Tlak oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
conti
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Podle mne je kritická hodnota, kdy už hrozí nějaké poškození motoru.Marek77 píše:Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
Nebudem ale přece slovíčkařit. 5 -7 neni kritická hodnota. V základě se shodnem.
Tak například motor Moskvič 412 má pracovní tlak oleje 2-2,5 Baru a kritická hodnota je 4,5 Baru.
Naopak například Fiat Coupé má pracovní tlak oleje 5 - 8 Barů.
Je to dáno výrobcem motoru a navrženo na základě předpokládaného využití a v součinnosti s užitím předepsaného druhu oleje (protože tlak oleje je závislý na viskozitě oleje především).
Naopak například Fiat Coupé má pracovní tlak oleje 5 - 8 Barů.
Je to dáno výrobcem motoru a navrženo na základě předpokládaného využití a v součinnosti s užitím předepsaného druhu oleje (protože tlak oleje je závislý na viskozitě oleje především).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali
, takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
normalne som to s teba vycitil,že si na starsie vozy,aj ja ich uznavam,ale nove je nove...Marek77 píše:Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali, takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
-
conti
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
Marek77 píše:Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.[/quotecrossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Marku, vždyť jsi před tím tvrdil, že 7 je kritický. Tak jak to teda je?
Když je něco kritickýho, tak už se to skoro hroutí. Nebo to znamená něco jinýho? Poraď.
Chytrému napověz, blbce nakopni. Promiň, ale myslím, že nápověda v Tvém případě opravdu nepomůže.
Napíšu-li slovo "zpravidla" (= "obvykle"), pak to znamená zpravidla nebo obvykle (= většinou, často, .......), nikoli však "vždy"!!! Co je pro jeden motor běžný provozní tlak, je pro jiný motor tlakem kritickým.
Naftou hnané motory VW jsou jedněmi z těch, kde hodnota regulovaného tlaku mazání je někde v oblasti 6-7 Barů (zatímco třeba Felicia 1,3 má hodnotu regulovaného tlaku 3,5-4).
Takže je to normální, správné a bez problému.
Napíšu-li slovo "zpravidla" (= "obvykle"), pak to znamená zpravidla nebo obvykle (= většinou, často, .......), nikoli však "vždy"!!! Co je pro jeden motor běžný provozní tlak, je pro jiný motor tlakem kritickým.
Naftou hnané motory VW jsou jedněmi z těch, kde hodnota regulovaného tlaku mazání je někde v oblasti 6-7 Barů (zatímco třeba Felicia 1,3 má hodnotu regulovaného tlaku 3,5-4).
Takže je to normální, správné a bez problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
- warhead_cz
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 506
- Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
- Bydliště: Sok. u K.Varu
Jen jsem se snažil vysvětlit problém, nic víc.
Nejsem přímo majitelem veteránů, ačkoli se rád pokochám pohledem na udržovaný starý vůz, jen nesnáším lidi, kteří nad tím ohrnují čumák.
Nejsem přímo majitelem veteránů, ačkoli se rád pokochám pohledem na udržovaný starý vůz, jen nesnáším lidi, kteří nad tím ohrnují čumák.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 27 čer 2007, 11:34, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)

nic proti starym karam ja je miluju ale ze ses nam marku zoohnil