi
Mato86
Přispěvovatel
Příspěvky: 835
Odpovědi: 0
Registrován: 03 čer 2007, 21:02
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od Mato86 »

Držal som sa navodu na tesneni(Victor Reinz)
Passat 3C variant 2,0tdi BMP
VAG CAN PRO,K+CAN Commander,Delphi uni diag. VAGPROG
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Odpovědi: 0
Registrován: 22 lis 2007, 01:57

Příspěvek od bjukemen »

..chyba je to že si sa na to vobec dal 1.4D už neber na fušku, teraz je to tažke pojdeš asi do mínusu lebo neviem či ešte bude chcieť majitel platiť..ale za skušku by to stalo znova nove tesnenie a utiahnuť tak ako treba ale ktovie kolko krat to bolo uvarene ma to kopec najazdenych hmm neviem asi by som to dal preč
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Citroën“