Petr H. píše:neodpustím si v souvislosti s tímto ještě jednu úvahu, pokud by ukazatel spotřeby na RO v testu nebyl něčím zkreslený, tak by to stavělo ekomoniku provozu do úplně jiného světla.
při 5l nafty za cca 33,- Kč = 165,- Kč
při 5l oleje za cca 22,- Kč = 110,- Kč +25% = 137,50 Kč
Cena nafty bez DPH cca 27.70 Kč a jde to do nákladů - podnikatel.
V příkladu je úspora 27,5 Kč/100 km při 10.000 km/rok co najedí průměrný čech jezdící denně do práce je to 2.750,- Kč za rok.
Kolik z toho padne na shánění oleje a výměnu filtrů a příp. podíl z ceny přestavby? Řekl bych že pro většinů lidí se to posouvá do oblasti dotovaných koníčků.
![]()
Rentabilní je to snad jen pokud máte přístup k vyfritu zadara. Od toho si musíte odečíst náklady na dovoz a filtraci. Kolik pak je skutečná úspora pokud by jste v čase tímle strávený byli v práci??
jen pro příměr stovnatelné auto na LPG bude brát
9l LPG cca 16,- Kč = 128,- Kč
ale taky to má svoje 2x emise, životnost nádrže 10 let přestavba
17.000 Kč +
atd...
není z toho úniku pro běžného smrtelníka nemá cenu se tímhle vůbec zabývat. Nakonec to nejsladší tajemství, ekonomika dopravy je závislá na palivu jen v malé míře. Nejvíc stojí to všechno kolem toho a tam se dá ušetřit mnohem víc...
.
přesně jak to petře píšeš pro běžného smrtelníka to nemá cenu úspora kde nic tu nic,
to znám o perličku před deseti lety jsem montoval LPG do favorita, v neděli borec nastartuje na benzin jede 400 m přepne na plyn a po 400 metrech je v kostele, jinak nikam nejezdí má režijku na vlak
