Marcos píše:honzamares: Vodni IC maji peugeoty 605 a citroeny xm, oba vozy jen s motorizaci 2.5td. Pak to jeste maji Toy Celicy, ale nevim, ktere typy. A z tech dostupnych je to asi vse. Ti francouzi berou vodu na chlazeni normalne z obehu motoru, jen maji svuj chladic vody navic. Pokud se udela samostatny vodni okruh, tak to muze byt ok.
Taky Mercedes Céčko 270CDI nebo 290CDI, nepamatuju si to přesně, od AMG.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
Kornout: Mas pravdu, ty Mercedesy od AMG to maji taky. A treba take Omega Lotus a jiste i spoustu dalsich aut. Jmenoval jsem hlavne ty peugeoty a citroeny. Jsou to dostupne auta, spousty dilu je na ne lehce sehnatelnych, a tak kdyby to "honzamares" chtel implantovat na svuj vuz, nemel by byt problem.
Kornout píše:
To by na 100% vzala, jink by to přeci bylo perpetum mobile
V tomto případě se nejedná o perpetum mobile protože chladicí výkon není přímým zdrojem energie pro výstupní výkonu.
klimatizace 5kw ještě neznamená že ochlazení vzuchu o 10oC na vstupu po lepším spálení nemůže přidat 10kw. Nebo naopak dokonce větší schlazení by mohlo výkon ubrat...
o perpetum by se jednalo pokud bych těch 5kw tepelné NEenergie převáděl opět na energii např tepelným čerpadlem či podobnou šíleností.